  • 1. Data: 2003-09-30 14:26:14
    Temat: Nielegalne oprogramowanie.
    Od: "jeziorm" <j...@p...onet.pl>

    Witam czy ktoś i może w koncu to wyjśnić?
    Np kumpel kupuje sobie muzyke orginalna na cd czy moge od niego sobie ja
    pożyczyc(tą płyte) i przegrać w postaci mp3 na swój komputer oddac mu potem
    tą płyte i słuchać u siebie wcześniej nagrane utwory? Czy jest to legalne?
    I czy tak samo jest z oprogramowaniem? Kolega kupuje sobie np: Diablo2 (gre
    komputerowa) przegrywam sobie za jego zgodą na swój komputer i gram w tą gre
    a równocześnie on również w nią gra ? Czy o jest niezgodne z prawem?
    Prosze o proste wyjaśnienie bo prawnikiem nie jestem.
    Dziekuje z góry.

    ---

  • 2. Data: 2003-09-30 14:28:40
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie.
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-30 16:26 jeziorm napisał(a):

> [...]
    > tą płyte i słuchać u siebie wcześniej nagrane utwory? Czy jest to legalne?

    Nie.

> [...]
    > komputerowa) przegrywam sobie za jego zgodą na swój komputer i gram w tą gre
    > a równocześnie on również w nią gra ? Czy o jest niezgodne z prawem?

    Ale może Ci pożyczyć, Ty korzystasz, oddajesz i odinstalowujesz.
    - Szwejk

  • 3. Data: 2003-09-30 14:39:57
    Od: "jeziorm" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie.

    > Nie.
    > Ale może Ci pożyczyć, Ty korzystasz, oddajesz i odinstalowujesz.
    > - Szwejk

    nie chodziło mi o to z tą grą ze on kupuje sobie Diablo2 pozczya mi te
    płytki ja przypomocy freewarowych progrmów przegrywam sobie teplytki dla
    siebie i mu oddaje orginalne. Wiec mam teraz w domu kopie tych pytek
    instaluje z nich gre i gram a on w tym samym czasie instaluje sobie ta sama
    gre z plytek orginalnych i tez gra czy to jest nielegalne?

    A i jescze kwestia tego typy czy sciagnanie mp3 utworów muzycznych przy
    pomocy Kazzy czy innych tego typu programów jest nielegalne(przeciez ktos
    sobie nagrał zużmy orginalna płytke i rozpowszechnia teraz utwory w postaci
    mp3 nie pobierajać za to zadnej kwoty),albo siaganie teledysków nagranych ze
    stacji telwizyjnych i umieszczanych na stronie internetowej tez jest nie
    legalne?
    Czy więc jezeli sam sobie nagram teledysk z MTV na komputer to czy to jest
    tez nielegalne?
    Pozdrawiam

    ---

  • 4. Data: 2003-09-30 14:41:08
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dnia 2003-09-30 16:26 jeziorm napisał(a):
    >
    > Nie.
    > Ale może Ci pożyczyć, Ty korzystasz, oddajesz i odinstalowujesz.

    Też nie.

  • 5. Data: 2003-09-30 14:49:34
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

> [...]
    sama
    > gre z plytek orginalnych i tez gra czy to jest nielegalne?

    Kupije się prawo używania / odtwarzania a nie program, czy muzykę.
    Kolega kupił, ty nie. Dopóki jej nie kupisz masz ją nielegalnie.

> [...]
    ze
    > stacji telwizyjnych i umieszczanych na stronie internetowej tez jest nie

    Jest nielegalne

  • 6. Data: 2003-09-30 14:52:57
    Od: "jeziorm" <j...@p...onet.pl>

    a spotkałem sie z czyms takim ze jezeli chodzi o muzyke to jezelli kolego
    kupił orginał i mi ja pozyczyl ja sobie przegrałem i muoddałem to słuchanie
    muzyki jest legalne

    ---

  • 7. Data: 2003-09-30 15:01:00
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "jeziorm" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > a spotkałem sie z czyms takim ze jezeli chodzi o muzyke to jezelli kolego
    > kupił orginał i mi ja pozyczyl ja sobie przegrałem i muoddałem to
    słuchanie
    > muzyki jest legalne
    nie jest

  • 8. Data: 2003-09-30 15:04:50
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-09-30 16:41 poilkj napisał(a):

    > Też nie.

    A gdyby mi podarował (sprzedał za 0 zł)?
    Ja mu miesiąc później sprzedam z powrotem.
    - Szwejk

    PS. Zakładam, że gdy ja mam grę, to on z niej nie korzysta

  • 9. Data: 2003-09-30 16:06:34
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    > A gdyby mi podarował (sprzedał za 0 zł)?
    > Ja mu miesiąc później sprzedam z powrotem.

    I owszem. Jeśli mówimy o oprogramowaniu, to wówczas on musi je odinstalować
    i zaprzestać użytkowania.
    A tobie dać oryginalny kompakt. No i jeszcze trzeba sprawdzić czy licencja
    pozwala na dalszą odsprzedaż. Nie zawsze tak jest. Np. Windowsa OEM możesz
    odsprzedać, ale tylko z komputerem na którym jest on zainstalowany.
    Po miesiącu ty musisz odinstalować program i mu "odsprzedać".
    Pamiętaj, że licencje nie zawsze dają prawa pożyczania oprogramowania, więc
    tak sprzedaż powinna być gdzieś na papierze, odprowadzić podatek, rozliczyć
    się na koniec roku z US (jak już chcemy być formalistami).
    Jak chcesz pożyczć kompakt z muzyką, to na tej samej zasadzie. Kolega daje
    ci płytę, ale wówczas on jej nie słucha.

    I nie kombinuj nic mądrzejszego nie wymyślisz.

  • 10. Data: 2003-09-30 16:12:55
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 30 Sep 2003 09:49:34 -0500, "poilkj"

    >ze
    >
    >Jest nielegalne

    A to na jakiej podstawie?
    Co do słuchania muzyki i kopiowania - też nie jest to takie oczywiste.
    Wszystko rozbija się o to, czy kopiowanie to korzystanie w zakresie
    własnego użytku osobistego i co to jest krąg towarzyski - jeżeli jest
    to grupa userów danego P2P to wszystko jest legalnie.

    Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego.
    Przepis ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu
    architektonicznego i architektoniczno-urbanistycznego.
    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje krąg osób pozostających
    w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub
    stosunku towarzyskiego.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775