  • 1. Data: 2018-03-09 17:06:19
    Temat: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.fakt.pl/pieniadze/zakupy/biedronka-jedna
    k-otworzy-sklepy-na-dworcach-w-niedziele/dts9l81
    > - W najbliższą niedzielę, 11.03, sklepy sieci Biedronka zlokalizowane
    > na dworcach będą otwarte - informuje money.pl Arkadiusz Mierzwa, szef
    > biura prasowego Jeronimo Martins Polska. [...]
    > Otwarte będzie więc pięć sklepów Biedronka: dwa w Warszawie
    > (na dworcach Warszawa Centralna i Wschodnia) oraz po jednym w Krakowie,
    > Poznaniu i Grudziądzu. [...]
    > _Państwowa Inspekcja Pracy_ potwierdziła jednak, że handel w Biedronce
    > na dworcu kolejowym w niedzielę nie będzie złamaniem prawa.
    > Źródło: Money.pl

    Czyli w 2-3 miesiące "na każdym zapyziałym dworcu" będzie sklep+? :-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2018-03-10 01:52:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-09, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > Czyli w 2-3 miesiące "na każdym zapyziałym dworcu" będzie sklep+? :-)

    http://fakty.interia.pl/autor/lukasz-szpyrka/news-gd
    zie-konczy-sie-galeria-a-zaczyna-dworzec,nId,2554214

    "W Gdańsku jedna z galerii handlowych, sprytnym wybiegiem, zamieniła się
    w dworzec, czym chce obejść wchodzącą w życie ustawę ograniczającą
    handel w niedziele."

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2018-03-10 09:15:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    >
    > "W Gdańsku jedna z galerii handlowych, sprytnym wybiegiem, zamieniła się
    > w dworzec, czym chce obejść wchodzącą w życie ustawę ograniczającą

    Przerobienie sporego podmiejskiego (hiper)marketu z dużym+ parkingiem w
    "międzymiastowy dworzec *autobusowy* " nie powinno być trudne.
    Trudne będzie tylko zgadnięcie ile tylko/aż trzeba by się to ostało
    kwestionowaniu przez przeróżne inspekcje. IMHO "testowanie"
    przynajmniej na kilku (mniejszych) marketach zacznie się jeszcze
    w tym miesiącu.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2018-03-10 09:56:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/9/2018 5:06 PM, A. Filip wrote:
    > Czyli w 2-3 miesiące "na każdym zapyziałym dworcu" będzie sklep+? :-)

    Nie, licze na to że nareszcie moje miasto, obiekt żartów w tym temacie,
    zbuduje dworzec. Czyli jednak dobra zmiana. No i linia kolejowa zbędna
    co znaczaco obniża koszty.

  • 5. Data: 2018-03-10 10:28:01
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Nie, licze na to że nareszcie moje miasto, obiekt żartów w tym
    > temacie, zbuduje dworzec. Czyli jednak dobra zmiana. No i linia
    > kolejowa zbędna co znaczaco obniża koszty.

    W samej ustawie jest mowa o dworcach a nie o dworcach kolejowych [1].
    Po definicje dworca odsyła do innej ustawy. Po za tym lista wyjątków
    jest tak długa że pole do popisu dla "kreatywnego prawniczenia" jest
    _wielkie_ :-)

    Dla wielkich sieci ważne jest ile przejdzie bez zbyt znaczącego ryzyka
    nowelizacji (zaostrzenia) ustawy. Zbyt wielki sukces w obchodzeniu
    będzie źródłem porażki.

    [1] http://orka.sejm.gov.pl/proc8.nsf/ustawy/870_u.htm

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2018-03-10 11:10:39
    Od: b...@g...com

    użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    >
    > "W Gdańsku jedna z galerii handlowych, sprytnym wybiegiem, zamieniła się
    > w dworzec, czym chce obejść wchodzącą w życie ustawę ograniczającą

    Galeria była sprytna już wcześniej, bo pobudowała się przy stacji
    Gdańsk Wrzeszcz, w wawce też lata temu były takie układy. Można
    powiedzieć taka symbioza. PKP dostaje budynek, a galeria klientów.

    Jak tam będzie, się okaże.

  • 7. Data: 2018-03-10 18:52:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 09 Mar 2018 17:06:19 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):
    > https://www.fakt.pl/pieniadze/zakupy/biedronka-jedna
    k-otworzy-sklepy-na-dworcach-w-niedziele/dts9l81

    > Czyli w 2-3 miesiące "na każdym zapyziałym dworcu" będzie sklep+? :-)

    Byc moze.

    Ale bym sie zastanowil czy kazdy sklep nie bedzie Dworcem :-)

    Na wroclawskich Bielanach sklepy utrzymywaly kiedys autobusy do
    Wroclawia, to co za problem "peron" na parkingu wydzielic, i kase w
    galerii zainstalowac.

    Ba - tam chyba jakies linie dalekobiezne juz wczesniej stawaly.
    https://www.busradar.pl/rozklad-jazdy-pks/bielany-wr
    oclawskie/warszawa/

    J.

  • 8. Data: 2018-03-10 19:22:11
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2018-03-10 o 11:10, b...@g...com pisze:

    > Galeria była sprytna już wcześniej, bo pobudowała się przy stacji
    > Gdańsk Wrzeszcz, w wawce też lata temu były takie układy. Można
    > powiedzieć taka symbioza. PKP dostaje budynek, a galeria klientów.

    Hmm... to coś bardzo złego? Ten układ, jako ogólne założenie, nie wydaje
    mi się jakoś totalnie niewłaściwy.

  • 9. Data: 2018-03-10 20:21:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/10/2018 11:10 AM, b...@g...com wrote:
    > Galeria była sprytna już wcześniej, bo pobudowała się przy stacji
    > Gdańsk Wrzeszcz

    Galeria Katowicka w zasadzie jest w całości zintegrowana z dworcem w
    jednej bryle.

    > powiedzieć taka symbioza. PKP dostaje budynek, a galeria klientów.

    Wiadomo, czekasz na przesiadkę i możesz kupić TV 100 cali bo akurat
    promocje. Bywa że toaletka w stylu późnego rokokoko może być zgłoszona
    jako bagaz podreczny.

    No więc ja też czekam co tym razem przypadkowe społeczeństwo wymyśli w
    obochodzeniu upierdliwego prawa, ostatnio robiliśmy tak w PRLu, troche
    wyszliśmy z wprawy bycia niepokornymi.

  • 10. Data: 2018-03-10 20:40:25
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 10.03.2018 o 19:22, PlaMa pisze:

    > Hmm... to coś bardzo złego? Ten układ, jako ogólne założenie, nie wydaje
    > mi się jakoś totalnie niewłaściwy.

    W Poznaniu wyszło totalnie niewłaściwie - jako dworzec jest toto na tyle
    niefunkcjonalne, że ludzie przez długi czas korzystali ze starego dworca
    aż wzięli i stary dworzec zamknęli. (Sądzę że nie musieli, ale galeria
    handlowa ze wstydliwymi paroma ławkami w roli dworca miała pewnie za
    mało klientów).

    p. m.