  • 1. Data: 2003-04-23 13:41:08
    Temat: NASK i oplaty
    Od: "Duncan" <m...@p...onet.pl>

    Witam. Mam taki problem.
    Rejestracja domeny zarejestrowanej w NASKu konczyla mi sie 27 lutego
    2003. Od 28 lutego 2003 biegnie kolejny roczny okres.
    NASK wystawil fakture 4 marca 2003 roku z terminem platnosci 25 marca
    2003. Moja rezygnacja z domeny zostala w systemie zarejestrowana 3
    marca 2003 roku.

    W tym momencie:
    a) musze zaplacic oplate roczna
    b) nie mam prawa do domeny, bo z niej zrezygnowalem
    Place wiec za cos, czym nie dysponuje.

    W regulaminie kochanego monopolisty nie ma nic na temat rezygnacji z
    uslug, oraz tego, ze jesli nie zrezygnuje przed naliczeniem kolejnego
    okresu to bede obciazony oplata za caly rok.

    Sa punkty:

    http://www.dns.pl/nzasady.html

    3. Abonent uiszcza, w terminie płatności wskazanym w fakturze, opłatę
    za każde rozpoczęte 12 miesięcy utrzymywania nazwy domeny (dalej
    "opłata roczna").

    oraz

    OBOWIĄZYWANIE UMOWY

    19. Podstawę do rozwiązania Umowy stanowi brak zapłaty części albo
    całości opłaty rocznej. Ponowna rejestracja tej samej nazwy domeny
    będzie możliwa po uiszczeniu przez Abonenta opłaty zaległej wraz z
    odsetkami oraz złożeniu nowego Wniosku, o ile w chwili rejestracji
    nazwa domeny będzie dostępna. Usunięcie nazwy domeny jest równoznaczne
    z rozwiązaniem Umowy.
    20. Umowa zostaje zawarta na czas nieoznaczony. Wypowiedzenie Umowy
    powinno zostać złożone na piśmie lub drogą faksową, chyba że Abonent
    działa poprzez podmiot, o którym mowa w punkcie 11 Zasad.

    W tym momencie zaplacilem im, ale denerwuje mnie cala ta sytuacja.....

    pkt 3 - nie oplacilem faktyru wystawionej 4go marca, w zamian
    wczesniej wyslalem im rezygnacje (zarejestrowana 3go marca)

    pkt 19 - jak najbardziej sie lapie - nie zaplacilem im (oprocz tego
    mieli rezygnacje)

    pkt 20 - wyslalem im rezygnacje faksem - nie dzialem przez podmiot w
    punkcie 11 - umowa zawarta zostala z NASKiem.

    W calym ich regulaminie nie ma nic o ustawie
    http://www.mediarun.pl/download/sprzedaz_2000_03_02.
    pdf

    Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
    za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000
    - czyli 10 dniowy termin rezygnacji.

    W regulaminie nie ma tez nic, ze jesli nie zrezygnuje w jakims tam
    czasie - to pomimo tego zostanie naliczona oplata.

    Czy mozna temu molochowi dobrac sie jakos do tylka? Ja rozumiem
    monopol itp - ale jak mam w umowie, ze musze zaplacic do daty
    wystawienia faktury, oraz ze wypowiada sie umowe faksem - i zrobilem
    to przed terminem platnosci.

    Czy tez machnac reka na wszystko i pogodzic sie z tym?

    Z gory dzieki za pomoc!

  • 2. Data: 2003-04-23 14:32:05
    Temat: Re: NASK i oplaty
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > Czy mozna temu molochowi dobrac sie jakos do tylka? Ja rozumiem

    ja bardzo popieram. Od 2 lat domagam się duplikatów faktur VAT na kwote
    prawie 10.000 PLN a oni mi odmawiają i dupa

    Icek

  • 3. Data: 2003-04-23 18:27:16
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > ja bardzo popieram. Od 2 lat domagam się duplikatów faktur VAT na kwote
    > prawie 10.000 PLN a oni mi odmawiają i dupa

    sam skrot NASK wskazuje kto tym rzadzi ;)

    Jean

  • 4. Data: 2003-04-23 19:59:22
    Temat: Odp: NASK i oplaty
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Duncan <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:UJwpa.199930$U...@n...chello.at...

    1.

