    From: "lano" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nielegalne oprogramowanie.
    Date: Wed, 1 Oct 2003 08:37:17 +0200

    > Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    > rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego.
    > Przepis ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu
    > architektonicznego i architektoniczno-urbanistycznego.
    > 2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje krąg osób pozostających
    > w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub

    > stosunku towarzyskiego. - a co o tym mówi orzecznictwo.
    wg. mnie:
    - jeżeli goście znajomi przychodzą na imprezkę do mieszkania prywatnego
    i się bawią przy muzyce to jest ok i to wchodzi w zakres stosunku
    towarzyskiego
    - jeżeli zaś ktoś daje znajomemu płytkę z oryginalną muzyką i ten
    znajomy sobie ją kopiuje to już jest "be", ponieważ wówczas osiąga korzyść
    majątkową.

    Ja to sobie tak zinterpretowałem, ale mogę się mylić ...