  • 721. Data: 2013-04-26 08:39:46
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2013 08:38, Dominik & Co pisze:

    > Nie no, bez jaj. Tu naprawdę nie ma co spieprzyć :-) A kontrola gazowa
    > już nie raz łaziła i sprawdzała przyrządem- jest dobrze.

    A, fakt, zapomniałem o kontrolach... Czyli wymóg montażu przez fachowca
    precz - wystarczy wymóg kontroli po montażu.

  • 722. Data: 2013-04-26 08:41:05
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.04.2013 Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:

    > A, fakt, zapomniałem o kontrolach... Czyli wymóg montażu przez fachowca
    > precz - wystarczy wymóg kontroli po montażu.

    Otóż to.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 723. Data: 2013-04-26 08:45:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2013 22:38, Andrzej Lawa pisze:
    > Pytanie bezsensowne - jedzenie jest stosunkowo tanie, w odróżnieniu od
    > takich tabletek.

    No więc załóż, że są dostępne za darmo. Czy nadal jak ktoś nie ma kasy
    na jedzenie, to powinien łykać tabletki powodujące zanik apetytu? Albo
    niech będzie że nie ma czasu na jedzenie. Bo mówiłeś, że czasu na sen
    nie ma. Chodzi mi o ocenę postępowania a nie czy tabletki taniej niż
    jedzenie i czy kawa taniej niż spanie.

    > Natomiast jeśli ktoś odczuwa nadmierne łaknienie i
    > przez to chorobliwie tyje, to jak najbardziej.

    O leczeniu chorób typu narkolepsja już mówiłem i owszem, tam się używa
    czasami np. pochodnych amfetaminy.

    > Jak nie? Jakieś Jezusy, jakieś bogi... Ciągle twierdzisz, że coś ci
    > mówią. A nawet głupiego nagrania wideo nie możesz dostarczyć.

    Bóg ,,mówi'' przez Słowo Boże. To taka forma językowa, że ,,Mówi''. Nie
    spotkałeś się z nią?

    ,,bo tak mówi mój szef'' (niekoniecznie w tej chwili), ,,bo tak mówi
    kodeks karny'' (w ogóle nie mówi) itp.

    > W dzisiejszych czasach nie powinno być z tym problemu.

    No jasne. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, w których tabuny naukowców
    przez dziesięciolecia nieraz pracują nad jakimś niuansikiem. Gdzie
    badania wymagają sprzętu, wiedzy specjalistycznej... Jaskiniowy Ja może
    by uwierzył jaskiniowemu Ty, że każdy może se popatrzeć na mamuta z
    zewnątrz.

    >Zwłaszcza że,
    > zwracam uwagę, sam skupiasz się na ludziach młodych, a nie nieporadnych
    > staruszkach, którzy i tak niczego nowego raczej nie będą próbować.

    Ale nie chodzi o próbowanie czegoś nowego. Przykładowo kofeina jest
    legalna i zobacz że nie trzeba pić kawy, żeby się na nią natknąć.
    Idziesz do sklepu, bierzesz sobie jakiś napój z półki i możesz trafić na
    kofeinę. A jak legalne będą inne narkotyki, to może np. Coca Cola wróci
    do kokainy w składzie? A może ktoś ją dorzuci do sera? Ale przecież nie
    ograniczamy się do kokainy, to tylko przykład. Może ktoś dorzuci
    bezydrynę? A może coś jeszcze, co ma miliony nazw, mniej bardziej
    znanych? Substancji psychoaktywnych jest przecież multum. Mają różne
    nazwy chemiczne. Będą miały różne nazwy handlowe. Wszystkie nazwy są ci
    znane? Będziesz przed każdą półką w sklepie analizował co dana nazwa
    znaczy na składzie każdego towaru? A jak producent wpadnie na szatański
    plan zmieszania trzech różnych w proporcjach X i stworzenia kolejnego
    składnika o nazwie Fajne Coś? I będziesz analizował badania chemiczne
    Fajne Coś, co to jest, bo trochę tego jest w tej czekoladzie.

