  • 1. Data: 2004-05-11 12:46:59
    Temat: niechciane ojcostwo
    Od: kuang<k...@o...pl>

    Jestem w dziwnej sytuacji. Parę lat temu rozwiodłem się w wyniku
    związku mojej byłej z innym facetem. Sprawa rozwodowa toczyła się
    nawet dość szybko, ok. 1 roku. W trakcie tego roku moja była zaszła
    w ciążę z tym swoim nowym facetem. Urodziła w kilka miesięcy po
    orzeczeniu rozwodu. I nagle dowiaduję się, że jestem uznany za ojca
    tego dziecka, bo urodziło się w zbyt krótkim okresie od rozwodu. Ale
    przecież ja nie mam wpływu na czas trwania postępowania sądowego.
    Słyszałem o rozwodach trwających kilka lat. Czy wszystkie dzieci
    urodzone przez te kilka lat przez żonę będą się zaliczać do byłego
    męża? Jakiś okres może być liczony, ale chyba od złożenia sprawy
    rozwodowej, a nie od jej końca!
    Czy ktoś wie, jakie i gdzie są konkretne przepisy regulujące te sprawy?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-05-11 13:14:01
    Temat: Re: niechciane ojcostwo
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "kuang" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jestem w dziwnej sytuacji. Parę lat temu rozwiodłem się w wyniku
    > związku mojej byłej z innym facetem. <ciach>
    > Czy ktoś wie, jakie i gdzie są konkretne przepisy regulujące te sprawy?

    Za dzieci urodzone z małżeństwa uważa się wszystkie dzieci urodzone przed
    trzechsetnym dniem od uprawomocnienia się wyroku rozwodowego. Sprawy te
    reguluje Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy - dział o pochodzeniu dziecka

    pozdrawiam

    Monika Gibes

  • 3. Data: 2004-05-11 13:16:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kuang" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    a ile czasu minelo od narodzin dziecka?
    jesli mniej niz pol roku powinienes wniesc sprawe o zaprzeczenie ojcostwa

  • 4. Data: 2004-05-11 13:43:56
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
    :
    : a ile czasu minelo od narodzin dziecka?
    : jesli mniej niz pol roku powinienes wniesc sprawe o zaprzeczenie ojcostwa

    na marginesie

    ale to przeciez nie jest jego dziecko, kogos innego, wiec jak on ma byc
    ojcem.
    Jezeli chodzi o alimenty to wydaje mi sie ze powinien placic ten co zrobil
    dzieciaka.
    Jest inaczej?

    P.

  • 5. Data: 2004-05-11 14:16:28
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    > a ile czasu minelo od narodzin dziecka?
    > jesli mniej niz pol roku powinienes wniesc sprawe o zaprzeczenie ojcostwa

    A nie przypadkiem od momentu kiedy dowiedział się o fakcie urodzenia dziecka
    ?

    pozdrawiam

    Monika

  • 6. Data: 2004-05-11 18:45:08
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "kuang" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktoś wie, jakie i gdzie są konkretne przepisy regulujące te
    sprawy?

    Art. 63. Mąż matki może wytoczyć powództwo o zaprzeczenie ojcostwa w
    ciągu sześciu miesięcy od dnia, w którym dowiedział się o urodzeniu
    dziecka przez żonę

    ale jest jeszcze:

    Art. 85. § 1. Domniemywa się, że ojcem dziecka jest ten, kto obcował z
    matką dziecka nie dawniej niż w trzechsetnym, a nie później niż w sto
    osiemdziesiątym pierwszym dniu przed urodzeniem się dziecka.

    § 2. Okoliczność, że matka w tym okresie obcowała także z innym
    mężczyzną, może być podstawą do obalenia domniemania tylko wtedy, gdy z
    okoliczności wynika, że ojcostwo innego mężczyzny jest bardziej
    prawdopodobne.

    pozdro
    xmarcel

  • 7. Data: 2004-05-11 19:45:59
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    kuang wyskrobał(a):
> [...]
    > rozwodowej, a nie od jej końca!
    > Czy ktoś wie, jakie i gdzie są konkretne przepisy regulujące te sprawy?

    Przepisy znajdują się w Kodeksie Rodzinnym i Opiekuńczym. Pozostaje pytanie
    czy żona wyszła za tego drugiego gościa? Jak tak, to dziecko jest jego.
    Jeżeli nie wyszła, to za Twoje dziecko będzie uznane takie, które się urodzi
    do 300 dni po orzeczeniu rozwodu. Ale to jest tylko domniemanie, a więc nie
    bądź leszczem i wytocz powództwo o zaprzeczenie ojcostwa. Jak to nie Twoje
    dziecko, to testy DNA na pewno to wykażą. Tylko się pośpiesz, bo masz na to
    6 miesięcy od momentukiedy dowiedziałeś się o urodzeniu dziecka.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 8. Data: 2004-05-12 10:51:47
    Od: "Marek Świtała" <j...@y...cy (ROT13)>

    > dziecko, to testy DNA na pewno to wykażą. Tylko się pośpiesz, bo masz na
    > 6 miesięcy od momentukiedy dowiedziałeś się o urodzeniu dziecka.

    Nawet jeżeli termin 6 m-cy zdązył upłynąc nic wielkiego się nie stanie.
    Powództwo o zaprzeczenie ojcostwa moze wytoczyc takze prokurator i nie jest
    limitowany czasem. Wystarczy złozyc wniosek w prokuraturze i oni powinni się
    tym zająć

  • 9. Data: 2004-05-12 12:39:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > ojcem.
    > Jezeli chodzi o alimenty to wydaje mi sie ze powinien placic ten co zrobil

    sa durne przepisy ktore ustalaja ojcostwo przez zalozenie, a mianowicie
    zaklada sie ze dziecko urodzowne w malzenstwie, badz w jakims czasie przed
    koncem czy po jego ustaniu, jest synem meza, i to maz musi udowodnic ze jest
    inaczej i niestety ma na to tylko pol roku od jego narodzin

  • 10. Data: 2004-05-12 12:40:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A nie przypadkiem od momentu kiedy dowiedział się o fakcie urodzenia
    dziecka

    chyba nie, ale moge sie mylic