eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › [kodeks pracy] jednostki organizacyjne administracji publicznej i bezpieczenstwo danych - troche dlugie i skomplikowane (przynajmniej dla mnie)

  • 1. Data: 2004-08-06 16:00:12
    Temat: [kodeks pracy] jednostki organizacyjne administracji publicznej i bezpieczenstwo danych - troche dlugie i skomplikowane (przynajmniej dla mnie)
    Od: "danielf" <d...@m...dosc.spamu.go2.pl>

    witam,
    zaczne moze tak;)
    jesli p.t. szanowni grupowicze stwierdzicie ze ntg to prosze o podpowiedz
    gdzie takie pytanie moge zadac

    a teraz pytanie:
    <wstep>
    w 2001 roku zostalem przyjety do pracy w urzedzie gminy jako administrator
    sieci i systemow komputerowych
    w umowie o prace nie mam podanego miejsca wykonywania pracy
    a w zakresie obowiazkow (w skrocie)
    opieka i dbanie o siec komputerowa bedaca na stenie UG

    w tym samym budynku miesci sie gminny osrodek pomocy spolecznej
    ktory jest jednostka organizacyjna urzedu
    w momencie gdy podpisywalem umowe o prace
    gops obslugiwala firma zewnetrzna na podstawie drebnej umowy
    i oplacana byla ze srodkow "z wojewodztwa" ktore przekazywane sa (nadal)
    "na obsluge informatyczna gops"
    </wstep>

    tyle tytulem wstepu i zasadnicze pytanie:
    pod koniec zeszlego roku pani kierownik gops wpadla na pomysl
    ze informatyk ug czyli ja moze rownie dobrze a niekiedy lepiej
    wykonywac to co firma zewnetrzna

    (w tym czasie "podupadlem na zdrowiu i chorowalem od lutego do maja ze
    wzgledu na mobbing
    przez ksiegowa i zastepce wojta - /stan przedzawalowy/ niestety po powrocie
    do zdrowia
    nie wnosilem sprawy tylko normalnie wrocilem do pracy)

    wypowiedziala wiec firmie zewnetrznej umowe
    w czasie gdy przebywalem na zwolnieniu chorobowym
    i przekonala szefa (wojta) zeby wydal mi polecenie (ustne)
    abym to ja zajmowal sie siecia gops

    po powrocie do pracy owa pani kierownik zaczela traktowac mnie jak "swoja
    wlasnosc"
    i wydaje mi rozne polecenia typu zrob to czy tamto (wszystko zwiazane z
    praca przy komputerze)
    czy w takim wypadku moge domagac sie dodatkowego wynagrodzenia
    takiego jak wspomniana firma zewnetrzna poniewaz wykonuje te same prace co
    onia a nawet wiecej?

    w umowie o prace nie mam zapisanego miejsca wykonywania pracy
    a siec urzedu i siec gops (choc polaczone ze soba - /dostep do internetu
    poprzez wspolne lacze/ )
    maja odrebne serwery kontrolujace domeny i dostep do danych
    (znaczy sie osobne grupy robocze i domeny)

    teraz zasadnicze pytanie
    czy wojt mial prawo wydac mi polecenie obslugi gops w ramach umowy o prace ?
    (w zakresie obowiazkow jest klauzula typu "wykonywac inne polecenia zlecone
    przez zwierzchnikow")
    w odniesieniu do art. 100 par.1 KP ?
    i czy pani kierownik gops ma prawo wydawac mi w zwiazku z tym polecenia ?
    w odniesieniu do art 3 i art 3^1 ?
    i czy mam prawo domagac sie dodatkowego wynagrodzenia w takiej samej
    wysokosci
    jakie pobierala firma zewnetrzna (na podst. art 18^3c KP) ?

    Czy jako informatyk UG musze tez obslugiwac sieci pozostalych jednostek
    organizacyjnych
    typu szkoly czy centra kultury w ramach mojej umowy o prace i wynagrodzenia
    ?
    (wstyd sie przyznac ale nie "wyciagam" nawet 1000PLN "na reke"
    i nie chce harowac jesli pozostali maja swoich informatykow)

    Czy skladajac pozew do sadu pracy mam realne szanse na wygranie ?
    (wiadomo ze wtedy jestem "spalony" w urzedzie)
    i przeciwko komu skladac? wojt? czy kierownik gops ?

    jako utrudnienie:
    gops jest (niezalezna?) jednostka organizacyjna urzedu
    posiadajaca wlasna osobowosc prawna nip i regon i (teoretycznie) budzet
    osobno rozliczajaca sie z zus'em
    lecz budzetem gopsu rzadzi ksiegowa urzedu
    i ona decyduje "kto i na co ma pieniadze"
    i dodatkowo:
    * wojt jest przelozonym pani kierownik gops
    * pani kierownik gops sama zatrudnia pracownikow do pracy w gops a nie wojt
    - mnie zatrudnial wojt i czy jego zastepca ma prawo straszyc mnie
    "dyscyplinarka" za nie wykonanie polecen?
    - czy priorytetem jest praca w UG czy obie sieci sa tak samo uprawnione ?
    * podobno zostalem tez administratorem bezpieczenstwa danych choc oficjalnie
    nie zostalem o tym powiadomiony
    * gops ma bazy danych o podwyzszonym standardzie bezpieczenstwa
    - pani kierownik gops i jej pracownice domagaja sie by na kazdym kompie
    (nawet tym sluzacym do przetwazania danych) byl dostep do internetu a
    teoretycznie tylko jeden z nich moze byc "przelaczany do obu sieci" - znaczy
    sie nie ma na nim danych chronionych
    i czy mam prawo je odlaczyc od internetu (bo idioci z firmy zewnetrznej je
    podlaczyli) ?

    na razie tyle pytan ;)
    reszte - w miare watpliwosci bede uzupelniac
    jesli pojawia sie jakies dodatkowe pytania

    prosze was o pomoc gdyz nasz radca prawny
    rozchorowal sie rok temu a teraz odszedl z pracy rowniez przez podobne
    traktowanie i nie mam sie kogo spytac ? ;)