    > Chorym? Tak samo chorym, jak alkoholikom - skłonność do uzależnień od
    > alkoholu i podatności na jego nadużycia jest w dużej mierze genetyczna.

    Tylko jakoś problem alkoholowy występuje w społeczeństwie, a problem
    śmierci po orzechach słabo. Z wielu przyczyn, ale choćby dlatego, że jak
    ktoś raz wie, że uczulony, to unika. A jak raz nawet wie, że alkoholik,
    to i tak wpada w ciągi. A często nie dopuszcza nawet do siebie pomysłu,
    że jest alkoholikiem. Znajdziesz takiego uczulonego na orzechy, co tak
    będzie wypierał swoją chorobę?

    > Nie, ty masz etykę, jak każdy cholerny fundamentalista, dyktowania innym
    > jak mają się zachowywać w najdrobniejszych szczegółach. I to na
    > podstawie nie racjonalnych przesłanek, tylko na podstawie urojeń i
    > starych legend.

    No tak, szkodliwość palenia to jest urojenie i legenda.

    > A nie jest. Zastanów się, dlaczego ;->

    No o to ja ciebie pytałem. Ja mam wrażenie, że nie jest taka zdrowa jak
    mówisz.
    (patrz niżej wracam do tematu)

    > Których? Tych od scjentologów? Daruj sobie takie źródła.

    No tu np.

    http://www.narkomania.org.pl/czytelnia/marihuana-za-
    przeciw-dzialanie-wplyw-marihuany-
    na-funkcjonowanie-zachowanie-czlowieka

    wyguglałem na szybko i masz :

    * Syndrom amotywacyjny
    * Drażliwość i wzrost agresji
    * Problemy z koncentracją i pamięcią
    * Urojenia prześladowcze i psychozy
    * Zaburzenia schizoidalne (schizofrenia)

    Tak jak gość pisze:

    Uważam, że dyskusja na temat marihuany może trwać w nieskończoność. Obie
    strony mogą używać nawet tych samych argumentów w stylu: ,,badania
    naukowe nie potwierdzają, że marihuana..." lub ,,nie zaprzeczają, że
    marihuana...", ,,nie ma dowodów naukowych, że marihuana powoduje..." itp.

    > Poinstruują jak wygląda procedura pozbywania się takich problemów.

    Naiwnyś. Nie ma takiej procedury.

    > Aha. Marginalny katolicyzm. "Rozwodów u nas nie ma!",

    owszem. Wyznanie katolickie nie pozwala na rozwód i poślubienie nowego
    małżonka. Ale pozwala na separację. ba! Jest ona w takich wypadkach
    wręcz zalecana jako ochrona poszkodowanego oraz próba wstrząśnięcia tym
    drugim.

    Brak zgody na rozwód oznacza, że katolik powinien się nadal uważać za
    małżonka tamtego drugiego. Modlić za niego. Dążyć do ponownego
    połączenia. Wspierać w leczeniu problemu itp. I jeśli warunki do
    ponownego połączenia nastąpią, to przyjąć z powrotem.

    Możesz wskazać jakieś konkretne nauki katolickie, które zabraniają
    wyrzucić z domu męża, który po alkoholu katuje rodzinę?

    >jak to parę razy w
    > trybie "mówi idiota do obcokrajowca, myśląc że mówiąc powoli i głośno
    > będzie zrozumiany niezależnie od języka" tłumaczył ksiądz na ślubie
    > znajomej jej mężowi.

    owszem. Niestety dzisiejsze czasy są takie, że ludzie się pobierają już
    założeniem, że jak coś, to się rozwiodą i luzik. A to jest sprzeczne z
    chrześcijaństwem.

    > Nie moja wina ani nie mój problem, że ludzie nie potrafią dorosnąć i byś
    > samodzielnymi.