    > Witam. Mam taki problem.
    > Rejestracja domeny zarejestrowanej w NASKu konczyla mi sie 27 lutego
    > 2003. Od 28 lutego 2003 biegnie kolejny roczny okres.

    [ciach]

    2.

    > 3. Abonent uiszcza, w terminie płatności wskazanym w fakturze, opłatę
    > za każde rozpoczęte 12 miesięcy utrzymywania nazwy domeny (dalej
    > "opłata roczna").

    [ciach]

    3.

    > pkt 3 - nie oplacilem faktyru wystawionej 4go marca, w zamian
    > wczesniej wyslalem im rezygnacje (zarejestrowana 3go marca)

    [ciach]

    4.

> [...]
    > monopol itp - ale jak mam w umowie, ze musze zaplacic do daty
    > wystawienia faktury, oraz ze wypowiada sie umowe faksem - i zrobilem

    Pozostawilem te fragmenty, ktore sa istotne. Mam nadzieje, ze juz rozumiesz.
    Jesli nie, to przeczytaj jeszcze raz. Zgadzam sie, ze NASK to monopolista i
    ze zachwouje sie jak takowy, czy fatalnie, ale w tym przypadku to on, a nie
    Ty, ma racje. Zestawienie punktow 1. i 2. ( moje dodane ) powinno byc
    wystarczajaco czytelne. Jesli nie zrezygnowales przed rozpoczeciem kolejnych
    12 miesiecy, a nie zrezygnowales ( 1.), to nalicza Ci oplate za nastepne
    2. ), zaplacic to musisz w dacie wskazanej na fakturze ( 3. ), ale
    naliczenie nastepuje juz wczesniej. Wbrew temu co twierdzisz ( 4. ), punkt
    3. regulaminu ( 2. ) expressis verbis tak wlasnie stanowi. Fakt, ze wyslales
    faks przed uplywem terminu platnosci czy jakimkolwiek innym jest bez
    zaczenia, bwoiem zobowiazanie juz powstalo z uplywem terminu rocznego.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-04-23 21:50:50
    Od: "Duncan" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:
    > innym jest bez zaczenia, bwoiem zobowiazanie juz powstalo z uplywem
    > terminu rocznego.

    A jak z brakiem informacji o rezygnacji z uslugi w regulaminie? Bo
    takwej informacji nie moge sie doczytac.

    Na razie pozbieralem troche materialow. Zawsze mozna zrobic anty i
    hate-site. Mysle, ze nie bedzie problemow z zebraniem wpisow od
    "zadowolonych" klientow...

  • 6. Data: 2003-04-24 05:26:21
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Duncan <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:_UDpa.208388$U...@n...chello.at...

    > A jak z brakiem informacji o rezygnacji z uslugi w regulaminie? Bo
    > takwej informacji nie moge sie doczytac.

    NIe wiem, nie mam regulaminu i nie chce mi sie o tej wczesnej porze go
    szukac ani czytac, ale z brzmienia par. o przedluzeniu wnisokuje, ze
    wypowiedzenie umowy _przed_ rozpoczeciem kolejnego rocznego okresu byloby
    skuteczne.

    > Na razie pozbieralem troche materialow. Zawsze mozna zrobic anty i
    > hate-site. Mysle, ze nie bedzie problemow z zebraniem wpisow od
    > "zadowolonych" klientow...

    To zawsze mozna, tylko nalezy uwazac, aby nie zostac pozwanym za
    znieslawienie albo naruszenie dobr osobistych :-) Mozna tez zaczac dzialac w
    organizacjach o orientacji wolnorynkowej i promowac konkurencje we
    wszystkich aspektach zycia, albowiem tylko ona jest gwarantem
    ( powiedzmy... ) poprawnego traktowania klienta.

    Depi.

  • 7. Data: 2003-04-24 12:59:54
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A jak z brakiem informacji o rezygnacji z uslugi w regulaminie? Bo
    > takwej informacji nie moge sie doczytac.

    W starym regulaminie (tzn. tym z zeszłego roku) był pkt.26, który
    stanowił, że umowa jest automatycznie przedłużana jesli abonent
    nie złozy wypowiedzenia w terminie 14 dni przed upływem okresu.

    Teraz jest chyba podobnie, z tym że zniknął termin 14-to dniowy.

    Pix