  • 131. Data: 2022-03-31 08:11:17
    Temat: Re: No proszę...
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 31.03.2022 o 00:40, Marcin Debowski napisał:

    > Jak?

    Tak jak w przypadku wielu innych patogenów dostających się przez układ
    oddechowy: odpowiedź komórkowa, poszukaj pod hasłem pierścień gardłowy.

    > Komuś zdiagnozowano covid'a PCRem z dodatkowym potwierdzeniem, że był to
    > Omikron. Stwierdzono, że ma bardzo mało przeciwciał różno-kowidowych po
    > przebyciu choroby. Mówisz, że to o kant dupy, bo można przechorować i
    > nie mieć przeciwciał a mieć przez przechorowanie antykowidową odporność?

    tak, bo przeciwciała to nie jedyna odpowiedź organizmu. Przeciwciała, to
    późny moment odpowiedzi organizmu na patogen. I nie zawsze trzeba ich dużo.

    > A jak on był jeszcze na tych wysokich stanowiskach to wtedy farma
    > działała uczciwie i dr Pieniążek nie gromadził w okół siebie ludowych
    > sympatyków swoich niegłównonurtowóch opinii? Zaczął dopiero na
    > emeryturze? Jak to z nim było?

    Zapytaj. Jeśli nie widzisz, że przez lata wszystko się zmienia i niegdyś
    konkurujące firmy (teraz też udają, że konkurują), są obecnie własnością
    tych samych właścicieli (w zasadzie większość globalnych firm), to może
    zrozumiesz, że obecnie robi się duża koncentracja majątku.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 132. Data: 2022-03-31 11:44:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-31, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    > Tak jak w przypadku wielu innych patogenów dostających się przez układ
    > oddechowy: odpowiedź komórkowa, poszukaj pod hasłem pierścień gardłowy.

    Pierścien gardłowy co? Możesz być odrobinę bardziej precyzyjny? Jakaś
    publikacja w recenzowalnym czasopiśmie opisująca wpływ na kowid np.?

    > tak, bo przeciwciała to nie jedyna odpowiedź organizmu. Przeciwciała, to
    > późny moment odpowiedzi organizmu na patogen. I nie zawsze trzeba ich dużo.

    Rozumiem, że sugerujesz, że można mieć wirusa w organiźmie z
    pełnoobjawową chorobą i nie mieć przeciwciał?

> [...]
    > tych samych właścicieli (w zasadzie większość globalnych firm), to może
    > zrozumiesz, że obecnie robi się duża koncentracja majątku.

    No pytam. Wydajesz się być jego wielkim entuzjastom. Na farmę jadą
    wszystkie szury od lat, dekad całych, więc nic się chyba tu nie
    zmieniło, a dr Pieniążek nagle zaczął jechać na emeryturze. Próbuję
    jakoś umiejscowić ten atak altruizmu, którym się powoduje jak to
    sugerujesz.

    --
    Marcin

  • 133. Data: 2022-03-31 12:19:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 31.03.2022 o 11:44, Marcin Debowski napisał:

    > Pierścien gardłowy co? Możesz być odrobinę bardziej precyzyjny? Jakaś
    > publikacja w recenzowalnym czasopiśmie opisująca wpływ na kowid np.?

    Poszukaj w podręcznikach medycznych, bo to część systemu odpornościowego
    - ja wiem, wg neonauki układ odpornościowy to teoria spiskowa i jego
    istnienie na nowe trzeba udowodnić... Naprawdę?

    > Rozumiem, że sugerujesz, że można mieć wirusa w organiźmie z
    > pełnoobjawową chorobą i nie mieć przeciwciał?

    Jeśli przeszedł ktoś lekko może nie mieć przeciwciał, albo mieć ich
    bardzo mało. Po prostu nie były potrzebne, bo infekcja zwalczona została
    na wcześniejszym etapie. Jeśli przebieg był łagodny może być ich
    niewiele po prostu i trzeba by badać występowanie przeciwciał metodą
    ilościową, a nie uproszczonym testem, bo ten ma ustawione po prostu
    minimalne ilości, jeśli jest mniej, to nie wykaże. Badanie ilościowe
    jest droższe.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 134. Data: 2022-03-31 13:05:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Mar 2022 19:33:29 +0200, Shrek wrote:

    > Jak nie 2-6% hatakumba.