    No tak, jakby wszyscy byli idealni i wspaniali, to faktycznie moje
    pomysły są bez sensu.
    Wszystko wynika z tego, że jesteśmy słabymi ludźmi i do wielu rzeczy
    potrzebujemy wspólnoty, która czasami zainterweniuje. Może to być paczka
    kumpli, którzy, widząc co się dzieje, zrobią interwencję, a może to być
    interwencja większej wspólnoty.

    > Niestety nie wolno.

    A z jakiego to prawa wynika? Nie kwestionuję, drążę, bo mnie
    zaintrygowałeś.

    > I ty się dziwisz, że mam cię za osobę.... nieco słabo myślącą ;)

    z pełną wzajemnością.

    > Mhm. I skoro nie dopilnowała tak prostej rzeczy, jak przepędzenie
    > meneli, to uważasz, że produkcję zlikwiduje?

    Produkcję czego? Bo o zakazywaniu różnych rzeczy mówiliśmy. Alkoholu?

    > Pracujesz dla mafii, czy na
    > prawdę jesteś aż tak głupi? Ponownie przywołuję przykład prohibicji w USA!

    No wiem, dlatego mówiłem, że niestety nie da się zahamować nagle pociągu
    w miejscu.
    I że powinno być tak jak z papierosami. Ograniczanie po kawałku. Żaby
    się nie da ugotować wrzucając do wrzątku, ale wrzucona do zimnej wody
    pomału podgrzewanej, ładnie się ugotuje. I tu tak samo. Krok po kroczku
    wycofywać dostępność.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 724. Data: 2013-04-26 08:46:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-26 07:18, Dominik & Co pisze:

    > Poważnie, dopuszczasz do siebie myśl, że jest to dosłowny opis
    > wydarzeń? Uważasz, że Ziemia ma 4 tysiące lat, a geologia to dzieło
    > szatana? Węgiel nie powstał z widłaków i paproci okresu karbońskiego
    > ery mezozoicznej, tylko spreparował go Jahwe? Sądzisz, że mit
    > o Noem i jego arce ma w sobie choć cień prawdopodobieństwa?
    >
    > Jeśli tak, to szczerze Ci współczuję.

    Masz dowód, że tak nie jest? :) Dodam od razu - "wykopaliska" i inne i
    datowania takim dowodem nie są (mogły zostać stworzone).

    --
    Liwiusz

  • 725. Data: 2013-04-26 08:49:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Czyli co, chirurg niech się uczy na żywych i zlikwidujmy zajęcia na
    > trupach? Dentysta od razu niech boruje żywe zęby i nie uczy się na
    > modelach i wyrwanych?

    Są to jednak "trochę" inne stopnie trudności, nie uważasz?

    Ale generalnie - można sprowadzić do wspólnego mianownika - NIE MOŻNA
    uczyć się na pacjentach i NIE MOŻNA uczyć się jeździć na publicznej
    drodze (w tym drugim przypadku zakaz jest realizowany przez mandaty za
    nieprzepisową jazdę).

    To, jak kto się będzie uczył, to jego prywatna sprawa.

    > Owszem, nauka jazdy jest pewnym rezerwatem (choć nie do końca, przecież
    > jeździ się z kursantem w normalnym ruchu) i jest to pewien etap. Dalsze
    > egzekwowanie odbywa się na drodze, tak jak chcesz. Ale te minimum
    > podstaw musi odbyć się na kursie. Który i tak powinien być bardziej
    > rozbudowany niż jest!

    Zależy mi tylko, aby tym kursem mogło być też jeżdżenie "sobie" po swoim
    terenie.

    --
    Liwiusz

  • 726. Data: 2013-04-26 08:51:09
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.04.2013 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Masz dowód, że tak nie jest? :) Dodam od razu - "wykopaliska" i inne i
    > datowania takim dowodem nie są (mogły zostać stworzone).

    Oczywiście, może żyjemy w Matrixie a cała rzeczywistość jest
    tylko sztucznym drażnieniem naszych mózgów.

    Ale jak ktoś bierze poważnie np. taki mit o Noem (chodzi mi głównie
    o zwierzątka), to IMHO zdrowy psychicznie raczej nie jest
    (no, chyba że jest na poziomie intelektualnym czterolatka).

