  • 31. Data: 2009-08-21 12:41:31
    Temat: Re: Niewskazanie sprawcy wykroczenia
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Herald pisze:

    > Wierzysz w to co piszesz? :)

    Znaczy czy wierzę, że sędziowie mogą być głupsi od pewnej liczby
    osobników nie będących sędziami? Oczywiście.
    Ba, ja uważam że pora część społeczeństwa jest mądrzejsza od Ciebie.

    > Zerknij na uzasadnienie (co prawda w treści tego artykułu tylko).

    A co mnie ten wyrok obchodzi?

    Ty zupełnie przy okazji i zupełnie nie na temat wydałeś sąd
    kategoryczny, że ten konkretny człowiek nie może być mądrzejszy od tego
    konkretnego sędziego sądu rejonowego w Zamościu i potraktowałeś to jako
    argument w dyskusji.

    To tak prostackie że szkliwo na zębach pęka przy czytaniu.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 32. Data: 2009-08-21 14:36:09
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Ty się urodziłaś rozdziewiczona?

    Na bank to ty urodziłeś się chamem. A może to wina środowiska w jakim się
    wychowałeś?

    > Wiesz, tysiące ludzi ukaranych na np. "A4" olewało sprawę. Ale jeden koleś
    > się postawił, wygrał.

    A setki przd nim i po nim są ukarani.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 33. Data: 2009-08-21 15:10:33
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Wiesz, tysiące ludzi ukaranych na np. "A4" olewało sprawę. Ale jeden koleś
    > się postawił, wygrał. Nie wydaje ci się że teraz, po nagłośnieniu sprawy

    Co innego duze przedsiebiorstwo czy inna organizacja, gdzie z jednego auta
    korzysta standardowo duzo osob i - wobec braku obowiazku prowadzenia
    ewidencji - nie trudno o sytuacje, gdy po tygodniu nikt nei pamieta, kto
    tego i tego dnia o tej i o tej godzinie korzystal z auta - i nie potzreba do
    tego czyjejs winy i celowego dzialania, a co innego auto indywidualnej osoby
    fizycznej, ktora z reguly sporadycznie pozycza innym auto i krag
    potencjalnych uzytkownikow jest raczej niezbyt liczny

    Pozdrawiam
    sDD

  • 34. Data: 2009-08-21 15:43:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:
> [...]
    > fizycznej, ktora z reguly sporadycznie pozycza innym auto i krag
    > potencjalnych uzytkownikow jest raczej niezbyt liczny

    I w duzej i w malej firmie da sie to zorganizowac. Trzeba miec tylko
    swiadomosc istnienia tego przepisu.

    Każdy dobrze wie, że musi mieć ze sobą prawo jazdy, dowód rejestracyjny
    i potwierdzenie ubezpieczenia. Ma tego świadomość i jak tego nie ma to
    stula uszy przyjmuje mandat, bo wie ze wina jest po jego stronie i
    sprawa się kończy.

    W przypadku konieczności wskazania komu dało się samochód, o istnieniu
    przepisu delikwent dowiaduje się dopiero w momencie propozycji mandatu.
    I od razu by wszystkich wystrzelał dookoła. I jak widać długo trzeba
    tłumaczyć, żeby przekonać, że taki przepis był jest i nie zanosi się na
    zniesienie.

    Pomijam fakt, można by określić w jaki sposób ma to być prowadzone i jak
    daleko wstecz, ale wtedy pojawią się głosy o kolejnej zbędnej
    biurokracji, która stałaby się obowiązkowa jak ksiegi KPiR. Teraz kazdy
    moze to sobie robic na swoj sposob jak chce. W zeszycie, w glowie,
    wrozyc z gwiazd albo z kart. Problem tylko w tym, że niewiele osob ma
    pojecie ze taki obowiazek ma.

    Jakby ci tu ktoś wystrzelił z pretensjami, że prowadzi działalnoś
    gospodarczą a tu nagle US sie go pyta o KPiR i on sie tłumaczy, że nie
    wiedział, że musi, to byś go wyśmiał i wyzwał od frajerów.

    Jak ktoś ma pretensje, że policja się pyta komu dał samochód to wielkie
    przeboje. A przepis w zasadzie ten sam. Ewidencjonować co się robi.

  • 35. Data: 2009-08-21 16:31:20
    Od: "Jarek" <j...@e...pl>

    > A jak sądzisz?

    Gdybym wiedział, to bym nie pytał. W dalszym ciągu czekam na odpowiedź.

  • 36. Data: 2009-08-25 20:00:29
    Od: kam <...@...pl>

    witek pisze:
    > art 97 jest tak pojemny, ze zmiesci sie tam wszystko.
    > jeden sąd orzeknie tak inny inaczej.

    np. skazując z art.65 kw

    KG

  • 37. Data: 2009-08-29 18:21:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Aug 2009, Herald wrote:

    > Jako posiadacz samochodu osobowego, będąc do tego zobowiązany, nie wskazał
    > na żądanie organu uprawnionego, komu powierzył pojazd, choć co do zasady
    > pozostaje w sprzeczności z art. 78 ust. 4 prawa o ruchu drogowym,
    > *to nie wyczerpuje znamion wykroczenia określonego w art. 97 KW*
    > Nie ma podstawy by karać z TEGO 97 artykułu w opisywanych sytuacjach,
    > ponieważ te czyny nie dotyczą bezpieczeństwa lub porządku ruchu na drogach
    > publicznych.

    Moment, ale chyba mówimy o innym przypadku - tamten oskarżony
    *wskazał* osoby które mogły jechać, a tu tego nie zrobiono (wcale).
    Zgadza się?

    pzdr, Gotfryd