  • 81. Data: 2013-02-22 11:14:03
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.02.2013 10:35, Adam Klobukowski pisze:
    > Obchodzić powinno tyle żeby swoje żale wylewał do właściwych osób

    Ale to w ramach wylewania żali przy piwie.
    W ramach decyzji, co wybrać, a o tym była mowa, to nie ma znaczenia
    kto/co winne, o ile się nie da tej winy usunąć.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 82. Data: 2013-02-22 13:18:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.02.2013 03:07, Szymon von Ulezalka pisze:

    > o, to kiedy odpale Wiedzmina pod Linuksem?

    Nie wiem. A kiedy spróbujesz?

    > Albo chociaz StarCraft 2 (bez ryzyka bana od Blizzarda)?

    A niby za co ten "ban"?

    W każdym razie u mnie Hitman działa pięknie (mam 1, 2 i 4), Eve Online
    też, Civ 4 działa lepiej jak pod WinXP.

  • 83. Data: 2013-02-22 13:19:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Linuksiarstwo zawsze zwalało winę na kogośtam. Tylko Co To K-wa
    > Użytkownika Obchodzi Kto Jest Winny? Temu, że WiFi w moim HP źle działa
    > też winny jest zapewne producent WiFi, który nie napisał sterowników, i
    > co z tego? Można se ponarzekać przy piwie i tyle.

    W twoim przypadku stawiałbym raczej na PEBKAC.

  • 84. Data: 2013-02-22 13:20:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Z tym ,,więcej'' to kwestia dyskusyjna. Zależy jak to rozumiesz. Jak
    > ,,odpalimy natywną linuksiana na windows'' to owszem, bo nie ma
    > bezpośrednio emulatora takiego jak wine (tak, wiem, wine to nie
    > emulator), ale to sztuczna metoda i prowizorka.

    To nie jest emulator, ignorancie.

  • 85. Data: 2013-02-22 13:34:14
    Od: <news>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:
    > One nie muszą być zabezpieczone zgodnie z prawem. Wystarczy
    > że zdaniem biegłych i w ocenie sądy zostały zabezpieczone tak,
    > że nie mogły zostać zmanipulowane.

    Żeby tak było to musieli by je odpowiednio zabezpieczyć, a tego nie zrobili,
    więc o co bijesz pianę?

    > W zakres działalności sprzedaż ma wpisaną - rusz się
    > i poszukaj sobie sprawozdań.

    I ktoś ukradł im pudełeczka które sprzedają?
    Pytam się: od kiedy spółka zoo jest właścicielem produktów microsoftu?
    Jaka polska firma jest właścicielem produktów microsoftu że ściganiem ich
    strat zajmuje się polska milicja z polskich podatków?

    Ważna uwaga: Każdy kupując dowolny nośnik danych już zapłacił podatek od
    łamania praw autorskich, wynoszący kilka procent ceny nośnika, więc ja nadal
    nie rozumiem o co chodzi w ściganiu łamania praw autorskich, skoro wszyscy
    już zapłacili karę za ich łamanie!:)

  • 86. Data: 2013-02-22 13:54:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-22 09:54, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > No sorry, a jak dostał auto, a nie dostał opon?
    >
    > A co to kogo obchodzi, że go nie stać? Komunizm obowiązuje?

    Po twoim domniemaniu że komputer ukradł wnoszę że dla takich
    jak ty jeszcze obowiązuje.

    > Jeszcze jakieś głupie przykłady?

    Kiedy to był przykład z życia wzięty. O ile do laptopów dziś
    wciskają system bo takie zalecenia to do składaka nie wciskali.
    Pytali czy kupujący chce, kupujący pytał a ile to by kosztowało
    i po usłyszeniu odpowiedzi przeważnie rezygnował.

    > Stąd, że jak mieli pirackie windowsy, to już widzę, jak się rozpędzili i
    > samodzielnie zainstalowali i to w taki sposób, że im to zostało i są
    > zadowoleni.

    Znam przypadki ludzi którzy po sprawdzeniu ile kosztuje
    windows plus office instalowali linuxa. No ale skoro taki
    znawca ustroju widzi to inaczej to pewnie mi się
    przewidziało.

    > A pisałem, że nikt? Ale nie sądzę, żeby to było jakaś znacząca liczba
    > wykraczająca poza błąd statystyczny

    A ja sądzę że była.

    Pozdrawiam

  • 87. Data: 2013-02-22 13:57:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-22 03:08, Użytkownik Szymon von Ulezalka napisał:

    > ze co prosze? jakie prawo wymaga tego by takowy np Dell sprzedawal
    > (zwyklym konsumentom) lapki z zainstalowanym systemem operacyjnym (i
    > dlaczego mozna kupic lapki/stacjonarne bez systemu)?

    Prawa nie ma, jest umowa między firmami i zalecenie dla sprzedawców.
    Jak w Łodzi ruszyła montownia laptopów Della to miałem okazję
    rozmawiać o dołączaniu windowsów z ich przedstawicielem handlowym.
    Jak klient czy kontrahent chciał bardzo bez to sprzedawali bez,
    ale nigdzie nie reklamowali swoich wyrobów bez systemu.

    Pozdrawiam

  • 88. Data: 2013-02-22 14:04:04
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 22 February 2013 11:14:03 UTC+1, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale to w ramach wylewania �ali przy piwie.
    > W ramach decyzji, co wybra�, a o tym by�a mowa, to nie ma znaczenia
    > kto/co winne, o ile si� nie da tej winy usun��.

    A tak, Kowal zawinił, Cygana powiesili.

    AdamK

  • 89. Data: 2013-02-22 14:11:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.02.2013 13:54, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Pytali czy kupujący chce, kupujący pytał a ile to by kosztowało
    > i po usłyszeniu odpowiedzi przeważnie rezygnował.

    No i co z tego? Skoro rezygnował, bo było za drogo, a potem wgrywał
    pirata, to tym bardziej zrobił to dla korzyści majątkowej.

    To, że komuś coś będzie zawsze za drogo, to wiadomo.

    Zgubiłem gdzieś tezę, którą chcesz udowodnić/przekazać.

    > Znam przypadki ludzi którzy po sprawdzeniu ile kosztuje
    > windows plus office instalowali linuxa.

    No i bardzo dobrze. Było im za drogo, uznali, że tańsza alternatywa im
    wystarczy, skorzystali z tej możliwości i nie podpadli pod KK. teraz
    przekaż tę możliwość Twojemu Biednemu Pryszczakowi Z Przykładu i nie
    tłumacz jego piractwa.

    > A ja sądzę że była.

    I na tych osądach sobie pozostaniemy, co zresztą i tak nie ma wpływu na
    meritum sprawy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 90. Data: 2013-02-22 15:33:44
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-02-22 09:28, Jarek Pudelko pisze:

    > alez ja wlasnie podwazam te dziwna, wyjatkowo rozszerzajaca, wykladnie :)

    Nie jestem prawnikiem. Doczytałem do tego miejsca i już wiem że takie
    rozszerzające rozumienie "wejścia w posiadanie i potencjalnych strat"
    jest mocno naciągane. Trzeba taką wiedzę upowszechniać w dobie wielkiego
    szumu i zastraszania gawiedzi strasznym słowem KRADZIEŻ :-)
    Albo zmienić zapisy albo stosować dokładnie tak jak jest napisane.
    Co to za bajzel? :-)