  • 1. Data: 2006-01-26 15:39:31
    Temat: Waznosc umowy sprzedazy sprzed X lat
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Załóżmy, że istnieje umowa sprzed ponad 5 lat, dot. sprzedaży 1/2
    samochodu (współwłasność) właścicelowi drugiej połówki.
    Jest papier, podpisy sprzedającego i kupujacego.
    Ale:
    Umowa nie została zgłoszona do Urzędu Skarbowego a sprzedający zmarł.
    US twierdzi, że obecnie nie może pobrać podatku, gdyż należność
    jest już przedawniona (>5 lat). Chciałbym się upewnić, czy:
    1) taka umowa jest ważna, bez względu na niezapłacenie podatku?
    2) Urząd Komunikacji powinien uwzględnić taką umowę i zarejestrować
    pojazd w całości na drugiego właściciela, mimo braku świstka z US?

    --
    Jakub Witkowski
    z domeny gts /kropka/ pl

  • 2. Data: 2006-01-26 16:50:16
    Temat: Re: Waznosc umowy sprzedazy sprzed X lat
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:draqfe$2iia$1@news2.ipartners.pl...

    > jest już przedawniona (>5 lat). Chciałbym się upewnić, czy:
    > 1) taka umowa jest ważna, bez względu na niezapłacenie podatku?

    Jest.

    > 2) Urząd Komunikacji powinien uwzględnić taką umowę i zarejestrować
    > pojazd w całości na drugiego właściciela, mimo braku świstka z US?

    A co to UK interesuje? A jeśli rzeczywiście interesuje to niech Ci US da
    jakiś kwit, że zobowiązanie podatkowe się przedawniło.

  • 3. Data: 2006-01-26 17:02:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Heming [###heming@wytnij_to.gazeta.pl.###] napisał:

    > A co to UK interesuje? A jeśli rzeczywiście interesuje to niech Ci
    US da
    > jakiś kwit, że zobowiązanie podatkowe się przedawniło.

    Interesuje ich. Urząd skarbowy musi wydać decyzje o umorzeniu opłaty
    skarbowej z powodu przedawnienia.

  • 4. Data: 2006-01-26 17:12:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jakub Witkowski napisał(a):

    [ciach ...]

    A art. 270 kk czytałeś? Nie kombinuj.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 5. Data: 2006-01-27 08:49:27
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Johnson wrote:
    > Jakub Witkowski napisał(a):
    >
    > [ciach ...]
    >
    > A art. 270 kk czytałeś? Nie kombinuj.

    Radzisz zakładać sprawę o podział 1/2 samochodu, co do którego mam
    wątpliwości czy w ogóle wart jest więcej niż zero? Wątpię czy trafi
    się "amator", który da więcej, niż wart jest mój czas potrzebny
    na załatwienie sprawy...

    --
    Jakub Witkowski
    z domeny gts /kropka/ pl

  • 6. Data: 2006-01-27 10:58:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jakub Witkowski napisał(a):

> [...]
    > wątpliwości czy w ogóle wart jest więcej niż zero? Wątpię czy trafi
    > się "amator", który da więcej, niż wart jest mój czas potrzebny

    Radzę ci tylko nie podrabiać zamarłego dziadka (rzekomej z nim umowy).
    I wcale nie radzę zakładać żadnej sprawy, tylko dogadać się ze
    spadkobiercami.