  • 11. Data: 2006-11-14 16:33:16
    Temat: Re: Nie chcą mi zainstalować kablówki.. :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ps" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ejbrfu$b48$1@inews.gazeta.pl...

    Udaj się do swojej Spółdzielni Mieszkaniowej i poproś o udostępnienie Ci umowy
    pomiędzy spółdzielnią, a kablówką. Z reguły z tej umowy z jednej strony wynika
    zgoda spółdzielni na instalacje okablowania w budynkach, a z drugiej strony
    obowiązek operatora kablowego do udostępnienie łącza każdemu z lokatorów.
    Zawarte tam zresztą bywają również sankcje za niewywiązanie się z tej umowy.

    Następnie powołując się na to pismo i wezwij pisemnie za potwierdzeniem odbioru
    operatora do zainstalowania gniazda z sygnałem. W wypadku odmowy powiadom
    spółdzielnię o tym prosząc o interwencję. Spółdzielnia ma już wiele możliwości
    cywilnego rozwiązania tego sporu. W ostateczności może podpisać umowę z innym
    operatorem w celu zapewnienia świadczenia usług WSZYSTKIM mieszkańcom, ale nie
    sądzę, by było to potrzebne.

    Natomiast zaprezentowany tutaj pogląd, jakoby mieszkanie było obciążone długiem
    wobec kablówki jest bez sensu. Operator miał umowę podpisaną z Twoim byłym
    lokatorem. Nie może przerzucać skutków niewywiązania się z cudzych zobowiązań na
    inną - w sumie cokolwiek przypadkową - osobę. Nie może, choćby z tego powodu, że
    Ty nie jesteś stroną tej umowy.

  • 12. Data: 2006-11-14 21:52:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > z drugiej strony obowiązek operatora kablowego do udostępnienie łącza
    > każdemu z lokatorów. Zawarte tam zresztą bywają również sankcje za

    Robercie, minęły te czasy, kiedy to prezes SM był bogiem i władcą na
    swoim terenie. Dzis TVK jest normalnym operatorem telekomunikacyjnym,
    mającym zarówno prawa, jak i obowiązki wynikające z PT.

> [...]
    > cudzych zobowiązań na inną - w sumie cokolwiek przypadkową - osobę. Nie
    > może, choćby z tego powodu, że Ty nie jesteś stroną tej umowy.

    Uważam że regulamin w takim brzmieniu jest sprzeczny z art. 57 ust. 3 PT:
    Dostawca usług może odmówić użytkownikowi końcowemu zawarcia umowy o
    zapewnienie przyłączenia do sieci lub o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych lub zawrzeć umowę o świadczenie publicznie
    dostępnych usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia
    do sieci na warunkach mniej korzystnych dla użytkownika końcowego w
    wyniku negatywnej oceny wiarygodności płatniczej dokonanej na podstawie
    informacji udostępnionych przez biuro informacji gospodarczej, o którym
    mowa w ust. 2 pkt 2, w szczególności poprzez żądanie zabezpieczenia
    wierzytelności wynikających z tej umowy.

    Jak znajdę chwilkę czasu, spróbuje jutro pogmerać w spółce nowogiełdowej
    MM :-)

    M.

  • 13. Data: 2006-11-14 22:29:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Uważam że regulamin w takim brzmieniu jest sprzeczny z art. 57 ust. 3 PT:

    Nie jest. Nie jest z uwagi na to, że wejście do bloku kablówki jednocześnie
    oznacza z reguły zablokowanie konkurencyjnych usług (bo dwóch kablówek nikt nie
    wpuszcza) oraz wyłączenie tzw. zbiorczych anten. Stad w znanych i umowach
    pomiędzy spółdzielniami a operatorami są takie zapisy.

  • 14. Data: 2006-11-15 06:13:37
    Od: ps <p...@g...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "ps" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Udaj się do swojej Spółdzielni Mieszkaniowej i poproś o udostępnienie Ci
    > umowy pomiędzy spółdzielnią, a kablówką. Z reguły z tej umowy z jednej

    Tu nie ma spółdzielni. To jest wspólnota :)

> [...]
    > z drugiej strony obowiązek operatora kablowego do udostępnienie łącza
    > każdemu z lokatorów. Zawarte tam zresztą bywają również sankcje za

    Nic takiego nie ma i nie było.

    (..)
> [...]
    > cudzych zobowiązań na inną - w sumie cokolwiek przypadkową - osobę. Nie
    > może, choćby z tego powodu, że Ty nie jesteś stroną tej umowy.

