  • 1. Data: 2003-09-30 13:10:35
    Temat: Prawa autorskie - odszkodowanie
    Od: Drusie <j...@g...pl>

    Pisze w imieniu kolezanki, która potrzebuje pilnej porady:

    proszę o pomoc w sprawie dotyczącą praw autorskich: napisałam krótki
    poradnik w formie elektronicznej (krótki plik przesyłany meilem, w
    którym można sobie zmieniać wszystko do woli, można sobie też to
    wydrukować ponieważ jest napisane w word) na temat tresury psów,
    wystawiłam ten poradnik na allegro za9,90, wykorzystałam fragmenty z
    książki z roku 1983 z wydawnictwa edukacyjnego rolniczo-leśnego, dodałam
    swoje zdjęcia i opisy, w chwili obecnej inne wydawnictwo istniejące
    od1992roku mające prawa autorskie od1997roku na książkę o innym tytule
    (o której nigdy nie słyszałam )rząda odemnie odszkodowania w wysokości
    wpierw20tyś teraz na piśmie 12tyś zł w ciągu 7dni za kradzież fragmentów
    z ich książki -co nie jest prawdą . Okazało się, że zawartość jest
    prawie identyczna jak z wydania z roku 1983innego wydawnictwa. Nie
    interesuje ich ,że obecnie obydwoje z mężem nie mamy pracy , mamy dwoje
    dzieci na utrzymaniu i nie mamy takich pieniędzy. Ja skorzystałam z
    zeszytu który pisałam kiedyś jako chyba 12latka w publicznej bibliotece,
    kiedy byłam uczestnikiem z własnym psem w zakładzie szkolenia psów. Co
    mam zrobić? Czy maja podstawy by rządać odemnie odszkodowanie i straszyć
    mnie sądem i karalnością na całe życie?Powiedzieli,że nawet nie mam poco
    iść do prawnika bo tylko stracę więcej pieniędzy których i tak nie mam.
    poradźcie co robić.

    --

    Agnieszka

    Bede wdziczna za wszelkie informacje i porady.
    Dziekuje