    Nawet jesli 6%, to 94% zostaje i zaraża. Ciagle duzo i nie tlumaczy
    spadku/zaniku.

    A tak naprawde to chyba rzedu 1% czy mniej bo wielu przechodzilo bez
    testu czy bezobjawowo.

    > Po pierwsze to oficjalnie - zresztą mniej. W linku który podrzucałem
    > wychodziło że na początku roku 25% ludzi w uk miało przeciwciała po
    > przechorowaniu.

    Podawalem dane bodajze z jesieni 2020 z zachodniopomorskiego - 18%
    mialo przeciwciala.

    > Po drugie to nie jest tak że od każdego kontaktu
    > rozwinie się choroba.

    Ale tu chodzi o transmisje wirusa.
    Choroby moze nie ma, ale wirus sie namnaza. I czlowiek zaraza innych.

    Jak to w kazdej epidemii ... a potem epidemia sie przesila.
    A w przypadku Covid - wraca, i to czesto w krotkim czasie.

    > No nic dziwnego - ci co niedawno wyzdrowieli są odporni.

    Ale kolejna fala nie ma zwiazku z minięciem odpornosci.

    P.S. Mamy juz sporo ponownych zachorowan.

    > Przed omikronem trochę literek jest. Ale istotnie wygląda że mamy dwie
    > fale w sezonie, plus jakieś popierdółki poza.

    > Bo ją zdominował omicron. Lepiej przystosowani wygryzają gorzej
    > przystosowanych,

    I znow - byloby to tlumaczenie, ale bylaby jedna fala.

    A sa widoczne dwie - zakladajac ze pierwsza to delta, to sie
    przesilila, a potem objawil sie omikron.

    J.

  • 135. Data: 2022-03-31 13:15:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 31.03.2022 o 13:05, J.F napisał:

    > Podawalem dane bodajze z jesieni 2020 z zachodniopomorskiego - 18%
    > mialo przeciwciala.

    > Ale tu chodzi o transmisje wirusa.
    > Choroby moze nie ma, ale wirus sie namnaza. I czlowiek zaraza innych.

    jeśli wirus się namnaża, tzn, że choroba jest. Można nie mieć oznak,
    szacuje się że przez kilka godzin oznak może nie być, ale to tylko tyle
    i aż tyle.

    > Jak to w kazdej epidemii ... a potem epidemia sie przesila.
    > A w przypadku Covid - wraca, i to czesto w krotkim czasie.

    Nie - nie wiemy czy covid wraca, wiemy, że mamy wiele osób chorych na
    choroby grypopodobne, a części z nich wyszedł dodatni test, który o
    niczym nie przesądza.

    > Ale kolejna fala nie ma zwiazku z minięciem odpornosci.
    >
    > P.S. Mamy juz sporo ponownych zachorowan.

    większość wśród zaszczepionych, ale pewnie i też wśród
    niezaszczepionych, bo jak każdy koronawirus ten wirus mutuje i odporność
    na stary wariant po przechorowaniu jest, natomiast na nowe warianty w
    pewnym momencie ucieknie. Dodatkowo, przed czym naukowcy przestrzegali,
    szczepienie podczas epidemii to zły pomysł, bo powoduje szybsze mutacje.
    No ale neonauka znowu wygrała...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 136. Data: 2022-03-31 13:22:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Mar 2022 03:21:53 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Niezweryfikowanych.

    Bylaby to dobra hipoteza, ale potem przychodzi kolejna fala
    i sie okazuje, ze oni zaczynaja chorowac.
    Czyli chyba wczesniej nie chorowali.

    > Znam osobiście jedną babkę nieszczepa. W ciągu ostatniego pół roku miała
    > juz covid'a 2x.

    Zdarza sie, ale rzadko.
    Mam kolege, co tez 2x przechodzil, ale on szczep :-)

    > Musiał być objawowy, bo tu, jak jesteś nieszczep to
    > możesz siedzieć w domu lub wyjść na ulicę, ale już nie wejdziesz do
    > żadnego publicznego budynku w rodzaju galerii handlowej czy biura.

    Ja prawdopodobnie ostatnio zlapalem, a akurat tak sie zdarzylo,
    ze sie malo towarzysko udzielalem. Musialem podlapac w sklepie.

