  • 1. Data: 2004-01-24 21:12:03
    Temat: Podsluch - ?
    Od: "Alan" <n...@c...arbfgenqn.cy>

    Witam!
    Interesuje mnie sprawa podsluchu. Nei zebym mial go uzywac :) bo sie na tym
    nie znam ale jak to jest uregulowane prawnie w Polsce i ogolnie na swiecie
    :-) jesli ktos wie.
    Mam na mysli czy mozna kazdego prywatnie podluchiwac czy jesli kogs
    przylapie na takim wystepku to moge sie z tym gdzies zglosic?
    Czy nagrania takie moga byc jakims dowodem? Mam na mysli nagrania dokonane
    przez sobe prywatna (chocby nawet przez dyktafon, pomijajc juz kwestie
    prowokacji ktora wiem ze w Polsce nie jest dopuszczalna) oraz przez organy
    sledcze i scigania...?

    --
    alan [at] poczta [dot] neostrada [dot] pl
    GG: 3265146 | ICQ: 53767178 | GSM: +48 501800741

  • 2. Data: 2004-01-25 16:31:58
    Temat: Re: Podsluch - ?
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl>

    Użytkownik "Alan" <n...@c...arbfgenqn.cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > przez sobe prywatna (chocby nawet przez dyktafon, pomijajc juz kwestie
    > prowokacji ktora wiem ze w Polsce nie jest dopuszczalna) oraz przez organy

    kodeks karny:

    Art. 267.
    § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie przeznaczoną,
    otwierając
    zamknięte pismo, podłączając się do przewodu służącego do przekazywania
    informacji lub przełamując elektroniczne, magnetyczne albo inne szczególne
    jej zabezpieczenie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której nie
    jest
    uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym, wizualnym
    albo innym urządzeniem specjalnym.
    § 3. Tej samej karze podlega, kto informację uzyskaną w sposób określony w §
    1
    lub 2 ujawnia innej osobie.
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1-3 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018