  • 1. Data: 2004-08-06 15:38:32
    Temat: Wejscie na teren prywatny
    Od: "Jacek" <J...@u...pata.itoTEZ.pl>

    Czy Policja ma prawo bez nakazu prokóratorskiego i bez zgody właściciela
    posesji ma prawo wejść na teren prywatny ??? Jesli tak to w jakich
    przypadkach i na jakiej podstawie ???
    Bede wdzieczny za konkretne odpowiedzi
    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2004-08-06 16:05:03
    Temat: Re: Wejscie na teren prywatny
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek"

    > Czy Policja ma prawo bez nakazu prokóratorskiego i bez zgody właściciela
    > posesji ma prawo wejść na teren prywatny ??? Jesli tak to w jakich
    > przypadkach i na jakiej podstawie ???
    > Bede wdzieczny za konkretne odpowiedzi

    Na podstawie nakazu wystawionego przez Komendanta Policji lub legitymacji
    służbowej.
    Na podstawie KPK.

    A konkretnie 220 par 3 kpk.

    ___
    Pzdr.

  • 3. Data: 2004-08-06 16:46:10
    Od: "Studencik" <S...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jacek"

    > Na podstawie nakazu wystawionego przez Komendanta Policji lub legitymacji
    > służbowej.
    > Na podstawie KPK.
    >
    > A konkretnie 220 par 3 kpk.
    >
    > ___
    > Pzdr.

    Art. 220. § 1. Przeszukania może dokonać prokurator albo na polecenie sądu
    lub prokuratora Policja, a w wypadkach wskazanych w ustawie - także inny
    organ.
    § 2. Postanowienie sądu lub prokuratora należy okazać osobie, u której
    przeszukanie ma być przeprowadzone.
    § 3. (103) W wypadkach nie cierpiących zwłoki, jeżeli postanowienie sądu lub
    prokuratora nie mogło zostać wydane, organ dokonujący przeszukania okazuje
    nakaz kierownika swojej jednostki lub legitymację służbową, a następnie
    zwraca się niezwłocznie do sądu lub prokuratora o zatwierdzenie
    przeszukania. Postanowienie sądu lub prokuratora w przedmiocie zatwierdzenia
    należy doręczyć osobie, u której dokonano przeszukania, w terminie 7 dni od
    daty czynności na zgłoszone do protokołu żądanie tej osoby. O prawie
    zgłoszenia żądania należy ją pouczyć.

  • 4. Data: 2004-08-06 19:39:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <J...@u...pata.itoTEZ.pl> napisał w wiadomości

    Odnoszę wrażenie, że chodziło Ci nie o przypadki przeszukań, tylko na
    przykład o wejście przez policjantów na teren prywatnej posesji. Pytanie
    fajne, bo faktycznie wprost takiego uprawnienia nie określono. Jeśli teren
    działki nie jest ogrodzony, to wejście na nią jakiej kolwiek obcej osoby (w
    tym również policjanta) nie jest przestępstwem ani wykroczeniem.

    Pozostają ogrodzone działki do rozważań. Jeśli nie zachodzą jakieś
    szczególne okoliczności, to policjant nie powinien na nie się wdzierać. Bo
    to przestępstwo. Jeśli da się "normalnie" (np. otwarta furtka i brak dzwonka
    przy niej) wejść, to wejść oczywiście może, ale na wyraźne życzenie
    właściciela powinien teren taki opuścić. W razie pościgu lub innych temu
    podobnych zdarzeń uprawnienie do kontynuowania pościgu również po terenie
    prywatnym da się spokojnie wywieść z wyższej konieczności. Uprawnienie do
    wejścia daje również realizacja innych ustawowych uprawnień. Czyli na
    przykład dokonanie przeszukania, oględzin i inne temu podobne przypadki.

    Od strony cywilnej, to ewentualne odszkodowanie za jakieś straty na zasadach
    ogólnych, z tym, że wypłaca je Policja.

  • 5. Data: 2004-08-07 12:29:15
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    legitymacji
    > służbowej.

    ale nie od tak sobie, musi miec powod, konkretny, taki ktory wymaga
    natychmiastowej interwencji,
    tak przynajmniej ja rozumiem ten przepis.

    P.

  • 6. Data: 2004-08-07 17:49:35
    Od: "Jacek" <J...@u...pata.itoTEZ.pl>

    > Odnoszę wrażenie, że chodziło Ci nie o przypadki przeszukań, tylko na

    zgadza sie
    chodzi mi o konkretne zajscie, a mianowicie w momencie zgloszenia przez
    sasiada ze muzyka jest za glosna (grubo przed 22:00, wiec przed cisza
    nocna).

    pozdrawiam
    Jacek

  • 7. Data: 2004-08-07 21:29:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <J...@u...pata.itoTEZ.pl> napisał w wiadomości

    No to jeśli furtka była otwarta, to wejść mieli prawo, jak każdy inny
    człowiek. Jeśli była zamknięta, to mieli prawo, bowiem poświęcone dobro (mir
    domowy) znajduje się niewątpliwie niżej w hierarchii od ujęcia sprawcy
    wykroczenia na gorącym uczynku.