  • 1. Data: 2006-11-14 07:40:19
    Temat: czy mozna odwolac te darowizne?
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Witajcie

    Jakies 10 lat temu znajomy dal rodzicom swojej zony w darowiznie pieniadze,
    za ktore wykupili swoje mieszkanie lokatorskie i przekazali je w darowiznie
    corce - zonie mojego znajomego. Dokladnie nie wiem, jak to bylo... ale
    zalozmy dwie sytuacje:

    a) darowizna dla zony > zona przekazuje w darowiznie rodzicom > rodzice
    wykupuja lokatorskie > daja w darowiznie corce
    b) darowizna bezposrednio dla rodzicow > wykupuja lokatorskie > daja w
    darowiznie corce

    Teraz moj znajomy jest juz po rozwodzie (2 lata), bardzo mocno choruje i nie
    jest w stanie zyc samodzielnie. Dodatkowo, ex zona nachodzi go z policja,
    probujac wyrzucic z tego mieszkania. Czy w zwiazku z tym istnieje mozliwosc,
    zeby odwolal tamta darowizne, powolujac sie na "razaca niewdziecznosc
    obdarowanego"? Czy mozna tu cos zrobic?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 2. Data: 2006-11-14 07:47:54
    Temat: Re: czy mozna odwolac te darowizne?
    Od: "Hania " <v...@W...gazeta.pl>

    Tiger <c...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    pieniadze,
    > za ktore wykupili swoje mieszkanie lokatorskie i przekazali je w

    biedny czlowiek...
    czy ma kwit na to, ze dal kase? Jesli tak, to jak wyglądał podział majątku
    po rozwodzie?

    h.

  • 3. Data: 2006-11-14 07:59:41
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    >
    > biedny czlowiek...
    > czy ma kwit na to, ze dal kase? Jesli tak, to jak wyglądał podział majątku

    Jest slad w postaci przelewu bankowego, sa zeznania swiadkow, jest akt
    sprzedazy jego wlasnego mieszkania, po ktorym bezposrednio zostalo wykupione
    mieszkanie rodzicow jego ex.

    Podzialu majatku po rozwodzie nie bylo. Wyrok mowi "sad nie orzeka o
    podziale wspolnego mieszkania". Mieszkanie to (mieszkanie rodzicow) zostalo
    wykupione za jego pieniadze w czasie trwania malzenstwa. Reszty majatku nie
    bylo, bo malzonka wszystko przeputala.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 4. Data: 2006-11-14 12:10:30
    Od: "Hania " <v...@W...gazeta.pl>

    Tiger <c...@c...pl> napisał(a):

    > Jest slad w postaci przelewu bankowego, sa zeznania swiadkow, jest akt
    > sprzedazy jego wlasnego mieszkania, po ktorym bezposrednio zostalo
    wykupione
    > mieszkanie rodzicow jego ex.

    wiesz, nie jestem prawnikiem, ale na moje niewprawne oko to już jest kupa
    dowodów. Liczę, że prawnik się jakiś do Ciebie zgłosi, "na oko" sprawa do
    wygrania.

    pozdr.h.

  • 5. Data: 2006-11-14 13:08:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.11.2006 Tiger <c...@c...pl> napisał/a:
> [...]
    > zeby odwolal tamta darowizne, powolujac sie na "razaca niewdziecznosc

    A ile czasu upłyneło od kiedy dowiedział się (zaczął doświadczać) tej
    rażącej niewdzięczności?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-11-14 16:50:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tiger wrote:

    > Jakies 10 lat temu znajomy dal rodzicom swojej zony w darowiznie pieniadze,

    Ile?

    [ciach]

> [...]
    > wykupuja lokatorskie > daja w darowiznie corce
    > b) darowizna bezposrednio dla rodzicow > wykupuja lokatorskie > daja w

    Kręcisz w zeznaniach ;)

    > Teraz moj znajomy jest juz po rozwodzie (2 lata), bardzo mocno choruje i nie
    > jest w stanie zyc samodzielnie. Dodatkowo, ex zona nachodzi go z policja,

    Co to znaczy "nachodzi go z policją"? Sprecyzuj.

    > probujac wyrzucic z tego mieszkania. Czy w zwiazku z tym istnieje mozliwosc,
    > zeby odwolal tamta darowizne, powolujac sie na "razaca niewdziecznosc
    > obdarowanego"? Czy mozna tu cos zrobic?

    Primo: darowiznę można odwołać tylko w przypadku rażącej niewdzięczności
    obdarowanego, a nie jego rodziny.

    Secundo: "rażącą niewdzięczność" trzeba udowodnić przed sądem - smisja
    IMHO nie podpada, bo sądy raczej nie eksmitują "na bruk" bez zapewnienia
    jakiegoś lokalu socjalnego (zakładam, że nie ma żadnej innej
    nieruchomości nadającej się do zamieszkania).

    Tertio: nawet, jeśli mu się to uda (i "niewdzięczna" była osoba
    obdarowana) to dostanie najwyżej zwrot kwoty darowizny - a to chyba nie
    będzie wiele po 10 latach...

    Quatro: istnieje jeszcze Art.897 nakładający na obdarowanego (nawet nie
    niewdzięcznego) obowiązek dostarczenia "w granicach jeszcze istniejącego
    wzbogacenia" środków niezbędnie potrzebnych darczyńcy, który popadł w
    niedostatek.

  • 7. Data: 2006-11-14 17:11:06
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > A ile czasu upłyneło od kiedy dowiedział się (zaczął doświadczać) tej
    > rażącej niewdzięczności?

    4-5 miesiecy. Mniej wiecej wowczas jego ex kazala mu sie wynosic na bruk z
    tego mieszkania (obecnie mieszka w nim sam).

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 8. Data: 2006-11-14 17:12:24
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > niewdzięcznego) obowiązek dostarczenia "w granicach jeszcze istniejącego
    > wzbogacenia" środków niezbędnie potrzebnych darczyńcy, który popadł w

    I chyba to bede musial pociagnac...

    Pozdrawiam,

    Tiger