  • 1. Data: 2004-01-24 21:30:07
    Temat: Naruszenie praw autorskich - kogo pozwac?
    Od: Marcin <m...@z...com>

    witam,

    w pewnej reklamie w restauracji ukazaly sie rysunki mojego autorstwa bez
    mojej zgody. restaurator nie reaguje na propozycje ugody i mowi, ze to
    sprawa agencji reklamowej ktora przygotowala reklamy, agencja mowi, ze
    restauratora. nie znam umowy miedzy nimi, wiec nie wiem, kto ma racje

    kogo podac do sadu, aby nie wytaczac dwoch spraw? (pisma od prawnikow
    nic nie daja)

    pozdrawiam
    marcin

  • 2. Data: 2004-01-25 01:49:30
    Temat: Re: Naruszenie praw autorskich - kogo pozwac?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@z...com> napisał w wiadomości

    Złóż zawiadomienie do prokuratury, bo to jest przestępstwo z prawa
    autorskiego. Prokurator szybko ustali winnego. Warunek, ze potrafisz
    dowieść, że to Twoje rysunki.

  • 3. Data: 2004-01-25 04:35:53
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <buuo86$9q2$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marcin wrote:
> [...]
    > restauratora. nie znam umowy miedzy nimi, wiec nie wiem, kto ma racje
    >
    > kogo podac do sadu, aby nie wytaczac dwoch spraw? (pisma od prawnikow

    Restauratora bo on te rysunki wystawia/rozpowszechnia, a co cie w koncu
    obchodza jego umowy? Natomiast agencje raczej tez skoro robi to samo w
    celu bynajmniej nie charytatywnym. Jak dla mnie to sa dwie rozne sprawy:
    Jedna o uzywanie rysunkow przez restauratora, druga o uzywanie ich przez
    agencje.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-01-25 07:44:47
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > celu bynajmniej nie charytatywnym. Jak dla mnie to sa dwie rozne sprawy:
    > Jedna o uzywanie rysunkow przez restauratora, druga o uzywanie ich przez

    no nie do konca sie z toba zgodze, zalezy kto te rysunki "dostarczyl", jesli
    agencja je wybrala jako odpowiednie do reklamy to jest to ich wina, jesli
    restaurator je dostarcyl do agencji twierdzac, ze sa jego lub jest ich
    wlascicielem to agencja nie jest winna,

  • 5. Data: 2004-01-25 07:49:40
    Od: "Jan Pips" <j...@o...pl>

> [...]
    > agencja je wybrala jako odpowiednie do reklamy to jest to ich wina, jesli
    > restaurator je dostarcyl do agencji twierdzac, ze sa jego lub jest ich
    Ale w końcu co to ma obchodzić autora rysunków. Jeśli restaurator jest
    niewienny to na podstawie umowy z agencją będzie miał w stosunku do niej
    regres. W porządnej umowie pomiędzy firmą a agencją zawsze powinna być
    klauzula mówiąca, że jeśli klient dostarcza agencji materiały to firma musi
    posiadać do nich prawa autorskie i na odwrót. Ja bym pozwał restauratora.

    Pips

  • 6. Data: 2004-01-25 11:03:54
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Jan Pips" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ale w końcu co to ma obchodzić autora rysunków. Jeśli restaurator jest

    zgadzam sie :)

> [...]
    musi
    > posiadać do nich prawa autorskie i na odwrót. Ja bym pozwał restauratora.

    chodzilo mi o to ze pozywanie i agencji i restauratora jest lekko bez sensu,
    powinien albo uzyskac informacje od jedenj ze stron dotyczace umowy i
    dostarczenia rysunkow, albo zlozyc doniesienie o przestespstwie i niech
    policja czy prokuratura dochodzi kolejnosci wypadkow

  • 7. Data: 2004-01-25 15:09:38
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <PtKQb.289641$Tz1.7760@news.chello.at>, szerszen wrote:
> [...]
    > agencja je wybrala jako odpowiednie do reklamy to jest to ich wina, jesli
    > restaurator je dostarcyl do agencji twierdzac, ze sa jego lub jest ich

    No z opisu sytuacji wynikalo ze jest winna, ale co do zasady to rzecz
    jasna roznie byc moze.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-01-25 15:12:02
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bv0c02$l6b$1@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Złóż zawiadomienie do prokuratury, bo to jest przestępstwo z prawa
    > autorskiego. Prokurator szybko ustali winnego. Warunek, ze potrafisz

    A jak to jest w sumie z czyms takim, bo sa to czyny ZCP scigane z
    oskarzenia prywatnego. Prokurator chyba nie musi sie tym zajac? Jak to
    wyglada proceduralnie?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-01-25 15:25:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jak to jest w sumie z czyms takim, bo sa to czyny ZCP scigane z
    > oskarzenia prywatnego. Prokurator chyba nie musi sie tym zajac? Jak to
    > wyglada proceduralnie?

    Nie masz racji. Kiedyś tak było. teraz to jest ścigane na wniosek
    pokrzywdzonego - vide art. 122 prawa autorskiego

  • 10. Data: 2004-01-26 03:07:30
    Od: Marcin <m...@z...com>

    Dnia 2004-01-25 12:03, Użytkownik szerszen napisał:

> [...]
    > dostarczenia rysunkow, albo zlozyc doniesienie o przestespstwie i niech
    > policja czy prokuratura dochodzi kolejnosci wypadkow

    a to nie jest "scigane z powodztwa cywilnego"? czy jezeli pojde do
    prokuratury, to oni sie sami tym zajma po przedstawieniu dowodow?

    pozdrawiam
    marcin