    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: NASK i oplaty
    Date: Wed, 23 Apr 2003 21:59:22 +0200

    Użytkownik Duncan <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:UJwpa.199930$U...@n...chello.at...

    1.

    > Witam. Mam taki problem.
    > Rejestracja domeny zarejestrowanej w NASKu konczyla mi sie 27 lutego
    > 2003. Od 28 lutego 2003 biegnie kolejny roczny okres.

    [ciach]

    2.

    > 3. Abonent uiszcza, w terminie płatności wskazanym w fakturze, opłatę
    > za każde rozpoczęte 12 miesięcy utrzymywania nazwy domeny (dalej
    > "opłata roczna").

    [ciach]

    3.

    > pkt 3 - nie oplacilem faktyru wystawionej 4go marca, w zamian
    > wczesniej wyslalem im rezygnacje (zarejestrowana 3go marca)

    [ciach]

    4.

    > W regulaminie nie ma tez nic, ze jesli nie zrezygnuje w jakims tam
    > czasie - to pomimo tego zostanie naliczona oplata.
    >
    > Czy mozna temu molochowi dobrac sie jakos do tylka? Ja rozumiem
    > monopol itp - ale jak mam w umowie, ze musze zaplacic do daty
    > wystawienia faktury, oraz ze wypowiada sie umowe faksem - i zrobilem
    > to przed terminem platnosci.

    Pozostawilem te fragmenty, ktore sa istotne. Mam nadzieje, ze juz rozumiesz.
    Jesli nie, to przeczytaj jeszcze raz. Zgadzam sie, ze NASK to monopolista i
    ze zachwouje sie jak takowy, czy fatalnie, ale w tym przypadku to on, a nie
    Ty, ma racje. Zestawienie punktow 1. i 2. ( moje dodane ) powinno byc
    wystarczajaco czytelne. Jesli nie zrezygnowales przed rozpoczeciem kolejnych
    12 miesiecy, a nie zrezygnowales ( 1.), to nalicza Ci oplate za nastepne
    2. ), zaplacic to musisz w dacie wskazanej na fakturze ( 3. ), ale
    naliczenie nastepuje juz wczesniej. Wbrew temu co twierdzisz ( 4. ), punkt
    3. regulaminu ( 2. ) expressis verbis tak wlasnie stanowi. Fakt, ze wyslales
    faks przed uplywem terminu platnosci czy jakimkolwiek innym jest bez
    zaczenia, bwoiem zobowiazanie juz powstalo z uplywem terminu rocznego.

    Depi.