  • 1. Data: 2010-09-18 18:08:59
    Temat: Ile bierze notariusz?
    Od: "kolo" <k...@k...lo>

    Mam działkę kupioną przed ślubem, na której zaczynamy z żoną budować dom.
    Żona chce zostać współwłaścicielem, na co ja się godzę. Jakie będą koszty
    całej operacji? Notariusz, zmiana wpisu w księdzie wieczystej itp?

  • 2. Data: 2010-09-18 18:37:20
    Temat: Re: Ile bierze notariusz?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/18/2010 1:08 PM, kolo wrote:
    > Mam działkę kupioną przed ślubem, na której zaczynamy z żoną budować dom.
    > Żona chce zostać współwłaścicielem, na co ja się godzę. Jakie będą koszty
    > całej operacji? Notariusz, zmiana wpisu w księdzie wieczystej itp?

    zalezy od wartości
    załóż 0.5% wartości, powinno wystarczyć.
    konkretnie to ci powie konkretny notariusz.

    tylko nie zapomnij odkładać potem na koszty adwoakta, rozwodu i
    ponownego podziału.

  • 3. Data: 2010-09-18 19:21:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i72v7j$rt5$1@news.dialog.net.pl kolo <k...@k...lo> pisze:

    > Mam działkę kupioną przed ślubem, na której zaczynamy z żoną budować dom.
    > Żona chce zostać współwłaścicielem, na co ja się godzę.
    Współwłaścicielem czego?

    > Jakie będą koszty całej operacji?
    Potworne.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2010-09-19 07:47:55
    Od: p...@p...fm

    > Mam działkę kupioną przed ślubem, na której zaczynamy z żoną budować dom.
    > Żona chce zostać współwłaścicielem, na co ja się godzę. Jakie będą koszty
    > całej operacji? Notariusz, zmiana wpisu w księdzie wieczystej itp?

    zależy od wartości przedmiotu czynności notarialnej - podanej przez stronę
    czynności, można podać stosunkowo niską kwotę - I grupa podatkowa więc US nie
    będzie raczej kwestionował podanej wartości. plus wpis w KW - 200 zł, i ok. 120
    zł za odpisy /6 zł strona + vat/.

    z innej strony gryząc, a może małżeńska umowa majątkowa rozszerzająca wspólność
    majątkową na majątek nabyty przed ślubem będzie tańszym rozwiązaniem? /w
    zależności od tego czy istnieje jeszcze inny niż ta działka majątek osobisty
    małżonków i ewentualna chęć podzielenia się nim/.

  • 5. Data: 2010-09-21 20:15:00
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "kolo" <k...@k...lo> napisał w wiadomości
    > Mam działkę kupioną przed ślubem, na której zaczynamy z żoną budować dom.
    > Żona chce zostać współwłaścicielem, na co ja się godzę. Jakie będą koszty
    > całej operacji? Notariusz, zmiana wpisu w księdzie wieczystej itp?

    Po co niepotrzebne opłaty?
    W razie rozwodu (70% prawdopodobieństwa)
    nieopłacalne. Żony CHCĄ, ale w zasadzie po co przepłacać,
    SKORO NIE WIDAĆ RÓŻNICY?

    Przepraszam, że nic nie wniosłem w wątku,
    ale moi rodzice musieli zeznawać na rozprawie rozwodowej
    czy sztućce były przed ślubem czy nie po 3 miesiącach związku...

    Feromon

  • 6. Data: 2010-09-21 20:15:42
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > Współwłaścicielem czego?

    > Potworne.

    NIEUZASADNIONE!!!!

    Feromon

  • 7. Data: 2010-09-22 18:58:45
    Od: Silinde Ringëril <s...@v...pl>

    W dniu 2010-09-21 22:15, Feromon pisze:
    > W razie rozwodu (70% prawdopodobieństwa)
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    Jak do tego doszedłeś?

    SR
    --
    http://qck.pl/Rc
    Ze wszystkich uprzedzeń naprawdę niebezpiecznym jest

  • 8. Data: 2010-09-22 19:21:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/22/2010 1:58 PM, Silinde Ringëril wrote:
    > Jak do tego doszedłeś?
    >
    > SR

    statystyka prawde ci powie.