  • 1. Data: 2004-05-11 14:11:27
    Temat: Nieodebrane wezwanie do zaplaty
    Od: "Radek" <r...@w...pl>

    Witam,

    Wiem ze ten temat byl juz na grupie ale chyba nie rozstrzygnieto do konca
    tej kwestii. Otoz moj dluznik czujac pewnie pismo nosem nie odebral mojego
    wezwania do zaplaty. Wezwanie bylo do niego awizowane 2 razy, a ostatecznie
    ja dostalem zwrot. I pytanie: czy sad uzna to wezwanie za dostarczone?
    Chodzi o wierzytelnosc pomiedzy dwiema osobami fizycznymi, a postepowanie
    odbyloby sie w trybie nakazowym (z tytulu niesplaconego w terminie weksla).
    Jesli nie to co moge jeszcze zrobic w tej kwestii?
    Z gory dziekuje za pomoc w tej kwestii

    Pozdrawiam
    Radek

  • 2. Data: 2004-05-11 14:17:24
    Temat: Re: Nieodebrane wezwanie do zaplaty
    Od: "Radek" <r...@w...pl>

    I jeszcze jedno pytanie. Jesli to wystarczy to co mam przedstawic jako dowod
    ze wyslaem wezwanie do zaplaty? Wezwanie + koperte na ktorej jest mase
    pieczatek i informacja ze nieodebrano? Jakie jeszcze inne zalaczniki sa
    wymagane przez sad w przypadku postepowania nakazowego z tytulu weksla?

    Pozdrawiam
    Radek

  • 3. Data: 2004-05-11 15:14:19
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Radek wrote:

> [...]
    > odbyloby sie w trybie nakazowym (z tytulu niesplaconego w terminie weksla).
    > Jesli nie to co moge jeszcze zrobic w tej kwestii?

    weksle to w ogole inna sprawa. Polecam lekture - prawo wekslowe a potem
    dopiero je przymowac.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 4. Data: 2004-05-11 16:33:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Radek" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    W zasadzie wysłanie wezwania do zapłaty nie jest obowiązkowe. Jego brak
    może co najwyżej spowodować, ze sąd jakoś inaczej koszty procesu rozłoży
    na strony. Ale dowód wysłania i nieodebrania wezwania jest moim zdaniem
    wystarczający.

  • 5. Data: 2004-05-11 17:42:27
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

> [...]
    > pieczatek i informacja ze nieodebrano? Jakie jeszcze inne zalaczniki sa
    > wymagane przez sad w przypadku postepowania nakazowego z tytulu weksla?

    Tak czy inaczej musisz przedstawić weksel do zapłaty
    czy weksel jest z klauzulą "bez protestu"?

  • 6. Data: 2004-05-11 21:44:15
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

> [...]
    > może co najwyżej spowodować, ze sąd jakoś inaczej koszty procesu rozłoży
    > na strony. Ale dowód wysłania i nieodebrania wezwania jest moim zdaniem

    A co z przedstawieniem weksla do zapłaty?

  • 7. Data: 2004-05-11 22:13:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:c7rhg4$ont$1@inews.gazeta.pl...

    > A co z przedstawieniem weksla do zapłaty?

    A to trochę inna sprawa. Nie mam doświadczenia, ale można spróbować
    protestu. Poczta polska ma stosowną konstrukcję.

  • 8. Data: 2004-05-12 07:40:17
    Od: "Radek" <r...@w...pl>

    > Tak czy inaczej musisz przedstawić weksel do zapłaty
    > czy weksel jest z klauzulą "bez protestu"?

    Tak, jest z klauzula "bez prostestu". Czy w takim przypadku mam jeszcze
    dokonywac przedstawienia weksla do zaplaty czy tez mozna przyjac ze
    formalnsci z tym zwiazane zostaly spelnione i isc z tym wekslemdo sadu?

    Pozdrawiam
    Radek

  • 9. Data: 2004-05-12 09:24:50
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

> [...]
    > dokonywac przedstawienia weksla do zaplaty czy tez mozna przyjac ze
    > formalnsci z tym zwiazane zostaly spelnione i isc z tym wekslemdo sadu?

    tak czy inaczej przedstawić do zapłaty trzeba. Banki zwykle wysyłają pisemko
    z informacją, że weksel został wypełniony i jest przedstawiany do zapłaty w
    nastepujących dniach i godzinach.

    --
    Falkenstein

  • 10. Data: 2004-05-12 11:28:22
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w
    > wiadomości news:c7rhg4$ont$1@inews.gazeta.pl...

    > A to trochę inna sprawa. Nie mam doświadczenia, ale można spróbować
    > protestu. Poczta polska ma stosowną konstrukcję.

    Protest w tym przypadku (bez względu na obecność lub brak klauzuli "bez
    protestu") jest zbędny, ponieważ nie ma indosantów. Dłużnik nie będzie musiał
    za te dodatkowe koszty zapłacić.

    W tym przypadku najlepiej wziąć oryginał weksla oraz świadka, udać się do
    dłużnika, przedstawić mu weksel i wezwać do zapłaty (jak nie będzie
    chciał "patrzeć na weksel", to już jego strata).

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl