  • 1. Data: 2004-05-11 13:46:56
    Temat: Kierowanie pojazdem
    Od: scx <s...@w...pl>

    Witam

    Czytając sobie grupę trafiłem na coś takiego:

    "w tzw. taryfikatorze rozróżnia się kierowanie pojazdem "bez
    uprawnień" (500 zł) od "nieposiadania przy sobie" (50 zł)"

    Czyli:
    jeśli nie mam przy sobie prawka: 50 zł
    jeśli nie zdałem egzaminu: 500 zł (tak mało? słýszałem że 5000zł +
    pozbawienie wolności w zawiesizeniu + zakaz prowadzenia pojazdów!)
    jeśli mam zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych powiedzmy za jazdę po
    pijaku: ??

    I jeszcze jedno: jak się definiuje "pojazd mechaniczny"? To taki z własnym
    źródłem energii?

    --
    scx
    Absolutnie nie wiem co tu napisac

  • 2. Data: 2004-05-11 14:48:06
    Temat: Re: Kierowanie pojazdem
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    scx wrote:

    > jeśli nie mam przy sobie prawka: 50 zł

    lub grzywna w sądzie do 250 zł

    > jeśli nie zdałem egzaminu: 500 zł (tak mało? słýszałem że 5000zł +
    > pozbawienie wolności w zawiesizeniu + zakaz prowadzenia pojazdów!)

    lub grzywna w sądzie do 5000 zł

    > jeśli mam zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych powiedzmy za jazdę po
    > pijaku: ??

    art.244 kk, do 3 lat

    KG

  • 3. Data: 2004-05-11 16:30:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "scx" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jeśli nie mam przy sobie prawka: 50 zł

    Tak.

    > jeśli nie zdałem egzaminu: 500 zł (tak mało? słýszałem że 5000zł +
    > pozbawienie wolności w zawiesizeniu + zakaz prowadzenia pojazdów!)

    I dobrze słysząłeś, z tym to 500 zł, to mandat. Do 5.000 zł może dać
    grzywnę sąd.

    > jeśli mam zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych powiedzmy za jazdę po
    > pijaku: ??

    To popełniasz przestępstwo niezastosowania się do wyroku sądu zakazujacego
    prowadzenie pozjadów. To już nawet może być odsiadka.

    > I jeszcze jedno: jak się definiuje "pojazd mechaniczny"? To taki z
    własnym
    > źródłem energii?

    Zażyj do Prawa o Ruchu Drogowym.

  • 4. Data: 2004-05-12 04:41:27
    Od: "xyz" <...@w...pl>

    > Użytkownik "scx" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > własnym
    >
    > Zażyj do Prawa o Ruchu Drogowym.

    tylko po co ? nie ma tam takiej definicji. Wypracowalo
    ja orzecznictwo i doktryna.
    Pozdr.

  • 5. Data: 2004-05-12 08:54:40
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > tylko po co ? nie ma tam takiej definicji.

    w PoRD istotnie nie ma def., jest "pojazd silnikowy";
    btw: może ktoś pamięta, czy była w poprzednich?
    zdawałem w 1980r, czyli objęły mnie 2 wcześniejsze,
    ale nie pamiętam;

    >Wypracowalo
    > ja orzecznictwo i doktryna.

    jeszcze coś jest w ust. o ubezpieczeniach obowiązkowych etc. :
    Art. 2.
    Określenia użyte w ustawie oznaczają
    10) pojazd mechaniczny:
    a) pojazd samochodowy, ciągnik rolniczy, motorower i przyczepa
    określone w
    przepisach ustawy - Prawo o ruchu drogowym,
    b) pojazd wolnobieżny w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu
    drogowym, z wyłączeniem pojazdów wolnobieżnych będących w posiadaniu
    rolników posiadających gospodarstwo rolne i użytkowanych w związku z
    posiadaniem tego gospodarstwa;