  • 1. Data: 2004-08-06 18:49:14
    Temat: Ubezpieczenia * karencja * dziwny paragraf
    Od: wampajer <wampajer[nossspammm]@poczta.fm>

    Witam serdecznie!

    Postaram się w miarę jasno przedstawić problem. Moja Mama posiada polisę
    ubezpieczeniową. Ochrona obejmuje świadczenie z tytułu leczenia
    szpitalnego.
    W grudniu 2003, po 10-dniowym pobycie w szpitalu (choroba jelita grubego)
    wypłacone zostało świadczenie z tytułu leczenia szpitalnego.
    W maju 2004, po 30-dniowym pobycie szpitalu (choroba jelita _cienkiego_),
    sporządzony został wniosek do towarzystwa o wypłatę świadczenia. Wniosek
    został odrzucony. Dlaczego? Ano w polisie jest punkt, którego ja nie
    rozumiem:

    "W okresie dwudziestu czterech miesięcy następujących bezpośrednio po
    zakończeniu leczenia szpitalnego skutkującego obowiązkiem wypłaty
    świadczenia z tytułu leczenia szpitalnego, ochrona ubezpieczeniowa polega
    na zobowiązaniu towarzystwa do zapłaty świadczenia ubezpieczeniowego z
    tytułu leczenia szpitalnego wyłącznie w przypadku leczenia szpitalnego
    ubezpieczonego z powodu leczenia innego narządu lub układu, niż ten który
    leczony był w okresie nie dłuższym niż przed dwudziestoma czterema
    miesiącami, chyba że leczenie to jest następstwem nieszczęśliwego wypadku,
    jakiemu w trakcie ochrony ubezpieczeniowej uległ ubezpieczony."

    Towarzystwo odmówiło, bo według niego choroba jelita cienkiego i jelita
    grubego to jedno i to samo i w związku z tym powinny upłynąć minimum 24
    miesiące pomiędzy pobytami w szpitalu. Ale...ja nieco inaczej rozumiem ten
    podpunkt:
    "(...) innego narządu lub układu, niż ten który leczony był w okresie nie
    dłuższym niż przed dwudziestoma czterema miesiącami"

    "okresie _nie dłuższym niż przed 24 miesiącami"?! Jak mam to rozumieć? Moim
    zdaniem jest...na odwrót, czyli maksymalnie 24 miesiące, a nie minumum 24
    miesiące;) Powariowali z tymi sformułowaniami... Ba! Cały podpunkt jest
    świetny!

    Pozdrawiam serdecznie!

    wampajer.

    --
    There is no reality. There is only perception...
    gadu-padu: 210112

  • 2. Data: 2004-08-06 18:50:06
    Temat: Re: Ubezpieczenia * karencja * dziwny paragraf
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    Użytkownik "wampajer" napisał
    > Towarzystwo odmówiło, bo według niego choroba jelita cienkiego i
    jelita
    > grubego to jedno i to samo

    A prochnica i hemoroidy to tez to samo, bo jedno i drugie to choroba
    (jednego z koncow) ukladu pokarmowego :)) Wiec wyplata bedzie tylko za
    jedno... Jak dla mnie ta polisa to kandydat na bzdure roku :)
    Pomijam juz pajacyk w stylu "w przypadku leczenia [..] z powodu
    leczenia" :) Wychodzi na to, ze pacjent sie leczyl i potem z powodu
    tegoz leczenia musial byc leczony... :)) Chyba najlepiej poszukac porady
    u specjalisty od jezyka polskiego, a dopiero potem u prawnikow ;)
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."

  • 3. Data: 2004-08-06 19:17:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wampajer" <wampajer[nossspammm]@poczta.fm> napisał w wiadomości

    Podejrzewam, że sprawę załagodzić powinno wyjaśnienie im, że jelito cienkie
    i grube, to różne narządy.

  • 4. Data: 2004-08-08 17:17:09
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

> [...]
    wiadomości

    > Podejrzewam, że sprawę załagodzić powinno wyjaśnienie im, że jelito
    ale ten sam uklad.
    p.
    W,