  • 1. Data: 2018-03-05 16:38:06
    Temat: Ktoś podał mój adres na allegro jako swój
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    Dziś znalazłem w skrzynce list papierowy z Allegro(zwykły, niepolecony).
    Adres jest mój, ale osoba widniejąca na nim to kto inny (nie znam) Jako
    że mam konto na allegro to pierwsze co sobie pomyślałem to przejęcie
    konta!! Więc otwieram, a tam przedsądowe wezwanie do zapłaty na innego
    użytkownika!
    Wygląda na to, że ktoś posłużył się moim adresem jako korespondencyjnym.

    Oczywiście dla pewności zajrzałem na swoje konto, czy nie zostało
    przejęte (mam logowanie dwuetapowe: hasło i SMS) i u mnie wszystko jest
    OK. Nadal ja to ja:) i wszystko jak ustawiałem tak było. Nie widzę
    nieswojej działalności.

    1. Robić coś z tym dalej czy ignorować?
    2. Spodziewać się windykacji czy innego ścierwa za jakiś czas?

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2018-03-05 17:11:06
    Temat: Re: Ktoś podał mój adres na allegro jako swój
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-03-18 o 16:38, Tomaszek pisze:
> [...]
    > nieswojej działalności.
    >
    > 1. Robić coś z tym dalej czy ignorować?
    > 2. Spodziewać się windykacji czy innego ścierwa za jakiś czas?

    Ja bym powiadomił ALLEGRO. Może gość pomylił adresy?

  • 3. Data: 2018-03-05 17:17:56
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    > Ja bym powiadomił ALLEGRO. Może gość pomylił adresy?

    Myślałem o tym. Poległem na formularzu kontaktowym. Widocznie za głupi
    jestem:(

    --
    t0maszek

  • 4. Data: 2018-03-05 18:01:03
    Od: Tomaszek <t...@t...org>

    W dniu 2018-03-05 o 17:17, Tomaszek pisze:
    > Myślałem o tym. Poległem na formularzu kontaktowym. Widocznie za głupi
    > jestem:(

    Dwie sprawy:
    1. Allegro nie przewiduje takiej sytuacji jak moja, albo ja na ten ich
    formularz jestem za głupi. Nie znalazłem opcji wpisania tematu
    wiadomości, można tylko wybrać z istniejących:(
    2. Nie wyślę do nich zgłoszenia, bo z tego co widzę w tematach pomocy to
    oni do weryfikacji tożsamości żądają sobie skanu dowodu osobistego, a
    moja sprawa jak najbardziej kwalifikuje się do potwierdzenia tożsamości.
    Oczywiście skanu im nie wyślę, bo jeszcze mi nie odbiło do reszty:)

    Moje konto:
    - jest aktywne
    - założone 10 lat temu
    - jest przypisany do niego mój numer telefonu

    Konto podszywaczki:
    - jest ograniczone (tako rzecze pismo)
    - założone w grudniu 2017
    - ma inny nick niż mój

    Wstrzymam się z pisaniem do Allegro bo z tego co pamiętam to oni mają
    problem z rozumieniem słowa pisanego. Jeszcze moje konto zablokują:)
    Korespondencję będę zwracał na pocztę i tyle.

    --
    t0maszek

  • 5. Data: 2018-03-05 21:31:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-03-18 o 18:01, Tomaszek pisze:

    > Wstrzymam się z pisaniem do Allegro bo z tego co pamiętam to oni mają
    > problem z rozumieniem słowa pisanego. Jeszcze moje konto zablokują:)
    > Korespondencję będę zwracał na pocztę i tyle.

    List zwykły wrócony na pocztę chyba o adresata nie wraca. Równie dobrze
    możesz do niszczarki wrzucić.

  • 6. Data: 2018-03-06 02:19:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-05, Tomaszek <t...@t...org> wrote:

    > Dwie sprawy:
    > 1. Allegro nie przewiduje takiej sytuacji jak moja, albo ja na ten ich
    > formularz jestem za głupi. Nie znalazłem opcji wpisania tematu
    > wiadomości, można tylko wybrać z istniejących:(

    To wybierz jakiś z grubsza pasujący.
    Nie dostaniesz odpowiedzi - poprodukuj się im publicznie na fejsbuku.
    Firmy bardzo to lubia. Kupe spraw tak załatwiłem :)

    > Wstrzymam się z pisaniem do Allegro bo z tego co pamiętam to oni mają
    > problem z rozumieniem słowa pisanego. Jeszcze moje konto zablokują:)
    > Korespondencję będę zwracał na pocztę i tyle.

    Wyśłij, bo potem ktos podniesie, że nic z tym nie robiłeś.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-03-06 08:32:06
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 05.03.2018 o 18:01, Tomaszek pisze:

> [...]
    >
    > Wstrzymam się z pisaniem do Allegro bo z tego co pamiętam to oni mają
    > problem z rozumieniem słowa pisanego. Jeszcze moje konto zablokują:)

    IMHO to jest chowanie głowy w piasek i możesz skończyć z odkręcaniem
    jakiegoś przewału na grube setki tysięcy.

    Ja bym CO NAJMNIEJ wysłał pismo pocztą tradycyjną do Allegro o tym że
    takie coś miało miejsce, poleconym za potwierdzeniem odbioru,
    rozważyłbym też zgłoszenie na Policję podejrzenia że ktoś się pod Ciebie
    podszywa.

    p. m.

  • 8. Data: 2018-03-06 09:03:59
    Od: ń <ń@ń.ń>

    IMHO powninien wrócić.
    Ale na poczcie wiele rzeczy powinno.

    -----

  • 9. Data: 2018-03-06 09:54:59
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-03-06 o 08:32, m pisze:
> [...]
    > takie coś miało miejsce, poleconym za potwierdzeniem odbioru,
    > rozważyłbym też zgłoszenie na Policję podejrzenia że ktoś się pod Ciebie

    Nikt się pod niego nie podszywa, bo nazwisko podał inne, a jedynie adres
    podał taki sam.
    Niemniej jednak takiej sytuacji bym nie zignorował i zadbał, żeby mieć
    swoją kopię wysłanej skargi.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-03-06 10:29:35
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 06.03.2018 o 09:54, Miroo pisze:

    > Nikt się pod niego nie podszywa, bo nazwisko podał inne, a jedynie adres
    > podał taki sam.

    Masz rację. Niemniej jednak pachnie słupem na odległość. Zaś komornik, o
    ile dobrze pamiętam, może egzekwować z majątku dorosłych osób
    mieszkających razem z dłużnikiem. Zanim się wyjaśni że dłużnik jednak
    tutaj nie mieszka, traktor w międzyczasie pójdzie za bezcen :).

    p. m.