  • 71. Data: 2013-02-22 09:28:31
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-02-21 21:29, Marek Dyjor pisze:

    > mnie tylko zastanawia dlaczego nikt nie próbuje podważać dziwnej
    > wykładni prawa, jakby sprzecznej z tym co tam zapisano.

    alez ja wlasnie podwazam te dziwna, wyjatkowo rozszerzajaca, wykladnie :)

    --
    jarek

  • 72. Data: 2013-02-22 09:45:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.02.2013 08:21, Adam Klobukowski pisze:
    > Pretensje do Blizzarda proszę słać.

    Linuksiarstwo zawsze zwalało winę na kogośtam. Tylko Co To K-wa
    Użytkownika Obchodzi Kto Jest Winny? Temu, że WiFi w moim HP źle działa
    też winny jest zapewne producent WiFi, który nie napisał sterowników, i
    co z tego? Można se ponarzekać przy piwie i tyle.

    (mi się nie udało odpalić nawet Sherlocka Holmesa, więc w ten cud-mniód
    z Wine to słabo wierzę).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 73. Data: 2013-02-22 09:48:11
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > No to wyjaśnij przypadek programu który nie służy do celów zarobkowych,
    > niech będą przytoczone gry.

    A jak ukradniesz konsolę, żeby sobie pograć, nie odniosłeś korzyści
    majątkowej?
    A jak ukradniesz film DVD, żeby sobie pooglądać, nie odniosłeś korzyści
    majątkowej?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 74. Data: 2013-02-22 09:53:18
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

> [...]
    > co z tego? Można se ponarzekać przy piwie i tyle.
    >
    > (mi się nie udało odpalić nawet Sherlocka Holmesa, więc w ten cud-mniód

    Ale to zachodzi juz na absurd.
    Linuks to linuks i tyle - wiecej aplikacji windowsowych dziala na
    linuksie niz linuksowych na windows.
    'wine' nie jest zamiast windowsow - to tylko narzedzie, ktore pozwala w
    jakims tam stopniu korzystac z windowsowych aplikacji czy bibliotek.

    Ja np. mam firmowego notebooka z windowsami i linuksem. W pracy pracuje
    tylko na linuksowych serwerach. W domu mam super stare XP (legalny OEM)
    i jesli mam ochote w cos pograc to pogram.
    Nie mecze sie z 'wine'.

    Nie mam tez pretensji, ze GranTourismo nie dziala na NDS :)

    --
    jarek

  • 75. Data: 2013-02-22 09:54:54
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.02.2013 17:27, RadoslawF pisze:

    > Dostał w prezencie, o oprogramowanie darczyńca nie zadbał.

    No sorry, a jak dostał auto, a nie dostał opon?

    A co to kogo obchodzi, że go nie stać? Komunizm obowiązuje?

    > Jeszcze jakieś głupie pytania ?

    Jeszcze jakieś głupie przykłady?

    > Spora grupa na pewno dokupiła windowsa, ilu z tego powodu
    > zainstalowało linuxa nie dowiemy się bo i skąd.

    Stąd, że jak mieli pirackie windowsy, to już widzę, jak się rozpędzili i
    samodzielnie zainstalowali i to w taki sposób, że im to zostało i są
    zadowoleni.

    > Ale zakładać że nikt tak nie zrobił to jednak przesada.

    A pisałem, że nikt? Ale nie sądzę, żeby to było jakaś znacząca liczba
    wykraczająca poza błąd statystyczny

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 76. Data: 2013-02-22 10:23:00
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > No sorry, a jak dostał auto, a nie dostał opon?