    Z sensem czy bez sensu - musi być podstawa prawna, a ja nie umiem takiej
    (rozsądnej) znaleźć :)

  • 15. Data: 2006-11-15 06:14:18
    Od: ps <p...@g...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > dwóch kablówek nikt nie wpuszcza) oraz wyłączenie tzw. zbiorczych anten.
    > Stad w znanych i umowach pomiędzy spółdzielniami a operatorami są takie

    Nie ma w tym przypadku zastosowania, bo ja wyżej pisałem - tu nie ma
    spółdzielni mieszkaniowej.

  • 16. Data: 2006-11-15 08:49:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Nov 2006, ps wrote:

    > No właśnie nie wiem, bo po pierwsze ja lokatorów nie mam, tylko najemców, ale
    > może to jest to samo.

    Odpowiedź jest w ustawie definiującej pojęcie "lokatora":
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html
    przepis art.2.1.1 :)
    Niemniej zgadzam się z uwagą mvoice - p.m. (z odpowiedzi na ten post), że
    były lokator to *nie* jest lokator. Jak umowa się skończyła, przestał być
    lokatorem :)

    > I trzecia sprawa - czy mogą ode mnie żądać spłaty zadłużenia? Bo jeśli tak,
    > to na jakiej podstawie? Pan na infolinii odpowiedział mi, że nie wystawią mi
    > żadnego dokumentu nakazującego zapłatę zadłużenia, bo ja nie mam u nich
    > zadłużenia. Ale muszę uregulować zadłużenie na lokalu..

    To z lokalem zawierali umowę???
    :)
    IMO jak chcieli Twojej gwarancji to powinni byli zażądać przy zawieraniu
    poprzedniej umowy.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2006-11-15 15:25:28
    Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz>

    W wiadomości: news:ejbtdb$jcv$1@atlantis.news.tpi.pl
    użytkownik *Schwester* napisał(a):

    > Mam taki szatański pomysł - jeśli na drzwiach masz nr mieszkania do
    > doklej sobie literkę "A" i zamów kablówkę do nieobciązonego lokalu
    > np. 21A

    A do siedziby operatora kablówki w celu podpisania umowy ma iść z
    drzwiami zamiast dowodu osobistego
    LOL

    --
    Big Jack
    //////

  • 18. Data: 2006-11-15 16:00:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tu nie ma spółdzielni. To jest wspólnota :)

    No to muszą mieć umowę z wspólnotą. To samo, co poradziłem, tylko w oparciu o
    administratora wspólnoty.

    Co wiecej w tym wypadku jesteś współwłaścicielem nieruchomoći. A wiec
    teoretycznie możesz nawet przed sądem dochodzić rozwiazania umowy z operatorem
    kablowym, skoro z jednej strony w jakiejś tam cześci korzysta z Twojej włąsności
    (przecież te kable w powietrzu nie wiszą),a z drugiej nie chce wywiązywać się z
    obowiązków. Przy czym zanim pozwiesz, to przejrzyj kodeks, bo napisałem to bez
    dogłebnej analizy.

    > Nic takiego nie ma i nie było.

    To znaczy operator kablowy ułożył sieć w cudzym budynku bez zgody właścicieli?

    > Z sensem czy bez sensu - musi być podstawa prawna, a ja nie umiem takiej
    > (rozsądnej) znaleźć :)

    Taż, to operator musiał by wskazać postawę, a nie Ty.

  • 19. Data: 2006-11-15 22:49:57
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > dwóch kablówek nikt nie wpuszcza) oraz wyłączenie tzw. zbiorczych anten.
    > Stad w znanych i umowach pomiędzy spółdzielniami a operatorami są takie

    Zaczynasz mnie zaskakiwać? Co "nie jest"? Twoim zdaniem, w takim
    przypadku wierzyciel ma prawo dochodzić swoich nalezności nie tylko od
    dłużnika, ale od kazdego mieszkańca nieruchomosci?

    M.

  • 20. Data: 2006-11-15 23:00:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > To znaczy operator kablowy ułożył sieć w cudzym budynku bez zgody
    > właścicieli?

    Całkowicie niepotrzebnie używasz słowa "kablowy" cokolwiek by ono miało
    znaczyć. Operator to operator, niezależnie od tego, czy dostarcza TVK,
    telefon czy ADSL.

    W wielu przypadkach, zamiast umowy z zarządcą nieruchomości wystarcza
    umowa z abonentem. Zauważ, że w PT występuje sformułowanie "posiadający
    prawo do lokalu" czyli np. najemcy. Z kolei chociażby z art. 684 KC
    wynika prawo najemcy do założenia instalacji BEZ ŻADNEJ ZGODY właściciela.

    Dodatkowo, obowiązek współdziałania zarządcy z operatorami nakłada art.
    140 PT. W szczególności interesujący jest ustęp 3 tego artykułu.

    M.