  • 21. Data: 2006-01-26 20:52:04
    Temat: Re: Najazd policji na firme - jaka kara?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik ezbig napisał:
    > Czy uważasz, że programy komercyjne bez licencji możesz posiadać legalnie, a
    > te ze stadionu i to nielegalne?

    Nie bardzo rozumiem co znaczy "program bez licencji"?
    Do używania programu nie potrzeba żadnej licencji. Prawo do korzystania
    z cech UŻYTKOWYCH utworu - w tym programu - jest nierozerwalnie
    przypisane do każdego egzemplarza utworu/programu.
    Licencja może byc co najwyzej na EKSPLOATACJĘ programu na KONKRETNYCH
    wymienionych w Ustawie o prawie autorskich i prawach pokrewnych POLACH
    EKSPLOATACJI.
    Dla programów komputerowych są to całe trzy - słownie:3 - pola .

    Czyli odpowiadając na Twoje pytanie - oczywiscie, ze moge posiadac
    legalnie programy bez licencji.

    > Jest jeszcze internet, kolega przyniesie płytkę i "pożyczysz" sobie coś.

    I wtedy nie bedzie to piracki program co najwyzej program nielegalnie
    uzywany.

    > Ja czytam twoje posty Arek to mam wrażenie, że akceptujesz piractwo.

    Nie akceptuje piractwa. Nazywajmy jednak rzeczy po imieniu - piractwem
    jest zarabianie na dystrybucji utworu i nie dzielenie sie zyskami
    z tworcą.
    Nie jest piractwem używanie - nawet pirackich, nie mówiąc już o mniej
    lub bardziej nielegalnie skopiowanych - utworów.
    Powiem dobitnie - uważam, że w obecnej sytuacji ludzie sa uprawnieni do
    lekcewazenia praw autorskich, ponieważ jest to konieczny srodek
    samoobrony przed próbą wydymania - a nawet ordynarnego oszukania - przez
    twórców i reprezentujace ich koncerny.

    Po prostu skala dymania - która w wielu przypadkach przerodziła się już
    w zwykłe oszustwa - nakazuje wręcz podjecie działań obronnych.

    > Krytykujesz byłą pracownicę, że w przypływie złości doniosła na firmę - jej
    > prawo.

    Nie. Jej prawem było pójsc do sadu pracy i dochodzic swojego. Tym
    bardziej, ze te sady sa wybitnie nieprzychylne pracodawcom i ma wiecej
    niz duza szanse na uzyskanie swojego jezeli jest chocby poszlaka, ze jej
    sie nalezy.

    Natomiast takie donosicielstwo to przejaw czystego skurwysynstwa, tym
    bardziej, ze w ten sposob wysadza z roboty na jakis czas lub nawet na
    zawsze reszte pracownikow.

    > Ja bym skrytykował szefostwo firmy. Nie rozumiem jak w dzisiejszych
    > czasach można prowadzić poważną firmę na pirackim oprogramowaniu.

    Na razie nikt nie udowodnil, ze to bylo pirackie oprogramowanie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 22. Data: 2006-01-26 20:56:56
    Od: "Rizotto" <r...@n...co.uk>

    a co myslicie o tym ? http://www.allegro.pl/search.php?string=szyfrowanie

  • 23. Data: 2006-01-26 21:00:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:
    > Powiem dobitnie - uważam, że w obecnej sytuacji ludzie sa uprawnieni do
    > lekcewazenia praw autorskich,

    Moralność Kalego.
    Arkowi dać w zęby to źle, Arek dać w zęby to dobrze.

    Weź ty się już więcej na temat oprogramowania nie wypowiadaj.
    Taka cisza przez jakiś czas była na grupie i znowu przylazłeś.
    Nie masz nic innego do roboty.

  • 24. Data: 2006-01-26 21:36:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > W większości cywilizowanych państw zawiadomienie o popełnieniu przez
    > inną osobę przestępstwa jest postrzegane jako normalna obywatelska
    > postawa.

    tyle ze tutaj zawiadomienie bylo po zwoleniniu a nie od momentu od ktorego
    wiedziala, wiec
    trudno tu mowic o spelnieniu obowiazku obywatelkiego, choc jestem przeciwny
    kradziezy softu i uwazam
    to prawnie oraz moralnie na rowni ze zwykla kradzieza (technicznie inaczej)
    to jednak uwazam ze sie zahcowala jak zwykla s.

    P.

  • 25. Data: 2006-01-26 21:38:00
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Mogła mieć na myśli cios buzdyganem albo
    > innym tępym narzędziem.

    nie wytrzymalbys bez zniewagi co?

    P.

  • 26. Data: 2006-01-26 21:38:48
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Użytkownik Neo[EZN] napisał:
    > [..]
    >
    > Są tylko za piracki.
    > Za nielegalny mogą co najwyzej wytoczyc im w sadzie sprawy cywilne.

    tylko pytanie na jakiej podstawie policja miala by pzrekazac informacje
    producentom softu ?

  • 27. Data: 2006-01-26 21:39:42
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Z czym? Przeciez nie sa to programy uzyskane za pomoca czynu zabronionego
    > ani od pirata.

    craki, zarowno w kk jak i w ustawie o prawie autorskim odpowiedzialnosc
    karna jest to przestepstwem.

    P.

  • 28. Data: 2006-01-26 22:27:24
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Przemek R...* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > nie wytrzymalbys bez zniewagi co?

    Są ludzie, których nie da się znieważyć.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    gsm: 502DEFUNK || JID: o...@j...org

  • 29. Data: 2006-01-26 22:40:03
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:pan.2006.01.26.22.27.24.918429@olgierd.gov.pl Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Są ludzie, których nie da się znieważyć.
    I ludzie, którzy znieważyć nie mogą.

    Jotte

  • 30. Data: 2006-01-26 22:57:28
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    > Moralność Kalego.
    > Arkowi dać w zęby to źle, Arek dać w zęby to dobrze.

    Dobre:)