    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie chcą mi zainstalować kablówki.. :)
    Date: Tue, 14 Nov 2006 17:33:16 +0100

    Użytkownik "ps" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ejbrfu$b48$1@inews.gazeta.pl...

    Udaj się do swojej Spółdzielni Mieszkaniowej i poproś o udostępnienie Ci umowy
    pomiędzy spółdzielnią, a kablówką. Z reguły z tej umowy z jednej strony wynika
    zgoda spółdzielni na instalacje okablowania w budynkach, a z drugiej strony
    obowiązek operatora kablowego do udostępnienie łącza każdemu z lokatorów.
    Zawarte tam zresztą bywają również sankcje za niewywiązanie się z tej umowy.

    Następnie powołując się na to pismo i wezwij pisemnie za potwierdzeniem odbioru
    operatora do zainstalowania gniazda z sygnałem. W wypadku odmowy powiadom
    spółdzielnię o tym prosząc o interwencję. Spółdzielnia ma już wiele możliwości
    cywilnego rozwiązania tego sporu. W ostateczności może podpisać umowę z innym
    operatorem w celu zapewnienia świadczenia usług WSZYSTKIM mieszkańcom, ale nie
    sądzę, by było to potrzebne.

    Natomiast zaprezentowany tutaj pogląd, jakoby mieszkanie było obciążone długiem
    wobec kablówki jest bez sensu. Operator miał umowę podpisaną z Twoim byłym
    lokatorem. Nie może przerzucać skutków niewywiązania się z cudzych zobowiązań na
    inną - w sumie cokolwiek przypadkową - osobę. Nie może, choćby z tego powodu, że
    Ty nie jesteś stroną tej umowy.