  • 1. Data: 2009-08-20 08:53:00
    Temat: Więcej szpiegowania Internautów
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    W czyimś poronionym umyśle zalągł się pomysł, by rozszerzyć obecne
    prawo do szpiegowania Internautów, także na archiwizowanie danych.
    http://wiadomosci.onet.pl/2028400,18,item.html
    Ponieważ obecne prawo w zadowalający sposób zabezpiecza interes
    służb, można wywnioskować, że chodzi o archiwizowanie *wszystkiego*.
    Każdego bitu danych.
    Witajcie w A.D. 1984.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 2. Data: 2009-08-20 09:27:57
    Temat: Re: Więcej szpiegowania Internautów
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 10:53:00 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > Ponieważ obecne prawo w zadowalający sposób zabezpiecza interes
    > służb, można wywnioskować, że chodzi o archiwizowanie *wszystkiego*.

    Wiemy ze pojemności dysków twardych, czy nośników BD są duże, ale ten kto
    takie coś sobie wymyśla nie zdaje sobie sprawy chyba z OGROMU ruchu
    sieciowego i związanych z tym danych.
    Chyba lobby producentów dysków i nośników BD tutaj gmera ;)

  • 3. Data: 2009-08-20 13:34:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Herald wrote:

    > Wiemy ze pojemności dysków twardych, czy nośników BD są duże, ale ten kto
    > takie coś sobie wymyśla nie zdaje sobie sprawy chyba z OGROMU ruchu
    > sieciowego i związanych z tym danych.

    Google zwariowały? Inne wyszukiwarki też?

  • 4. Data: 2009-08-20 16:44:54
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 20 Sie, 15:34, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Google zwariowały? Inne wyszukiwarki też?

    Google nie archiwizuje calego ruchu w sieci ;) W skali Polski to moga
    byc petrabajty dziennie ;)
    I teraz trzyma to przez 5 lat ;) no i... nie zapominaj o backupie ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2009-08-20 18:52:39
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Google zwariowały? Inne wyszukiwarki też?

    google archiwizuje to co jest dostepne na serwerach http i nntp, do tego
    maja
    poczte, troche dokumentow online, youtube, takie tam duperele

    problem zaczyna sie w momencie sieci p2p, p2m, serwerow ftp,
    same w sobie nie sa to duze ilosci informacji - tyle ze myslac o logowaniu
    tego trzeba to mnozyc przez miliony uzytkownikow

    bo trzeba logowac to co dociera do usera, logowanie serverside nic nam
    w tym wypadku nie daje i nie ulatwia

    wysycone na maksa lacze 10MB daje nam 3 TB na miesiac (teoretyczne,
    kompresja+backup powiedzmy ze nie zmienia nam ilosci danych do przechowania
    fakt, nikt tyle nie pociagnie, bo faktycznie sa to ilosci od rzedu do dwoch
    rzedow wielkosci mniejsze, ale operator i tak musialby sie na te 3tb
    przygotowac)

    faktyczne wprowadzenie takiej ustawy oznaczaloby *conajmniej* (to wersja
    megaoptymistyczna) kilkuset procentowy wzrost kosztow dostepu do netu,
    do tego momentalnie powrocilyby limity przesylanych danych

    zreszta do momentu kiedy caly ruch bedzie kontrolowany i cenzurowany w
    czasie rzeczywistym zawsze zostaje masa mozliwosci obejscia takich
    debilzmow, od vpn do jakiegos normalnego kraju po tora

  • 6. Data: 2009-08-21 08:58:20
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 19:52:39 +0100, tg napisał(a):

    > zawsze zostaje masa mozliwosci obejscia takich debilzmow,
    > od vpn do jakiegos normalnego kraju po tora

    Ale TOR, VPNy nic nie dadzą - bo z tego co tam napisano - ma bc w zasadzie
    robiony backup całego ruchu sieciowego :/
    Bips po bipsie "na końcówce" :)))

  • 7. Data: 2009-08-21 09:40:56
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Herald <h...@o...eu> pisze:

    > Ale TOR, VPNy nic nie dadzą - bo z tego co tam napisano - ma bc w zasadzie
    > robiony backup całego ruchu sieciowego :/
    > Bips po bipsie "na końcówce" :)))

    A już ci fachufcy/matołki policzyli ile będzie kosztować infrastruktura
    do czegoś takiego i wyrobienie Polsce w pełni *uzasadnionej* ksywki
    drugich Chin? :-)

    [ Pewnie *później* okaże się że ktoś pokręcił w opisie ]

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Głupia synowa i nieposłuszny syn są jak czad i sadza.

  • 8. Data: 2009-08-21 10:46:57
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 21 Aug 2009 11:40:56 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > A już ci fachufcy/matołki policzyli ile będzie kosztować infrastruktura
    > do czegoś takiego i wyrobienie Polsce w pełni *uzasadnionej* ksywki
    > drugich Chin? :-)

    Przecież ja drwię z tego "projektu" totalnie. Ja mówię że to przeogromne
    koszty hardwarowe, a logistyczne i magazynowanie, katalogowanie - nawet nie
    mówię.
    Cały IPN to Pan Pikus przy tym :)

  • 9. Data: 2009-08-21 15:07:02
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Herald" <h...@o...eu> wrote in message
    > Ale TOR, VPNy nic nie dadzą - bo z tego co tam napisano - ma bc w zasadzie
    > robiony backup całego ruchu sieciowego :/
    > Bips po bipsie "na końcówce" :)))

    ale to nie ma znaczenia na chwile obecna - jezeli ruch jest szyfrowany
    to i tak nic im to nie daje, owszem moze sie zdazyc ze za
    kilkanascie/dziesiat lat obecne szyfry beda do zlamania w minuty, ale
    jezeli przechwycili wczoraj jakies dane sensownie szyfrowane (tor, vpn)
    to zanim to zlamia slonce zdazy zgasnac (a user kopnie w kalendarz)

    ten projekt to typowe badziewie - nieszkodliwy kowalski sie przejedzie
    na byle gownie, a ktos kto ma chociaz blade pojecie o bezpieczenstwie
    (lub kupi sobie kogos z taka wiedza) i bedzie chcial zrobic cos naprawde
    niegrzecznego bedzie dalej nie do ruszenia

    nawet w chinach nie przeforsowali obowiazkowej instalacji logujacych
    trojanow, ale w UE tendencje sa takie ze dla naszego dobra...

    pierwszy komentarz pod artykulem mnie rozwalil:

    "Sądy powinny WSZYSTKIM orzekać KARY w ZAWIESZENIU na poczet
    EWENTUALNYCH PRZYSZŁYCH WYROKÓW"

  • 10. Data: 2009-08-21 22:11:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    witek pisze:

    > Google zwariowały? Inne wyszukiwarki też?

    To co mają w swoich zasobach google, to będzie pewnie mały pikuś w
    porównaniu z tym co dziennie przechodzi przez routery w Polsce.

    Takie pomysły były, są i będą - wymyślają to ludzie którzy nie mają
    pojęcia o niczym.
    Kiedyś był już pomysł o tym żeby operatorzy nie tylko archiwizowali
    wszystkie transmisje, ale również deszyfrowali te zaszyfrowane. Ot
    prościzna...

    To są pomysły w stylu "a zróbmy odkurzacz bez worka - niech cały kurz
    leci po kablu do ściany".