  • 1. Data: 2006-02-08 23:06:28
    Temat: OC - 2 pojazdy- 1 wlasciciel???
    Od: "Jakub W." <k...@p...fm>

    witam,
    znajomy ma samochod i motocykl.
    pozyczyl mi auto i ja jak parkowalem nie wyhamowalem i przywalilem w
    motocykl.
    ja jechalem autem, motocykl stal na chodniku - uderzylem w niego i
    przewrocil sie.
    (oba pojazdy sa kumpla- nie ma AC, tylko OC)

    czy kumpel ma szanse na odszkodowanie,- kto straci znizki OC, czy wogole
    zglaszac szkode?

    jesli ma ktos doswiadczenie to prosze niech sie wypowie.

    pozdr
    JWilk

  • 2. Data: 2006-02-08 23:18:04
    Temat: Re: OC - 2 pojazdy- 1 wlasciciel???
    Od: "Andrzej" <q...@q...qq>

    Użytkownik "Jakub W." <k...@p...fm> napisał w wiadomości

    > czy kumpel ma szanse na odszkodowanie,- kto straci znizki OC, czy wogole
    > zglaszac szkode?

    Można próbować zgłosić, ale szanse są prawie zerowe...

    Pozdrawiam. Andrzej.

  • 3. Data: 2006-02-08 23:48:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jakub W. wrote:
> [...]
    > (oba pojazdy sa kumpla- nie ma AC, tylko OC)
    >
    > czy kumpel ma szanse na odszkodowanie,- kto straci znizki OC, czy wogole

    zapomnij.
    Jakby to przeszło, to od razu kupuję drugi samochód i walę we wszystkie
    zadrapania na tym pierwszym.

    Chyba, że ty masz jakieś ubezpieczenie OC na siebie.

  • 4. Data: 2006-02-09 00:58:51
    Od: Kudłaty <k...@b...adresu.email>

    Andrzej wrote:

    > Użytkownik "Jakub W." <k...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Można próbować zgłosić, ale szanse są prawie zerowe...

    Czyli lepiej byloby zachowac kase w kieszeni niz wydawac na UBezpieczenie :)
    Niestety w polsce UBezpieczenia sa obowiazkowe :(

    a poza tym, nawet jak sie nalezy jakas wyplata z UBezpieczenia, to sie
    trzeba z tymi głąbami szarpać.

    Czy to prawda, że przy AC to nie chca już robić napraw "bezgotówkowych", a
    dla starych samochodów (np. 9 letnich) liczą stare części lub ich zaminniki
    i pomniejszają o koszt amortyzacji tych częsci (10% z tego co pamietam).

    --
    Kudłaty

  • 5. Data: 2006-02-09 08:16:45
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > czy kumpel ma szanse na odszkodowanie

    Nie ma szans. Żadnych.

  • 6. Data: 2006-02-09 08:22:53
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Czy to prawda, że przy AC to nie chca już robić napraw "bezgotówkowych",

    Nieprawda. Moje poprzednie auto miało prawie 7 lat, 190.000 km i bez żadnego
    problemu rozliczyłem się "z kosztorysu" z AC. Kasę dostałem na konto po 8
    (ośmiu) dniach! AC w Warcie. Może inne TU są gorsze, nie wiem...

    > dla starych samochodów (np. 9 letnich) liczą stare części lub ich
    zaminniki
    > i pomniejszają o koszt amortyzacji tych częsci (10% z tego co pamietam).

    To normalne i oczywiste. Trzeba po prostu wykupić AC ze zniesieniem
    amortyzacji części, jest ok. 10 % droższe.. Ja takie miałem i nawet do
    7-latka policzono mi nowe elementy. Za głupie wgniecenie drzwi kierowcy i
    małą dziurkę w nakładce zderzaka tylnego (dało się spokojnie zakleić, bo to
    tworzywo) dostałem 25% wartości auta :-)

  • 7. Data: 2006-02-09 08:26:36
    Od: "Jakub W." <k...@p...fm>

    > Nie ma szans. Żadnych.

    oki - odzieki

  • 8. Data: 2006-02-09 08:30:18
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > czy kumpel ma szanse na odszkodowanie

    Dodam jeszcze że nawet na logikę to jest bez sensu. Każdy by wtedy kupował
    malucha, zapłacił za niego groszowe i wszystkie zadrapania swojego
    "właściwego", drogiego auta, naprawiał z OC "perschinga" :-).
    Ostatnimi czasy, kilka miesięcy temu, Weiss w swojej audycji prowadził
    podobną sprawę. Chodziło o auta leasingowe. Jacyś goście, zupełnie obcy,
    gdzieś się stuknęli. Pech chciał, że obaj mieli auta w leasingu w tym samym
    funduszu i TU nie chciało wypłacić poszkodowanemu odszkodowania bo
    właścicilem obu aut był... ten sam podmiot, czyli fundusz :-).

  • 9. Data: 2006-02-09 10:26:44
    Od: Kudłaty <k...@b...adresu.email>

    Robert J. wrote:

> [...]
    > samym funduszu i TU nie chciało wypłacić poszkodowanemu odszkodowania bo
    > właścicilem obu aut był... ten sam podmiot, czyli fundusz :-).

    Najbardziej logiczne byłoby zatem ZNIESIENIE obowiązku ubezpieczenia.
    To znaczy, że nie byłoby ono obowiązkowe - wtedy sam odpowiadasz za
    spowodowane szkody. I teraz abyście dobrze zrozumieli. Ubezpieczenia
    NADAL by istniały, ale skoro nie byłyby one obowiązkowe, zapewne
    UBezpieczyciele musieliby dać dużo lepsze warunki :-)

    Obecnie nawet AC jest obowiązkowe co jest wyjątkowym sk******.
    Otóż miałem stłuczke - naprawa auta to jakies 4 tysiace zlotych, woz
    firmowy. Bez AC NIE da się wliczyć kosztów naprawy w koszty dzialalnosci
    firmy... ale z drugiej strony koszt naprawy auta był tylko dwa razy większy
    niż polisa do niego.

    Pozdrawiam.
    --
    Kudłaty

  • 10. Data: 2006-02-09 10:31:09
    Od: Kudłaty <k...@b...adresu.email>

    Robert J. wrote:

> [...]
    > żadnego problemu rozliczyłem się "z kosztorysu" z AC. Kasę dostałem na
    > konto po 8 (ośmiu) dniach! AC w Warcie. Może inne TU są gorsze, nie

    A ile byś uzbierał na koncto gdybyś nie płacił kasy na AC i OC?

> [...]
    > małą dziurkę w nakładce zderzaka tylnego (dało się spokojnie zakleić, bo
    > to tworzywo) dostałem 25% wartości auta :-)

    Bzdura; dla mnie oczywiste byłoby to gdyby po prostu naprawiali wyrządzoną
    szkode. Od tego jest UBezpieczalnia.
    A co Ci z kasy na stary używany amortyzator, zderzak czy inne rzeczy.
    Musisz reszte dołożyć z własnej kieszeni -- lepiej chyba zachować kase w
    kieszeni. No a idea wzwyżek to już w ogole mnie drażni.
    A przywiżanie OC do właściciela samochodu a nie do AKTUALNEGO kierowcy to
    już w ogole idiotyzm :-)

    --
    Kudłaty