    > Jest jakiś okres niksich zarażeń, gdzie restrykcje są poluzowane, ludzie
    > wyłażą, spotykają się. Potem jest okres ukryty, gdzie cały czas
    > zachowują się jak zachowywali ale zaczyna się już zarażanie. Potem to
    > ładnie przyspiesza po osiagnięciu pewnej wartości krytycznej liczby
    > zarażonych, rządy i ludzie panikują, pojawiają się restrykcje, wieksza
    > kontrola własna. Potem znowu zaczyna wygasać (bo restrykcje, odporność
    > zbiorowa roście, ludzie się szczepią, itp.), no i cykl sie powtarza.

    Moze byc, ale w przypadku Covid fale bywaja bliskie.
    Czyli rzady nie powinny zdażyc poluzowac.

    > Zgrubsza jak termostat lub inne urządznie ze sprzężeniem zwrotnym i
    > inercją.
    >
    > Na to oczywiście nakładają się inne czynniki z sezonem urlopowym,
    > zimowym i co tam jeszcze.

    Ogolnie wiadomo, ze latem infekcji mniej.
    Ale pisze o dwoch falach np jednej zimy.

    > Może bo jest mniej zaraźliwa,

    czekaj czekaj - mamy poczatek fali, ilość zakażen rosnie.
    A potem osiaga maksimum i spada.
    Skąd to przesilenie?

    Wirus zaatakowal juz wszystkich, reszta jest odporna?
    To by bylo wytlumaczenie, ale jak za 2 miesiace jest kolejna fala,
    to widac nieodpornych nie brakuje.
    Restrykcje rządowe? U nas akurat jakby bez zmian.

    > więc onset objawowy przy omikronie
    > nastepuje szybcie i np. chory szybciej się izoluje. W sensie, żeby się
    > zarazić deltą, musiałbyś się np. spotkac z kimś 3x, a omikronem
    > wystarczyłby raz a objawy byłyby po 2-3 dniach, więc 2 i 3x byś sie nie
    > spotkał, bo juz byłbys chory.

    Tak, tylko ze u nas
    https://covid19.who.int/region/euro/country/pl

    nie nastapilo wyparcie jednej mutacji przez drugą,
    ale sa dwie fale w tym sezonie.

    no chyba, ze po prostu jedna sie przywlokła we wrzesniu, zaatakowala
    niektorych, ich rodziny i znajomych, wyczerpala pule ... ale przyszly
    swieta i przywlokla sie druga fala.

    Tylko tak troche trudno mi sie zgodzic, ze istnieje jakas izolowana
    grupa w spoleczenstwie, co sie zaraza wzajemnie i nie roznosi dalej ..

    J.

  • 137. Data: 2022-03-31 13:34:34
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 28 Mar 2022 07:44:03 +0200
    doszła do mnie wiadomość <t1rhv4$17pj$1@gioia.aioe.org>
    od Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> :

    >https://ordomedicus.org/category/posiedzenia/

    Prezes Fundacji Ordo Medicus - dr Mariusz Błochowiak, fizyk, dorobek
    naukowy niewykrywalny.
    Opracował cztery tomy książki ,,Fałszywa pandemia. Krytyka naukowców i
    lekarzy"
    Autor artykułu naukowego zamieszczonego w piśmie "Egzorcysta" pod
    tytułem "Materializacja podczas egzorcyzmu a prerogatywy Stwórcy ".
    Szum spłuczki klozetowej.
    Amen.

    --
    Szwambuł Trantiputl.
    Powołał go Pan,

  • 138. Data: 2022-03-31 13:39:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-31, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    > Poszukaj w podręcznikach medycznych, bo to część systemu odpornościowego
    > - ja wiem, wg neonauki układ odpornościowy to teoria spiskowa i jego
    > istnienie na nowe trzeba udowodnić... Naprawdę?

    No ale ja pytam o konkrety dotyczące kowidu. KO-WI-DU. Czyli jak już nie
    pierwszy raz w tym wątku nie potrafisz podać nic konkretnego poza
    peanami uwielbień dla Pieniążka.

