    Date: Wed, 24 Apr 2013 13:19:47 +0200
    From: Maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nowa ustawa śmieciowa i kilka pytań.

    W dniu 2013-04-24 12:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail m...@n...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Mam propozycje - sprawmy aby usenet nie był tylko miejscem na narzekanie
    > ale równiez konstruktywne pomysły.
    > Jak Twoim zdaniem można byłoby powalczyc o segregowanie smieci? Bo
    > rozumiem, ze segregowanie samo w sobie jest ok?

    Oczywiście, sortowanie jest OK. Ale podejrzewam, że w dużej skali taniej
    jest sortować w sortowniach śmieci. Uwzględniam tu koszt całego tego
    urzędniczego aparatu od pilnowania tych śmieci. A po drodze podejrzewam,
    że m.in. o to chodzi, żeby jednak były te stołki.

    Powalczyć - gotowego pomysłu nie mam. Myślę, że należy to urządzić tak,
    aby sortowanie po prostu opłacało się. Czyli np. skupować posortowane.
    Przynajmniej (na początek) to, co może dłużej leżeć, nie śmierdzi i nie
    zajmuje za dużo miejsca. Np. Butelki PET (oczywiście zdeptane), kartony
    po sokach i mleku, puszki po piwie (no - te dwa już mogą śmierdzieć).
    Korci mnie zaprzęgnięcie elektroniki i IT. Np. płacisz ryczałtem podatek
    śmieciowy jak za nieposortowane. Jeśli odstawisz "do skupu" worek puszek
    po piwie czy PETów, to przysługuje Ci zwrot, jak z podatku.

    Cały czas zakładam, że produkcja śmieci w gospodarstwach domowych nie
    będzie miała dużych rozpiętości. To słabe założenie, bo g.d. w bloku
    zawsze będzie produkowało więcej śmieci, niż w domku 1-rodz, a tym
    bardziej w gosp. wiejskim, gdzie możliwości krótkiego recyclingu są dużo
    większe.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.