    Są takie przypadki, zwlaszcza na uczelniach, gdzie np. MS rozdaje
    nosniki (legalne) z kluczem dla studentów. I tyle. Jedynym dowodem na
    legalnosc jest nośnik z serial number oraz oswiadczenie, ze miales
    uprawnienia dostac (student danej uczelni w czasie rozdawania) oraz
    mozliwe do zweryfikowania, ze MS rozdawal licencje... Nie ma nawet
    dowodu sprzedazy... Ale to w USA nie u nas, u nas US by sie dobral za
    takie rozdawnictwo ;)

  • 77. Data: 2013-02-22 10:35:28
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Friday, 22 February 2013 09:45:11 UTC+1, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Linuksiarstwo zawsze zwala�o win� na kogo�tam. Tylko Co To K-wa
    > U�ytkownika Obchodzi Kto Jest Winny? Temu, �e WiFi w moim HP �le dzia�a
    > te� winny jest zapewne producent WiFi, kt�ry nie napisa� sterownik�w, i
    > co z tego? Mo�na se ponarzeka� przy piwie i tyle.
    >
    > (mi si� nie uda�o odpali� nawet Sherlocka Holmesa, wi�c w ten cud-mni�d
    > z Wine to s�abo wierz�).

    Obchodzić powinno tyle żeby swoje żale wylewał do właściwych osób, bo tak to można i
    stwierdzić że to wina PO/PIS (niepotrzebne skreślić).

    AdamK

  • 78. Data: 2013-02-22 10:53:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.02.2013 09:53, Jarek Pudelko pisze:
    > Ale to zachodzi juz na absurd.
    > Linuks to linuks i tyle - wiecej aplikacji windowsowych dziala na
    > linuksie niz linuksowych na windows.

    Z tym ,,więcej'' to kwestia dyskusyjna. Zależy jak to rozumiesz. Jak
    ,,odpalimy natywną linuksiana na windows'' to owszem, bo nie ma
    bezpośrednio emulatora takiego jak wine (tak, wiem, wine to nie
    emulator), ale to sztuczna metoda i prowizorka.

    Natomiast powszechne jest ,,dwu(lubwięcej)platformowe'' wydawanie
    programów, więc licząc na ,,więcej'' to raczej mało jest przypadków gdy
    linuksiarz nie znajdzie czegoś pod Windows (mało nie znaczy zero, bo ja
    kiedyś na siłę migrowałem na laptopie do linuksa, bo nie ma niestety
    xine dla windows, a tylko xine dobrze obsługuje moją (ówczesną)
    aplikację DVD używaną przeze mnie (wtedy) do szkoleń). Natomiast
    przypadków, gdy windziarz będzie miał problem ze swoimi aplikacjami pod
    linuksem jest taka liczba, że w ogóle nie ma o czym rozmawiać.

    > 'wine' nie jest zamiast windowsow - to tylko narzedzie, ktore pozwala w
    > jakims tam stopniu korzystac z windowsowych aplikacji czy bibliotek.

    No więc właśnie. I opowieści o tym, jak to linux sobie zastąpi windowsa
    wkładam między bajki.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 79. Data: 2013-02-22 11:02:26
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > No to wyjaśnij przypadek programu który nie służy do celów zarobkowych,
    > niech będą przytoczone gry.
    To proste jest. Zamiast wyjechać do Disnaylandu, ukradł grę. Da się
    nawet wyliczyć kwotę jaką na tym "zarobił" ;-)

    Maciek

  • 80. Data: 2013-02-22 11:11:29
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    > Pierwszy błąd - 75% jest od dochodów *z nieznanego źródła*,
    > a nie z dochodów z ukrywanego lecz już ujawnionego źródła
    > ani nieujawnionych dochodów z ujawnionego źródła.
    > To nie tak jak się pozornie wydaje :D

    > Średnio, wpadłeś w tę samą pułapkę co usiłący wykazać absurdalność
    > darmowego robienia dzieciom kanapek i podobnych :)
    > Nie doczytałeś przepisów, a istnieją PRZEPISY które konkretne
    > czynności "wyjmują" spod zasady "opodatkowania darmowego świadczenia",
    > w różny sposób zresztą, w tym konkretnym przypadku wyjaśniam cytatem:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    008,20130101,podmiot-i-przedmiot-opodatkowania.html

    Nawet nie kwestia pulapek interpretacyjnych bo prawnikiem nie jestem -
    staralem sie tylko logicznie przeczytac i zrozumiec przytoczony przepis
    ale wlasnie z owa logika w interpretacji/orzecznictwie mam problem bo
    troche odbiega od mojej... :)

    > Dlaczego tak?
    > Pytać pposłów, nie mnie.

    No wlasnie, wlasnie...