  • 1. Data: 2004-01-24 20:44:03
    Temat: Komornik i Wierzyciel
    Od: "Micro" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich!

    Decyzją sądu zadecydowano o egzekucji poprzez komornika zaległej sumy pieniążków.

    I teraz mam małe pytanko:
    Suma pieniążków jest podzielona na dwie części:
    1 - należność dla wierzyciela
    2 - należność dla komornika

    Zadeklarowałem dokonanie wpłaty gotówkowej wierzycielowi w zamian za równoczesne
    wycofanie nakazu od
    komornika.
    Czy jeżeli wierzyciel, któremu jestem niestety dłużny pieniążki je otrzyma w pełni
    wraz z wszystkimi
    odsetkami i wycofa się od egzekucji komorniczej to czy muszę wtedy pokryć koszta
    komornika?
    Pytam dlatego, że jeśli to nie komornik uzyskał na rzecz wierzyciela zwrot zaległej
    kwoty to czy
    przysługuje mu za to normalnie należny procent?

    Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi.

    Pozdrawiam wszystkich,

    Sepcio

  • 2. Data: 2004-01-25 08:07:55
    Temat: Re: Komornik i Wierzyciel
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    wraz z wszystkimi
    > odsetkami i wycofa się od egzekucji komorniczej to czy muszę wtedy pokryć koszta

    Czegos tu nie rozumiem ... masz pieniadze na splate, a mimo to czekales
    az komornik sie za to wezmie ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-01-26 09:11:57
    Od: "K w I" <c...@p...pl>

    A odnośnie tematu - w momencie złozenia wniosku egzekucyjnego powstają
    kosztykomornicze - choćbyś potem wszystko spłącił wierzycielowi - jesteś
    winny komornikowi jego koszty. Pozostaje pójść do komora i pogadać z nim nt.
    obniżenia swojej działki (może to zrobić). Znając życie komornik nie odpuści
    tak łatwo - z tego zyje. Prawo stoi za nim. Połowa dłużników chce się
    dogadywac tak jak Ty (tzn. jak spłace swojemu wierzycielowi i z komornikiem
    będe miał spokój...)

  • 4. Data: 2004-01-26 10:32:44
    Temat: OT: Komornik i Wierzyciel
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, K w I wrote:
    [...]
    >+ Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > Czy jeżeli wierzyciel, któremu jestem niestety dłużny pieniążki je otrzyma
    >+ > w pełni wraz z wszystkimi[...]
    [...]
    >+ Czegos tu nie rozumiem ... masz pieniadze na splate, a mimo to czekales
    >+ az komornik sie za to wezmie ?

    "dobrze prosperująca firma która nie może zapłacić należności bo
    inwestuje we własny rozwój" ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-01-26 17:08:30
    Od: <l...@p...fm>

    > A odnośnie tematu - w momencie złozenia wniosku egzekucyjnego powstają
    > kosztykomornicze - choćbyś potem wszystko spłącił wierzycielowi - jesteś
    > winny komornikowi jego koszty.

    Nie do konca. Kwestia ta od dawna budzila watpliwosci judykatury i doktryny.
    Obilo mi sie o uszy, ze zapadl bardzo niedawno korzystny dla dluznikow wyrok
    SN. Niestety nie mialem okazji trafic na niego. W tej sytuacji ja bym
    probowal wnosic skarge na czynnosc komornika. Wpis staly 50 zl.

    Dan.