  • 21. Data: 2004-01-28 11:53:09
    Temat: Re: Nadal nie widzę podstaw...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marcin" <s...@s...friends.id.pl> napisał w wiadomości
    news:bv8660$mi7$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > nie ma w ustawie takiego zapisu, chyba że ogólne przepisy o
    > pełnomocnictwie, aczkolwiek nie wiem jak BIG podszedłby do tego.
    >
    > Chyba, że firma windykacyjna ma umowę z BIG i kupiła wierzytelność,
    ^^^
    Zakłądam, że myślałeś o MZK :-))
    > to moze twedy mogłaby
    >
    > Ich rzekome koszty wiztyty, to nie Twoja sprawa. Jeśli wpisaliby Cię na
    > tej podstawie, możesz spokojnie składać zawiadomienie o popełnieniu
    > przestępstwa.

    Z ciekawości - jakiego?

  • 22. Data: 2004-01-28 13:06:25
    Od: "chiaro di luna" <c...@o...pl>

    > Chyba, że firma windykacyjna ma umowę z BIG i kupiła wierzytelność,
    > to moze twedy mogłaby

    Firma windykacyjna, jak najbardziej kupiła tę wierzytelność, ale już objętą od
    półtora roku dobrodziejstwem instytucji przedawnienia.
    Z tego, co piszesz wynika, że wraz zakupem wierzytelności nabywa się
    automatycznie dodatkowe uprawnienia przysługujące zbywcy z ustawy. Tak? W KC
    powinno to być... znowu rozboli mnie głowa :-(

    > Chyba, że poczekają, aż dług wzrośnie do 200 zł (odsetki),

    Czy naliczanie odsetek nie zakończyło się automatycznie wraz z upływem terminu
    ważności roszczenia, czyli w rok po całym zdarzeniu?

    > BTW, czy w tym wezwaniu do zapłaty dla ciebie były dane Biura Informacji
    > Gospdoarczej, gdzie ewentualnie byłbyś wpisany?

    ... Jednocześnie składamy wniosek o wpisanie Państwa danych do Biura
    Informacji Gospodarczej a tym samym umieszczenie ich na tzw. Czarnej Liście
    Dłużników...

    > Jeśli to to windykator blefuje.

    :-)

    pozdrawiam
    chiaro di luna

  • 23. Data: 2004-01-29 04:47:46
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.##>

    Robert Tomasik wrote:
    > Z ciekawości - jakiego?

    pewnie art.37 ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczej

    KG

  • 24. Data: 2004-01-29 06:07:53
    Temat: Re: Nadal nie widzę podstaw.(Firma windykacyjna)
    Od: koral <k...@g...pl>

    Wed, 28 Jan 2004 12:50:15 +0100, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik
    napisał(a):

    > Firma windykacyjna, to po prostu zwykła firma, bez jakichkolwiek
    > nadprzyrodzonych uprawnień specjalizująca się w windykacji.

    Słyszałeś może, czy może inni grupowicze słyszeli o firmie windykacyjnej
    ULTIMO z Wrocławia? Nigdzie w internecie nie mają swojej strony.

    Bank przekazał tej firmie zadłużenie mojej siostry ciotecznej. Z 3000 długu
    bankowi zrobiło się teraz 6000.Na dodatek skądś dowiedzieli się siostry
    numer telefonu w Idei (pewnie Idea im podała, tylko skąd oni wiedzieli, że
    siostra ma telefon komórkowy, to jest zagadka).
    Siostra 3 lata temu straciła pracę, z racji wieku (52 lata) nie może dostać
    nigdzie pracy (jak już jest zapotrzebowanie, to na rencistów), nie ma prawa
    do zasiłku przedemerytalnego, bo ten czas w Urzędzie Zatrudnienia nie liczy
    jej się do stażu.W sumie ma przepracowane 28 lat.Starała się o rentę, ale
    nie dostała, a bardzo przez to wszystko bardzo podupadła na zdrowiu. Nie ma
    szans już na nic, chcialaby się pozbyć długu, ale nie ma jak, bo nie ma
    środków nawet do życia.Powiedziała, że jak przyjdzie komornik, to ona przez
    okno wyskoczy...skoro nie ma dla ludzi takich samych zastrzyków, jakimi
    usypia się psy.

    Pozdrowienia,

  • 25. Data: 2004-01-29 10:35:00
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > pewnie art.37 ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczej

    o ot mi chodziło

  • 26. Data: 2004-01-29 10:35:31
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    ^^^
    > Zakłądam, że myślałeś o MZK :-))

    nie, myslałem o BIG i umowie pozwalającej umieszczać dłużników w bazie
    danych

  • 27. Data: 2004-01-30 17:26:22
    Temat: Firma windykacyjna (was: Nadal nie widzę podstaw...)
    Od: koral <k...@g...pl>

    Wed, 28 Jan 2004 12:50:15 +0100, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik

    Moze ktos slyszał o firmie windykacyjnej ULTIMO z Wrocławia? Nigdzie w

    koralik

  • 28. Data: 2004-01-30 20:54:09
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Fri, 30 Jan 2004 18:26:22 +0100, koral <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    >nigdzie pracy (jak już jest zapotrzebowanie, to na rencistów), nie ma prawa

    no to gówno jej zrobią, mogą se w koszty wpisac to zadłużenie bo od
    niej nic nie są w stanie wyciągnąć

    futszaK
    598339018 601061867
    Telefon to wynalazek SZATANA !!!

  • 29. Data: 2004-01-31 00:25:14
    Temat: Re: Firma windykacyjna
    Od: koral <k...@g...pl>

    Fri, 30 Jan 2004 21:54:09 +0100, na pl.soc.prawo, futszaK napisał(a):

    > no to gówno jej zrobią, mogą se w koszty wpisac to zadłużenie bo od
    > niej nic nie są w stanie wyciągnąć

    W ciągu paru m-cy ta firma Ultimo dołożyła już sobie 2000 zł i zrobiło już
    się 6000. Czy przyjdą do siostry i zabiorą jej meble i inne sprzęty?
    Przecież to zadłużenie rośnie, a ona nie może pracy znaleźć. Podobno już za
    stara!
    Siostra powiedziała, że albo wyskoczy przez okno, albo pójdzie do
    weterynarza, żeby ją uśpił jak psa, ale najpierw napisze do tego starucha
    Kwaśniewskiego- do jego pałacu- i wygarnie staruchowi co myśli. Ona nie ma
    już nic do stracenia, a na żadną pomoc od nikogo/niczego nie liczy, bo
    wiadomo, że to niemożliwe.

    Pozdarwiam.

  • 30. Data: 2004-01-31 11:02:02
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    koral wrote:

    > W ciągu paru m-cy ta firma Ultimo dołożyła już sobie 2000 zł

    Spokojnie.....

    "dolozyc" to oni moga sobie do pieca...(jelsi wlasniepala w piecu).

    Moga nachodzic, straszyc, ale WEJSC imi nie wolno,
    a tym bardziej cos zabrac.
    W ostatecznosci moga podac sprawe do komornika...

    Boguslaw