  • 1. Data: 2013-04-22 18:00:53
    Temat: zatarcie
    Od: m <m...@g...com>

    Witam,

    Jak to jest z zatarciem? Czytam sobie taki fragment oświadczenia:

    "3. W związku z tym, że[...],,obwiniony" został przez autorów artykułu w
    tzw. aferze Stella Maris, zainteresowany wyjaśnia, że:

    [...]

    - informuję, że orzeczona wobec mnie kara już dawno uległa zatarciu, co
    oznacza, że fakt skazania uważa się z mocy prawa za niebyły a wpis o
    skazaniu usuwa się z rejestru skazanych (art. 106 ustawy z dnia 6
    czerwca 1997 roku - Kodeks Karny; Dz. U. nr 88, poz. 553 z późniejszymi
    zmianami).

    - w związku z tym, że autorzy artykułu podali do publicznej wiadomości
    informacje objęte przepisami regulującymi zatarcie skazania, informuję,
    że wystąpię na drogę postępowania sądowego wobec wydawcy tygodnika
    Newsweek Polska, jego redaktora naczelnego oraz autorów publikacji."

    Prawda to że nie wolno wspominać o czynie zatartym tak jakby go nie
    było? Czy też to jest pobożne życzenie oświadczającego?

    p. m.

  • 2. Data: 2013-04-22 20:15:50
    Temat: Re: zatarcie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Prawda to że nie wolno wspominać o czynie zatartym tak jakby go nie było?
    > Czy też to jest pobożne życzenie oświadczającego?

    To, ze skazanie uległo zatarciu oznacza, że z punktu widzenia prawa uważany
    jest za niekaranego. Ale to co innego, niż stwierdzenie, że nie był karany.
    Był. Prawomocnie.