  • 21. Data: 2013-04-24 10:58:39
    Temat: Re: Nowa ustawa śmieciowa i kilka pytań.
    Od: marsel <marcin@pl>

    > hehehe, to wybrac i patrzyc co sie dzieje ;)

    Taki mam zamiar, chcę jednak uprzedzić objekcje urzędników i temu służy
    ten wątek.

  • 22. Data: 2013-04-24 11:06:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 kwietnia 2013 10:52:40 UTC+2 użytkownik marsel napisał:

    > Ale na też zdaje się musi być decyzja administracyjna,
    Tak
    >od której można by się pewnie odwołać.
    Ale co da odwołanie skoro faktycznie będą "niesortowane".

  • 23. Data: 2013-04-24 11:28:44
    Od: marsel <marcin@pl>

    W dniu 24.04.2013 11:06, Kris pisze:

    > Tak
    > Ale co da odwołanie skoro faktycznie będą "niesortowane".

    Po pierwsze czas, po drugie jeżeli w kolejnym miesiącu śmieci będą
    posortowane to jakby decyzja musi być nowa?
    Nie wiem, tak sobie kombinuję.

  • 24. Data: 2013-04-24 11:56:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 kwietnia 2013 11:28:44 UTC+2 użytkownik marsel napisał:
    > Po pierwsze czas, po drugie jeżeli w kolejnym miesiącu śmieci będą
    >
    > posortowane to jakby decyzja musi być nowa?
    >
    > Nie wiem, tak sobie kombinuję.

    W sumie ciekawie.
    Załóżmy ze wspólnota zadeklarowała segregowanie ale w lipcu okazało sie ze ktos tam
    nie segreguje.
    Teoretycznie decyzja administracyjna i za lipiec opłatry jak za niesegregowane.
    ale w sierpniu juz posegregowane wszystko i co dalej- z autoamtu decyzja
    administracyjna zmniejszająca opłaty?;)))
    To trochę teoria bo np w lipcu będa nieposegregowane , decyzja administracyjna pewnie
    w sierpniu dopiero(machina urzednicza musi zadziałac), wspólnota odwołuje się bo
    twierdzi ze były segregoiwane. W jaki sposób udowodnia ze nie były? Rzeczoznawca
    jakis ? Teoretycznie tak ale wtedy lipcowe smieci musiałyby zostac komisyjnie
    zabezpieczone, oplombowane i czekac na decyzje rzeczoznawcy;))

  • 25. Data: 2013-04-24 12:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@n...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ad 2. - Obciążą wspólnotę, bo to wspólnota składa deklaracje i zawiera
    > umowy. Przypieprzą taką karę, że wspólnoty migiem przedeklarują się na
    > "niesortujące" i tyle będzie z tej "proekologiczności". Jak zawsze, gdy
    > (p)osły coś chcą uporządkować.

    Mam propozycje - sprawmy aby usenet nie był tylko miejscem na narzekanie
    ale równiez konstruktywne pomysły.
    Jak Twoim zdaniem można byłoby powalczyc o segregowanie smieci? Bo
    rozumiem, ze segregowanie samo w sobie jest ok?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 26. Data: 2013-04-24 12:02:34
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.04.2013 Kris <k...@g...com> napisał/a:

> [...]
    jakis ? Teoretycznie tak ale wtedy lipcowe smieci musiałyby zostac komisyjnie
    zabezpieczone, oplombowane i czekac na decyzje rzeczoznawcy;))

    No, a jak firma wywożąca wrzuci sobie puszkę do odpadów biologicznych
    (wszak za niesortowane biorą drożej)? A jak zrobi to wesoła młodzież w nocy?
    Pytania się mnożą, prawdopodobne odpowiedzi nie napawają optymizmem...

