  • 1. Data: 2010-09-19 10:17:13
    Temat: umowa o prace
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    Witam,

    jestem do 31.12.2010 r, na urlopie wychowawczym, w tym też dniu kończy
    mi się umowa o prace a ja chciałabym zajsc w ciąże - czy do tego czasu
    jeżeli zajde w ciąże, to
    czy pracodawca musi przedłużyć mi umowę niezależnie od tygodnia ciąży?

    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2010-09-19 12:01:38
    Temat: Re: umowa o prace
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "bdronka" <b...@p...gazeta.pl> napisał

> [...]
    > mi się umowa o prace a ja chciałabym zajsc w ciąże - czy do tego czasu
    > jeżeli zajde w ciąże, to czy pracodawca musi przedłużyć mi umowę

    Nie niezależnie.

    KP art. 177
    § 3. Umowa o pracę zawarta na czas określony [...] która uległaby
    rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega przedłużeniu do dnia
    porodu.

    Czyli innymi słowy, aby pracodawca przedłużył Ci umowę do dnia porodu,
    musiałabyś tak "wycyrklować" z zajściem ciążą, by koniec trzeciego miesiąca
    przypadał przed 31.12.2010.
    Chyba niewiele czasu Ci zostało ;-)

    K.