  • 727. Data: 2013-04-26 08:55:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 08:51, Dominik & Co pisze:
> [...]
    > o zwierzątka), to IMHO zdrowy psychicznie raczej nie jest
    > (no, chyba że jest na poziomie intelektualnym czterolatka).

    A co ze zwierzątkami? Że Noe nie mógł sobie wziąć zwierzątek ze sobą?

    Czy że niemożliwe jest wzięcie wszystkich z całego świata? Więc
    wyjaśniałem, ze cały świat może oznaczać cały ICH Świat, w którym żył
    człowiek, a nie Ziemię. Poza tym, nie jest niemożliwe, że zalana była
    cała Ziemia jako planeta i Bóg ją odtworzył. Choć raczej tu bym się
    składał do wersji potopu na terenie, na którym żył wtedy człowiek i
    który to teren był po prostu dla niego całym światem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 728. Data: 2013-04-26 08:58:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A jak to zbadasz? Certyfikowani medycy też mają ofiary. Więc nie zbadasz
    > tego pojawianiem się ofiar. Nie zbadasz tego brakiem skuteczności, bo
    > skuteczność jakąś będę miał.

    Istnieje coś takiego jak sztuka lekarska, sądy posiłkują się
    biegłymi, można odróżnić, czy jest to wypadek przy pracy, czy efekt
    ignorancji.

    > Jedyny sposób sprawdzania to badać czy moja wiedza, umiejętności i
    > techniki są zgodne z aktualną przez społeczeństwo akceptowaną wiedzą
    > medyczną. I jak jestem zgodny, to dać uprawnienia lekarza, a jak nie, to
    > nie dać.

    Jestem za. Niech będą stowarzyszenia "lekarzy", "adwokatów" itp. Ale
    niech pacjent/podsądny ma możliwość wyboru, czy ma być obsługiwany przez
    osobę z gildii, czy spoza.

    > Jak już bardzo chcecie, to niech będzie, że jak nie przejdę, to mogę
    > ,,leczyć'' ale muszę mieć na drzwiach wyraźnie eksponowaną tabliczkę
    > ,,Szarlatan''.

    Szarlatan to określenie pejoratywne. Wystarczy, że nie będziesz się mógł
    posługiwać tytułem medycznym.

    > Wybór mam bo wspólnota pilnuje i daje uprawnienia. Jakby każdy mógł
    > nazwać się lekarzem, tak jak każdy może nazwać się serwisem komputerowym
    > to byłbym w czarnej dupie.

    Każdy może nazywać się serwisem, bo serwis żadnej poważnej czynności nie
    wykonuje. A jeśli wykonuje, to nie bierze się "serwisu" tylko firmę
    posiadającą odpowiednio potwierdzone kompetencje i referencje. Tak samo
    będzie z leczeniem. Pomijając jednostki, które nieprzymuszone biedne
    pójdą do szarlatana - w sumie ich wyginięcie byłoby korzystne dla narodu ;)

    > A to mój most? Zbuduję, zawali się za 10 lat, zginą niewinni. Dlatego
    > wspólnota tego pilnuje.

    Dla kogo zbudujesz? Dla "wspólnoty"? Wspólnota zażąda gwarancji i
    odpowiedzialności za szkody. Będziesz musiał się ubezpieczyć.
    Ubezpieczyciel już przytrzyma Cię za jaja, abyś zbudował odpowiednio.

    > Poza tym, znów... Wybiorę takiego, bo wspólnota mi dała mechanizm
    > uprawnień budowniczych mostów. A jak każdy się może nazwać budowniczym
    > mostów, tak jak każdy może się nazwać serwisem komputerowym......

