    From: Kudłaty <k...@b...adresu.email>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OC - 2 pojazdy- 1 wlasciciel???
    Date: Thu, 09 Feb 2006 11:26:44 +0100

    Robert J. wrote:

    > Dodam jeszcze że nawet na logikę to jest bez sensu. Każdy by wtedy kupował
    > malucha, zapłacił za niego groszowe i wszystkie zadrapania swojego
    > "właściwego", drogiego auta, naprawiał z OC "perschinga" :-).
    > Ostatnimi czasy, kilka miesięcy temu, Weiss w swojej audycji prowadził
    > podobną sprawę. Chodziło o auta leasingowe. Jacyś goście, zupełnie obcy,
    > gdzieś się stuknęli. Pech chciał, że obaj mieli auta w leasingu w tym
    > samym funduszu i TU nie chciało wypłacić poszkodowanemu odszkodowania bo
    > właścicilem obu aut był... ten sam podmiot, czyli fundusz :-).

    Najbardziej logiczne byłoby zatem ZNIESIENIE obowiązku ubezpieczenia.
    To znaczy, że nie byłoby ono obowiązkowe - wtedy sam odpowiadasz za
    spowodowane szkody. I teraz abyście dobrze zrozumieli. Ubezpieczenia
    NADAL by istniały, ale skoro nie byłyby one obowiązkowe, zapewne
    UBezpieczyciele musieliby dać dużo lepsze warunki :-)

    Obecnie nawet AC jest obowiązkowe co jest wyjątkowym sk******.
    Otóż miałem stłuczke - naprawa auta to jakies 4 tysiace zlotych, woz
    firmowy. Bez AC NIE da się wliczyć kosztów naprawy w koszty dzialalnosci
    firmy... ale z drugiej strony koszt naprawy auta był tylko dwa razy większy
    niż polisa do niego.

    Pozdrawiam.
    --
    Kudłaty