  • 21. Data: 2010-09-20 20:38:44
    Temat: Re: NTG: Bezsens kurierów
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    gr pisze:

    > 2. Nie pracownik a podwykonawca (prawie wszyscy rozwożący przesyłki
    > kurierskie są na własnej DG) firmy kurierskiej też by pewnie to zrobił
    > jak być mu dodatkowo zapłacił.
    > A racja on jest kurier dostarczajacy tylko bo za to mu płacą i co
    > ciekawe płacą mu tyle samo za paczkę 0,5 kg 10,0 kg jak i telefon
    > zmówiony gdzie musi sprawdzić dokumenty i bawić się z umową.

    Mam lub miałem umowę z kilkoma firmami kurierskimi
    i wiem,że praktycznie we wszystkich firmach kurierzy mają płacone od tzw
    punktu/stopu plus w zależności od firmy jakieś grosze od kilograma
    zadeklarowanej wagi paczki.
    Z uwagi,ze rejon może być bliżej lub dalej od bazy to za dojazd do
    rejonu mają dopłatę.

    Jeżeli chodzi o punkt to każdy doświadczony kurier potrafi rozpisać
    zdarzenie doręczenia oraz odbioru tak aby mieć zapłacone za dwa stopy.
    To,że jakiemuś kurierowi nie chciało się odebrać paczki bo on jest od
    doręczeń to tylko jego wymysł i kaprys.
    Wolą oni wracać na bazę pusto bo szybciej się mogą rozliczyć
    a starzy wyjadacze poprzez kogoś innego zdają dokumenty i wogóle nie
    muszą zjeżdzać na bazę po rozwiezieniu paczek

    Wątkotwórca zamiast pisać na grupie powinien napisać reklamację do firmy
    kurierskiej opisując zdarzenie.
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 22. Data: 2010-09-20 22:18:36
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Rozumiem, że listonosz nie tylko sprzeda Ci znaczek, ale i przyjmie
    > polecony?

    OIDP, to kiedyś tak było (fakt, że tylko na wsiach).
    A obecne zagęszczenie placówek firm kurierskich w miastach
    jest porównywalne z zagęszczeniem placówek PP na wsiach.

    Piotr

  • 23. Data: 2010-09-20 22:28:18
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Rozumiem, że listonosz nie tylko sprzeda Ci znaczek, ale i przyjmie
    > polecony?

    O, proszę, nadal to działa:
    http://www.poczta-polska.pl/pliki/Regulamin.pdf

    § 41
    1. Przesyłki polecone, przesyłki nierejestrowane i przekazy pocztowe mogą być
    nadawane
    za pośrednictwem listonosza wiejskiego.
    2. Przyjęcie przez listonosza wiejskiego kwoty pieniężnej wraz z wypełnionym
    blankietem
    przekazu pocztowego powinno odbywać się w mieszkaniu lub siedzibie nadawcy.

    Piotr

  • 24. Data: 2010-09-20 22:30:39
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "gr" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    > 1. Pracownik PP dostarczający przesyłki też ci nie przyjmie listu
    > oficjalnie bo nie ma tego w swoim zakresie obowiązków, chyba że, w
    > sposób tu opisany jak mu todatkowo zapłacisz sześciopakiem flaszką czy
    > jak sie tam umówicie.

    Pewien jesteś? Fakt, że to tylko na wsi - ale, tak jak pisałem,
    zagęszczenie placówek firm kurierskich w mieście jest podobne
    do zagęszczenia placówek PP na wsi.

  • 25. Data: 2010-09-21 06:54:13
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 20 Wrz, 14:18, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > No ale PP nie świadczy usług odbioru od klienta, za to świadczy usługi
    > punktów PP co 2 ulice, a kilka czynnych także do 20. W przeciwieństwie
    > do kuriera, który strzela focha po 17.

    > A za co mam mu płacić dodatkowo, skoro odbiór ode mnie ma w cenie?
    > Wezwałem odbierającego i to z innej firmy, więc sobie sami strzelili w
    > stopę.
    >
    > --
    > Przemysław Adam Śmiejek

    No ale to firma kurierska strzeliła sobie w stopę a nie podwykonawca,
    który ma w d... odbieranie dodatkowych paczek

  • 26. Data: 2010-09-21 06:54:51
    Temat: Re: NTG: Bezsens kurier w
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 20 Wrz, 15:11, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > TNT. Był przypadkiem, bo właśnie przywiózł mi paczkę.
    Tak myślałem.

  • 27. Data: 2010-09-21 07:00:50
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 20 Sep 2010 19:27:04 +0200, Krzysztof napisał(a):

    > Po co ma kupować, jeśli już go dawno wdrożył w życie. Wystarczy podpisać
    > z PP jakąś tam umowę i listonosz przynosząc pocztę zabiera ze sobą
    > przesyłki do nadania. Oczywiście to ma sens tylko przy dużych
    > "obrotach".

    Owszem, co oznacza, że w użytku domowo-prywatnym pozostaje tylko dymać na
    pocztę z pozostawionym awizem (bo donosicielowi nie chce się często
    sprawdzić czy adresat jest w domu), albo dymać i stać w kolejce po
    znaczek.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 28. Data: 2010-09-21 07:14:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-21 08:54, gr pisze:
    > No ale to firma kurierska strzeliła sobie w stopę a nie podwykonawca,
    > który ma w d... odbieranie dodatkowych paczek

    Nie kąsa się cycka, który mleko daje.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 29. Data: 2010-09-21 07:22:50
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:i78naj$bf1$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "gr" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > Pewien jesteś? Fakt, że to tylko na wsi -

    Nie tylko.

    K.

  • 30. Data: 2010-09-21 15:06:27
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-09-21 09:00, Olgierd pisze:

> [...]
    > pocztę z pozostawionym awizem (bo donosicielowi nie chce się często
    > sprawdzić czy adresat jest w domu), albo dymać i stać w kolejce po

    Ciekawe co byś pisał gdybyś podymał z awizo i usłyszał że listonosz
    wziął list i poszedł sprawdzić czy Ciebie nie ma w domu. :)

    --
    spp