  • 1. Data: 2004-01-27 11:36:34
    Temat: Rejestracja zaskarżonego statutu
    Od: Olek Kwas <k...@p...XX.onet.pl>

    Czołem!
    Walne zgromadzenie spółdzielni uchwaliło nowy statut. Uchwała została
    zaskarżona do sądu cywilnego. Czy należy poinformować sąd rejestrowy o
    toczącej się sprawie? Czy powód może wnosić o wstrzymanie rejestracji
    nowego statutu do czasu rozstrzygnięcia sprawy o uchylenie uchwały? W
    jakim trybie?
    Olek

  • 2. Data: 2004-01-28 07:14:35
    Temat: Re: Rejestracja zaskarżonego statutu
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Olek Kwas" <k...@p...XX.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > toczącej się sprawie? Czy powód może wnosić o wstrzymanie rejestracji
    > nowego statutu do czasu rozstrzygnięcia sprawy o uchylenie uchwały? W

    Można powiadomić jednak cała sprawa jest wątle przedstawiona i trudno zgadnąć co
    zrobi sąd.
    Ja stawiam że zarejestruje.
    --
    Stan_Z
    Technika to nie magia,

  • 3. Data: 2004-01-28 11:06:57
    Temat: Re: Rejestracja zaskar?onego statutu
    Od: Olek Kwas <k...@p...XX.onet.pl>

    Stan_Z wrote:

    > Mo?na powiadomi? jednak ca^(3)a sprawa jest w?tle przedstawiona i trudno zgadn?? co
    > zrobi s?d.

    Ale na co należy się powołać? Na jakie przepisy?

    > Ja stawiam ?e zarejestruje.

    Ja też, ale to już dalsza sprawa.
    Piotr

  • 4. Data: 2004-01-28 15:08:33
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Wszystko zależy jaki był powód wniesienia sprzeciwu do sądu. Jeśli dotyczy on
    sposobu głosowania lub innych zajść na walnym związanym z jego przyjmowaniem to
    raczej zarejestrują. Natomiast jeśli są w nim zapisy naruszające normy ustawowe
    to można się spodziewać że wstrzymane zostaną procedury rejestracji lub w
    najlepszym przypadku sąd odroczy rejestrację do czasu usunięcia niezgodności z
    aktami wyższego rzędu.
    Jednak ja nie był bym tak optymistycznie nastawiony. Nie takie buble
    przechodziły.