  • 1. Data: 2008-02-26 19:44:47
    Temat: Notariusz, taksa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam.
    Kupuje mieszkanie spoldzielcze, wlasnosciowe z KW. Poradzono mi aby umowe
    przedwstepna podpisywac takze u notariusza, co niesie za soba dodatkowy
    koszt w postaci opisów (jakies 200 zł). Dzis powiedziano mi jednak, ze w
    przypadku mieszkania spoldzielczego notariusz zarowno przy umowie
    przedwstepnej jak i przy glownej pobierze cala takse, a nie po polowie, jak
    mi sugerowano. Kto ma racje? Musialbym zaplacic 2 razy, czy za kazdym razem
    po polowie? Bo podobno w przypadku sprzedazy mieszkania niespoldzielczego
    czy tez domu placi sie przy kazdej umowie po polowie.

    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie
    Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O

  • 2. Data: 2008-02-26 21:29:34
    Temat: Re: Notariusz, taksa
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    wiadomości news:26022008.7E1DB481@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > po polowie? Bo podobno w przypadku sprzedazy mieszkania niespoldzielczego
    > czy tez domu placi sie przy kazdej umowie po polowie.

    Obecnie przy zakupie lokalu mieszkalnego taksa dzielona jest na połowę.
    Więc i tak zapłacisz pół taksy. Sęk w tym, że w przypadku umowy
    przedwstępnej zapłacisz te pół taksy dwukrotnie.

  • 3. Data: 2008-02-27 01:07:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Obecnie przy zakupie lokalu mieszkalnego taksa dzielona jest na
    > połowę.
    > Więc i tak zapłacisz pół taksy. Sęk w tym, że w przypadku umowy
    > przedwstępnej zapłacisz te pół taksy dwukrotnie.

    dziekuje za odpowiedz.

    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz
    ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak właśnie je się raki.

  • 4. Data: 2008-02-27 12:58:35
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Odpowiedź była trochę nieścisła.

    Przy przeniesieniu własności spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego taksa była i
    jest obniżana o połowę - ustawowo.

    Natomiast ile weźmie od Ciebie notariusz jesli zechcesz mieć najpierw umowę
    przedwstepną, a później właściwą, to kwestia
    dogadania z konkretnym rejentem.
    Niektórzy notariusze są elastyczni (biorą dwukrotnie po polowie tego, co od jednej
    umowy), inni mniej elastyczni (biorą
    za przedwstepną całość, a za drugą umowę połoweę jesli przyjdziesz znów do tej samej
    kancelarii, bo nie musisz), a inni
    wcale nie sa elastyczni.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-02-28 02:09:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Przy przeniesieniu własności spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego
    > taksa była i jest obniżana o połowę -
    > ustawowo.

    Obecnie dotyczy to zbycia każdego lokalu mieszkalnego, poza przypadkiem
    wyodrębnienia lokalu.