    From: Tadeusz Smal <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NTG: Bezsens kurierów
    Date: Mon, 20 Sep 2010 22:38:44 +0200

    gr pisze:

    > 2. Nie pracownik a podwykonawca (prawie wszyscy rozwożący przesyłki
    > kurierskie są na własnej DG) firmy kurierskiej też by pewnie to zrobił
    > jak być mu dodatkowo zapłacił.
    > A racja on jest kurier dostarczajacy tylko bo za to mu płacą i co
    > ciekawe płacą mu tyle samo za paczkę 0,5 kg 10,0 kg jak i telefon
    > zmówiony gdzie musi sprawdzić dokumenty i bawić się z umową.

    Mam lub miałem umowę z kilkoma firmami kurierskimi
    i wiem,że praktycznie we wszystkich firmach kurierzy mają płacone od tzw
    punktu/stopu plus w zależności od firmy jakieś grosze od kilograma
    zadeklarowanej wagi paczki.
    Z uwagi,ze rejon może być bliżej lub dalej od bazy to za dojazd do
    rejonu mają dopłatę.

    Jeżeli chodzi o punkt to każdy doświadczony kurier potrafi rozpisać
    zdarzenie doręczenia oraz odbioru tak aby mieć zapłacone za dwa stopy.
    To,że jakiemuś kurierowi nie chciało się odebrać paczki bo on jest od
    doręczeń to tylko jego wymysł i kaprys.
    Wolą oni wracać na bazę pusto bo szybciej się mogą rozliczyć
    a starzy wyjadacze poprzez kogoś innego zdają dokumenty i wogóle nie
    muszą zjeżdzać na bazę po rozwiezieniu paczek

    Wątkotwórca zamiast pisać na grupie powinien napisać reklamację do firmy
    kurierskiej opisując zdarzenie.
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262