  • 11. Data: 2004-08-13 23:46:12
    Temat: Re: Nieautoryzowany dostęp do serwera
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cfglk9$l0a$5@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    > wiadomości news:1nlefc.is5.ln@ziutka.router...
    > Zgoda, przyznam Ci rację. A zatem pojedynczy użytkownik zgody ne potrzebuje,
    > bo przecież korzysta z pojedynczych rekordów. Ale twórca aplikacja co do
    > zasady korzysta z wielu.

    Dlaczego właściwie sądzisz że korzysta z wielu? No i "z wielu" nie jest
    koniecznie równoznaczne z pobieraniem z BD znaczącej informacji.

    > Oczywiście, że masz rację. Z tym, że w wypadku bazy danych dostęp jest
    > określony ustawą.

    Ale bazy danych są wszędzie i jest to omalże tak powszechne zjawisko jak
    same strony www. Co większe i bardziej popularne serwisy są praktycznie
    bez wyjątku oparte o układy bazodanowe. Różnej maści fora dyskusyjne,
    także w przeważającej większości współdziałaja z serwerem baz danych.
    Zmierzam do tego, że wszystko to działa na podobnej zasadzie (w sensie
    prawnym z BD udostępnioną publicznie) i tak jak można napisać przeglądarkę
    która będzie wycinała banery na takich forach czy gazetach, tak można
    napisać komunikator robiący to samo dla innej usługi (ktoś wcześniej
    napisał że jest to port 80 więc reklamy idą i tak tą samą drogą co
    standardowe www).

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2004-08-14 17:09:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:4sjjfc.i7d.ln@ziutka.router...

    Rzecz w tym - moim zdaniem - że właściciel tej konkretnej bazy danych
    określił sposób korzystania z niej. Tym sposobem jest wykorzystanie jego
    programu.

  • 14. Data: 2004-08-14 23:55:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cflind$3bn$1@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > Rzecz w tym - moim zdaniem - że właściciel tej konkretnej bazy danych
    > określił sposób korzystania z niej. Tym sposobem jest wykorzystanie jego

    Jest gdzieś to wyraźnie napisane?

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2004-08-15 10:05:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:5p8mfc.s4p.ln@ziutka.router...

    > Jest gdzieś to wyraźnie napisane?

    W licencji do GG.

  • 16. Data: 2004-08-17 01:18:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cfocv6$g7q$2@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    > wiadomości news:5p8mfc.s4p.ln@ziutka.router...
    > W licencji do GG.

    Niestety nie mam, a na sieci luzem nie znalazłem. Co natomiast znalazłem
    to ponizej:

    "Korzystanie z serwisu Gadu-Gadu jest dozwolone wyłącznie za pomocą
    programu Gadu-Gadu. Korzystanie z serwisu Gadu-Gadu za pomocą innych
    aplikacji, jak również za pomocą zmodyfikowanego programu Gadu-Gadu będzie
    traktowane jako naruszenie regulaminu."

    W tej formie oznacz to MSZ tyle co nic a konkretnie:
    "W przypadku naruszenia regulaminu przez użytkownika operator serwisu
    Gadu-Gadu zastrzega sobie prawo do usunięcia jego konta."

    Jeszcze jakby poprzestali na pierwszym zdaniu "Korzystanie z serwisu
    Gadu-Gadu jest dozwolone wyłącznie za pomocą programu Gadu-Gadu" to
    możnaby pewnie dywagować, ale tak, po zawężeniu zakresu, to dla mnie jest
    tylko deklaracja że jeśli będę z owej publicznej bazy danych korzystał nie
    tak jak chce właściciel, to moze pozbawić mnie konta.

    Zresztą MZ to i tak jest rzecz wtórna. Kiedy mozemy powiedzieć że baza
    danych udostępniona została publicznie?

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2004-08-18 00:28:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Uważam, że masz rację. Weźmy na przykład GG. Serwer jest przecież prywatny.
    > Program darmowy wyświetla reklamy. Istnieje w sieci kilka klonów GG oraz
    > kilka wtyczek / poprawek na samego GG, blokujących te reklamy. I aż dziwię
    > się, że autorzy tego programu jakoś tego nie zablokują. Bo przecież cały
    > biznes w tym wypadku właśnie na tym polega.

    Bo są na tyle niekompetentni, że nie potrafią nawet zrobić wersji GG dla
    linuxa i trzeba się posiłkować programami pisanymi przez tzw. społeczność?