  • 1. Data: 2018-03-09 02:33:45
    Temat: Od 18 lat siedzi za brutalny gwałt
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    9275,od-18-lat-siedzi-w-wiezieniu-za-gwalt-i-morders
    two-dzis-prokuratura.html
    "Od 18 lat siedzi za brutalny gwałt i morderstwo Małgosi. Prokuratura
    przyznaje: jest niewinny
    [..]
    Tomaszowi K. alibi dało 12 osób, mimo to w maju 2000 roku został
    aresztowany. 4 lata później sąd skazał go na 25 lat więzienia.
    Przemawiał za tym fakt, że włosy z czapki Małgosi miały taki sam kod
    genetyczny. Pasował też zapach czapki oraz odciski szczęki na ciele
    ofiary."

    Te 12 osób to sąd uznał, że niedowidziało?
    --
    Marcin

  • 2. Data: 2018-03-09 07:05:32
    Temat: Re: Od 18 lat siedzi za brutalny gwałt
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ofiary."
    >
    > Te 12 osób to sąd uznał, że niedowidziało?

    Bardziej bym się zastanawiał skąd ślady genetyczne się zgadzały?

    Shrek

  • 3. Data: 2018-03-09 08:42:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Bardziej bym się zastanawiał skąd ślady genetyczne się zgadzały?

    Albo ktoś coś ostro spartaczył, albo facet miał tę czapkę na gowie, co
    niekoniecznie jest równoznaczne z gwałtem, czy dowodzi, że w ogóle tam
    był. Nie wiemy czy się znali, czy np. nie byli na tej samej dyskotece i
    czy w ogóle facet był w stanie to wytłumaczyć.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-03-09 08:56:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > był. Nie wiemy czy się znali, czy np. nie byli na tej samej dyskotece i
    > czy w ogóle facet był w stanie to wytłumaczyć.

    A odcisk szczęki? Pomylić to się można raz. Jak ktoś głupi, to dwa razy,
    jak idiota to nawet może się mylić cały czas, ale losowo (ale głupi
    raczej za takie rzeczy nie odpowiadają). Tu się układa w celowe działanie.

    Shrek

  • 5. Data: 2018-03-09 10:54:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-09 o 08:56, Shrek pisze:

    > A odcisk szczęki? Pomylić to się można raz. Jak ktoś głupi, to dwa razy,
    > jak idiota to nawet może się mylić cały czas, ale losowo (ale głupi
    > raczej za takie rzeczy nie odpowiadają). Tu się układa w celowe działanie.

    Jeśli to była pomyłka to sądu.
    Ja stawiał bym na radosne działanie policji w celu szybkiego zamknięcia
    śledztwa i ogłoszenia sukcesu.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2018-03-09 11:07:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2018 o 10:54, RadoslawF pisze:

    > Jeśli to była pomyłka to sądu.
    > Ja stawiał bym na radosne działanie policji w celu szybkiego zamknięcia
    > śledztwa i ogłoszenia sukcesu.

    No o tym piszę. IMHO albo policja albo prokurtura dała dupy. I nie
    sądzę, że w wyniku błędu. Mam nadzieję, że to ustalą i ktoś za to
    solidnie beknie - przy czym rozumiem tu sztum i odszkodowanie dla
    pokrzywdzonego. Choć obstawiam, że sprawa się rozmyje, winni są albo
    przejdą na emerytury, pomylili się niechcący, albo nawet nie pomylili
    tylko tak jakoś wyszło, okaże się, że cierpienia wycenić się nie da i
    wypłacą chłopakowi odszkodowanie w wysokości minimalnej płacy razy 18
    lat, bo przed zamknięciem zapewne w okolicach tego zarabiał:(

    Shrek

  • 7. Data: 2018-03-09 11:34:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A odcisk szczęki? Pomylić to się można raz. Jak ktoś głupi, to dwa razy,
    > jak idiota to nawet może się mylić cały czas, ale losowo (ale głupi
    > raczej za takie rzeczy nie odpowiadają). Tu się układa w celowe działanie.

    Racja. jest jeszcze szczęka. To faktycznie wychodzi chyba na celowe
    działanie, bo co innego?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-03-09 11:36:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > solidnie beknie - przy czym rozumiem tu sztum i odszkodowanie dla
    > pokrzywdzonego. Choć obstawiam, że sprawa się rozmyje, winni są albo

    Zobacz jakie są cyrki przy sprawie Iwony Cygan. Po czymś takim to nic
    mnie już nie zdziwi. Zgroza.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-03-09 11:45:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Racja. jest jeszcze szczęka. To faktycznie wychodzi chyba na celowe
    > działanie, bo co innego?

    Wychodzi na to, że cztery niezależne metody kryminalistyczne wskazały
    niewłaściwego sprawcę, dodatkowo dwie kolejne wykluczyły właściwego. Nie
    ma możliwości, żeby to był przypadek. Ciężko się dziwić, że sąd klepnął.

    Pytanie tylko czy czy policja z prokuraturą chcieli na szybko "rozwązać"
    sprawę (była głośna i śledztwo szło słabo, mimo początkowych sukcesów i
    robienie dobrej miny), czy jednym ze sprawców był ktoś, kto był w stanie
    to zorganizować. Pierwsza ewentualność jest chyba jeszcze bardziej
    przerażająca.

    Dalej podtrzymujesz swoje zdanie, że nie ma się co policjantów obawiać,
    i w razie potrzeby wyjaśnią ci twoje prawa i nie nadużyją swoich, bo
    przecież nie mają żadnego powodu, żeby naciągnąć statystykę? Koleś sam
    się zgodził na pobranie materiałów, bo nie miał nic na sumieniu i
    wylądował z łatką gwałciciela i mordercy nieletniej w pierdlu na 18 lat...

    Shrek

  • 10. Data: 2018-03-09 12:07:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,231
    19275,od-18-lat-siedzi-w-wiezieniu-za-gwalt-i-morder
    stwo-dzis-prokuratura.html
    [..]
> [...]
    >ofiary."
    >Te 12 osób to sąd uznał, że niedowidziało?

    Jak to prawnicy mowia: klamie jak swiadek naoczny.
    Historia zna tez przypadki, gdy pol wsi mowilo, ze Kargul gonil
    Pawlaka z widlami, a drugie pol, ze Pawlak Kargula z siekiera.

    Nie wiemy co to za swiadkowie, na ile byli pewni co widzieli, czy
    znali podejrzanego, kiedy ich przesluchiwano ...

    DNA jest dokladne ... czyzby nie bylo ?

    J.