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 27. Data: 2013-04-24 12:06:37
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.04.2013 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:

    > Jak Twoim zdaniem można byłoby powalczyc o segregowanie smieci? Bo

    W niektórych gminach odbiór posegregowanych jest za friko.
    Ogólnodostępne pojemniki na papier czy szkło.
    Mandat 1000 zł za wrzut czegoś innego (kamery).

    No, ale jak i tak trzeba będzie płacić od głowy czy metra,
    to zmniejszenie ilości śmieci nie popłaca.

  • 28. Data: 2013-04-24 12:50:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 kwietnia 2013 12:06:37 UTC+2 użytkownik Dominik & Co napisał:
    > W niektórych gminach odbiór posegregowanych jest za friko.
    >
    > Ogólnodostępne pojemniki na papier czy szkło.
    U nas tak jest do tej pory. Ogólnodostepnych pojemników wszedzie pełno a i tak znam
    takich co plastyki w piecu pala bo nie chce im sie te kilkaset metrów ruszyc dupe i
    wyrzucic

    > Mandat 1000 zł za wrzut czegoś innego (kamery).
    Na to u nas nie wpadli, a nawet jakby to trudne do udowodnienia co i kiedy i kto
    wrzucił.
    > No, ale jak i tak trzeba będzie płacić od głowy czy metra,
    >
    > to zmniejszenie ilości śmieci nie popłaca.
    Dokłądnie to jest główny plus tej ustawy.
    I tak sobie mysle ze tak to skalkulowali że nioższe opłaty za segrogowane i tak
    pokryja koszty nawet gdy część mieszkańców segregowac nie będzie.
    Oczywiście jest straszak "decyzja administracyjna" ale w teori cięzko będzie to
    wprowadzić(udowodnić itp)

  • 29. Data: 2013-04-24 12:52:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 kwietnia 2013 12:00:58 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > ale równiez konstruktywne pomysły.
    >
    > Jak Twoim zdaniem można byłoby powalczyc o segregowanie smieci? Bo
    >
    > rozumiem, ze segregowanie samo w sobie jest ok?
    Maruda to maruda i tylko marudzi. Nic konstruktywnego nie zaproponował odkąd czytam
    jego posty na róznych grupach. Mistrz narzekania- az sie dziwię że jeszcze z Polski
    nie wyjechał jak mu tu tak zle;)

  • 30. Data: 2013-04-24 13:19:47
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-24 12:00, Budzik pisze:
> [...]
    > Jak Twoim zdaniem można byłoby powalczyc o segregowanie smieci? Bo
    > rozumiem, ze segregowanie samo w sobie jest ok?

    Oczywiście, sortowanie jest OK. Ale podejrzewam, że w dużej skali taniej
    jest sortować w sortowniach śmieci. Uwzględniam tu koszt całego tego
    urzędniczego aparatu od pilnowania tych śmieci. A po drodze podejrzewam,
    że m.in. o to chodzi, żeby jednak były te stołki.

    Powalczyć - gotowego pomysłu nie mam. Myślę, że należy to urządzić tak,
    aby sortowanie po prostu opłacało się. Czyli np. skupować posortowane.
    Przynajmniej (na początek) to, co może dłużej leżeć, nie śmierdzi i nie
    zajmuje za dużo miejsca. Np. Butelki PET (oczywiście zdeptane), kartony
    po sokach i mleku, puszki po piwie (no - te dwa już mogą śmierdzieć).
    Korci mnie zaprzęgnięcie elektroniki i IT. Np. płacisz ryczałtem podatek
    śmieciowy jak za nieposortowane. Jeśli odstawisz "do skupu" worek puszek
    po piwie czy PETów, to przysługuje Ci zwrot, jak z podatku.

    Cały czas zakładam, że produkcja śmieci w gospodarstwach domowych nie
    będzie miała dużych rozpiętości. To słabe założenie, bo g.d. w bloku
    zawsze będzie produkowało więcej śmieci, niż w domku 1-rodz, a tym
    bardziej w gosp. wiejskim, gdzie możliwości krótkiego recyclingu są dużo
    większe.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.