    Taka wspólnota rzeczywiście zasługuje, aby zawalić się wraz z tym mostem ;)

    > pewnikiem tak, ale popierdzielający chodnikiem rowerzysta nieraz mi już
    > niemalże w zadku lądował. I jeszcze bezczelnie dzwonią, bo im się
    > wydaje, że chodnik jest dla nich. Albo przelatuje mi taki przed maską i
    > jeszcze macha gałęziami, że on ma zielone.... Taa.. Tylko na tym
    > zielonym to jest ludzik i jest to przejście dla pieszych.

    Tu nie potrzeba egzaminów, tylko egzekwowania już istniejącego prawa.

    > No to będziesz jęczał, że państwo policyjne, że fotoradary, że kamery....

    Fotoradary nie są złe. Złe są stanowczo za niskie ograniczenia prędkości.

    > Oczywiście karanie i pilnowanie też, ale prewencja, edukacja itp. ma
    > wiele zalet.

    Od edukacji są rodzice, prywatna szkoła, kościół, mandat też ma funkcję
    edukacyjną.

    > Ale przecież system karania na drodze jest. Więc twoja metoda też
    > działa. Moja tylko podnosi próg wejścia na drogę, nie likwiduje twojej.

    Jest tylko w teorii. W praktyce - pomijając może ostatnio fotoradary -
    złapanie na wykroczeniu jest mniej prawdopodobne niż "4" w dużym lotku.

    --
    Liwiusz

  • 729. Data: 2013-04-26 09:00:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.04.2013 08:49, Liwiusz pisze:

    > Są to jednak "trochę" inne stopnie trudności, nie uważasz?

    Czyli co, fryzjer też nie ma kończyć szkoły fryzjerskiej tylko przyjść
    do zakładu? Na którymś z kolei kliencie się nauczy obcinać.

    W dowolnej dziedzinie życia człowieka stosuje się naukę w kontrolowanych
    warunkach. Nawet jeść dziecko się uczy etapami i pod kontrolą.

> [...]
    > uczyć się na pacjentach i NIE MOŻNA uczyć się jeździć na publicznej
    > drodze (w tym drugim przypadku zakaz jest realizowany przez mandaty za

    No więc co, jak ktoś uważa, że już umie operować wyrostek, to niech
    operuje, najwyżej da mu się mandat jak pacjent zemrze?

    > Zależy mi tylko, aby tym kursem mogło być też jeżdżenie "sobie" po swoim
    > terenie.

    Ok. Tu się mogę zgodzić, żeby obowiązkowy kurs przed egzaminem został
    zniesiony i żeby można było przystąpić od razu do egzaminu. Oczywiście
    wtedy należy zaostrzyć egzaminy. Ale OK tu się zgadzam.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 730. Data: 2013-04-26 09:05:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Czyli co, fryzjer też nie ma kończyć szkoły fryzjerskiej tylko przyjść
    > do zakładu? Na którymś z kolei kliencie się nauczy obcinać.

    Ty tak na poważnie myślisz, że każdy fryzjer jest po szkole
    fryzjerskiej? Zejdź na ziemie, dziecko ;)

    > W dowolnej dziedzinie życia człowieka stosuje się naukę w kontrolowanych
    > warunkach. Nawet jeść dziecko się uczy etapami i pod kontrolą.

    Gówno prawda, umiejętność łykania jest determinowana genetycznie.

    > No więc co, jak ktoś uważa, że już umie operować wyrostek, to niech
    > operuje, najwyżej da mu się mandat jak pacjent zemrze?

    Do tanga trzeba dwojga - najpierw trzeba znaleźć jelenia, który:

    - umożliwi mu operować w szpitalu
    - da się zoperować przez niespecjalistę

    > Ok. Tu się mogę zgodzić, żeby obowiązkowy kurs przed egzaminem został
    > zniesiony i żeby można było przystąpić od razu do egzaminu. Oczywiście
    > wtedy należy zaostrzyć egzaminy. Ale OK tu się zgadzam.

    IMHO lepsze efekty (od egzaminu) dałaby kontrola na drodze. Tak żeby
    faktycznie jak ktoś nie "miga" przy zmianie pasa, to przynajmniej co
    miesiąc dostawał mandat itd.

    --
    Liwiusz