> [...]
    > ilościową, a nie uproszczonym testem, bo ten ma ustawione po prostu
    > minimalne ilości, jeśli jest mniej, to nie wykaże. Badanie ilościowe

    No rozumiem. Więc jednak są przeciwciała. W tamtej publikacji, którą
    wcześniej cytowałem właśnie porównywano je ilościowo i kiepsko wyszło w
    kwestii porównania z tym co zastano u zaszczepionych.
    https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2201607

    A co tam u dr Pieniążka? Słuchaj, próbuje coś znaleźć na jego temat
    jako, że stwierdziłeś "Tak, tak. Naukowiec przez lata pracujący na
    wysokich stanowiskach w renomowanych instytutach naukowych to
    manipulant..."

    Możesz gdzieś mi wskazać jakie to wysokie stanowiska zajmował? Jego
    miejsca pracy według Linkedinie z czasów nie bycia emerytem:

    1. Centers for Disease Control and Prevention, Jun 1989 - Jun 2013 ? 24 yrs
    1 mo, Microbiologist
    2. State University School of Medicine in New Orleans 1986 - 1989, Visiting
    Professor

    Visiting profesor, to jak jedziesz na inną uczelnię na jakiś czas a na
    swojej możesz być nawet na samym dole drabinki (RF, AP). Jak się jeździ
    jako visiting profesor to się zwykle nie zajmuje, żadnego wysokiego
    stanowiska bo wtedy jest się potrzbnym na własnej uczelni i nie ma się
    na takie rzeczy czasu.

    Owszem pracował w CDC, ale nie mogę znaleźć jako kto. CDC to zasadniczo
    nie jest instytut naukowy. Większość rzeczy, które wypluwa google to
    polskie strony (a dodajmy, ja nie używam polskiego IP) gdzie bryluje w
    rzadowych komisjach kowidowych a wcześniej z jakimiś biskupami.

    Doszukałem się, że jest współautorem ca 120 publikacji z czego jako
    pierwszy autor publikował bardzo sporadycznie (10%? - nie liczyłem
    dokładnie). To nie za dużo jak na taką sławę. Co by Ci dać odpowiednią
    perspektywę, mój były szef z czasów postdoca, żadna tam szycha, żadne
    wysokie stanowiska, szef katedry jednego z uniwerków, ma wszystkich
    publikacji ponad ćwierć tysiąca.

    No to jak to jest z tą renomą dra Pieniążka?

    --
    Marcin

  • 139. Data: 2022-03-31 13:49:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Dodatkowo, przed czym naukowcy przestrzegali,
    > szczepienie podczas epidemii to zły pomysł, bo powoduje szybsze mutacje.

    Kłamiesz.
    To jedna z wiodących szurskich legend krążących od dawna i dawno już
    wyjaśniona przez _naukowców_ że to bzdura.

    Trzeba być mocno opóźnionym umysłowo, albo zwykłym patolem żeby robić to
    co robisz.
    To nie jest możliwe, że osoba mająca dostęp do internetu i równocześnie
    szukająca informacji na ten temat nie trafiła przez tyle miesięcy na
    prostowanie tego kłamstwa. Więc doskonale wiesz, że to bzdura, a mimo
    tego ją powtarzasz. Jak i wiele inne. Robisz to z premedytacją.

    https://naukawpolsce.pl/aktualnosci/news%2C88450%2Ce
    kspert-szczepionki-nie-powoduja-mutacji-wirusa-jest-
    wrecz-odwrotnie.html
    https://www.dw.com/pl/czy-szczepionki-spowodowa%C5%8
    2y-mutacj%C4%99-delta-sprawdzamy-fakty/a-58225561

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 140. Data: 2022-03-31 13:58:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 31.03.2022 o 13:39, Marcin Debowski napisał:

    > No ale ja pytam o konkrety dotyczące kowidu. KO-WI-DU. Czyli jak już nie
    > pierwszy raz w tym wątku nie potrafisz podać nic konkretnego poza
    > peanami uwielbień dla Pieniążka.

    https://www.nature.com/articles/s41467-021-27674-x
    wystarczy?

    tu inny artykuł:
    https://euroimmun.pl/blog/przeciwciala-to-nie-wszyst
    ko-testy-igra-jako-nowe-narzedzie-do-diagnostyki-odp
    owiedzi-immunologicznej-na-sars-cov-2/

> [...]
    > publikacji ponad ćwierć tysiąca.
    >
    > No to jak to jest z tą renomą dra Pieniążka?

    wcześniej pracował w Zakładzie Genetyki UW
    a w CDC był kierownikiem laboratorium Referencyjnej i Rozwojowej
    Diagnostyki Molekularnej Pasożytów