  • 21. Data: 2003-10-01 06:24:58
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie.
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia wto 30. września 2003 21:46 ktoś podpisujący się jako
    poilkj napisał(a):

    > Sam bredziesz. Zresztą twoje brednie są w internecie tak popularne, że
    > nawet na rzeczywiste spotkania wybierasz się z ochraniaczem na szczękach.

    On nie potrzebuje ochraniacza. On ma Buzdygan i w razie czego nim wali Elity
    :-)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 22. Data: 2003-10-01 06:37:17
    Od: "lano" <l...@g...pl>

    > Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    > rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego.
    > Przepis ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu
    > architektonicznego i architektoniczno-urbanistycznego.
    > 2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje krąg osób pozostających
    > w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub

    > stosunku towarzyskiego. - a co o tym mówi orzecznictwo.
    wg. mnie:
    - jeżeli goście znajomi przychodzą na imprezkę do mieszkania prywatnego
    i się bawią przy muzyce to jest ok i to wchodzi w zakres stosunku
    towarzyskiego
    - jeżeli zaś ktoś daje znajomemu płytkę z oryginalną muzyką i ten
    znajomy sobie ją kopiuje to już jest "be", ponieważ wówczas osiąga korzyść
    majątkową.

    Ja to sobie tak zinterpretowałem, ale mogę się mylić ...

  • 23. Data: 2003-10-01 07:25:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 1 Oct 2003 08:37:17 +0200, "lano" <l...@g...pl>
    zakodował:

    > Ja to sobie tak zinterpretowałem, ale mogę się mylić ...

    1. Jeżeli ja mam oryginalną płytkę z muzyką, to czy mogę ją sobie
    skopiować (np. żeby uchronić oryginał przed porysowaniem)?
    2. Czy taką kopię mogę słuchać sobie np. w samochodzie, a oryginał
    może leżeć na pułeczce?
    3. Czy taką kopię, mogę pożyczyć znajomemu?
    4. Czy może on słuchać tej kopii, gdy u mnie na półeczce leży
    oryginał?
    5. Czy może on słuchać kopii, gdy oryginał gra w moim odtwarzaczu?
    6. Czy ktoś, kto ma półki pełne kopii, nie może powiedzieć, że to
    pożyczone od kogoś, kto ma oryginały (i nie chciał pożyczyć oryginałów
    w obawie przed porysowaniem)?
    7. Czy nośnik zmienia cokolwiek? Czy ma znaczenie, że kopia jest na
    płycie audio CD, płycie CD z mp3, kasecie, plik na dysku lub dyskietce
    czy na innym nośniku?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 24. Data: 2003-10-01 12:35:03
    Od: "Janusz J" <c...@w...pl>

> [...]
    >

    > 1. Jeżeli ja mam oryginalną płytkę z muzyką, to czy mogę ją sobie
    > skopiować (np. żeby uchronić oryginał przed porysowaniem)?
    Możesz
    > 2. Czy taką kopię mogę słuchać sobie np. w samochodzie, a oryginał
    > może leżeć na pułeczce?
    Możesz
    > 3. Czy taką kopię, mogę pożyczyć znajomemu?
    Nie możesz
    > 4. Czy może on słuchać tej kopii, gdy u mnie na półeczce leży
    > oryginał?
    W Twoim samochodzie - tak
> [...]
    > 6. Czy ktoś, kto ma półki pełne kopii, nie może powiedzieć, że to
    > pożyczone od kogoś, kto ma oryginały (i nie chciał pożyczyć oryginałów
    Może powiedzieć, ale i tak nic mu to nie da
    Pozdrawiam też
    Janusz

  • 25. Data: 2003-10-01 13:25:43
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 1 Oct 2003 14:35:03 +0200, "Janusz J" <c...@w...pl>
    zakodował:

    >Nie możesz
    >W Twoim samochodzie - tak

    A jak będę jechał w jego samochodzie? A jak będę wysiadał za potrzebą,
    to muszę wyłączyć? ;)

    Czy to znaczy, że chociaż dbając o stan swoich płytek u siebie moge
    używać kopii, ale pożyczać mogę tylko oryginały? Możesz podać przepis?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775