  • 1. Data: 2003-04-23 13:51:45
    Temat: Rozwalna konstrukcja przy wjezdzie - kto odpowiada? co zrobic?
    Od: "Mak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

    Witam

    Zamowilem ostanio materialy budowlane z dostawa na posesje w pewniej firmie.
    Przywieziono mi materialy ale przy okazji rozwalono metalowa konstrukcje -
    pergole umieszczona przy wjezdzie za brama wjazdowa.
    Wlasciciel firmy powiedzial ze mam egzekwowac naleznosc za naprawe od
    kierowcy. Kierowca mowi ze sam nie pokryje bo kierowal go pracownik
    wykonujacy ogrodzenie na posesji.
    Nie mam ochoty juz targowac sie z nimi kto i dlaczego itp.
    Dodam ze musze szybko zdemontowac konstrukcje bo moze dojsc do nieszczescia.

    Co moge w takiej sytuacji zrobic?
    Zawiadomic policje? Ubezpieczyciela samochodu? Do sadu?

    Dzieki za informacje

  • 2. Data: 2003-04-23 15:13:42
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    Nie zapłacić za dostawę, dopóki dostawca nie nabierze rozsądku - zamawiałeś
    towar Z DOSTAWĄ, więc dostawca odpowiada za wszystko, co się w związku z tym
    stało (oczywiście, jeśli to jego samochód). Trzeba było wezwać do zdarzenia
    policję i poprosić o protokół etc.
    T.

  • 3. Data: 2003-04-23 17:14:14
    Od: "Mak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

> [...]
    tym
    > stało (oczywiście, jeśli to jego samochód). Trzeba było wezwać do

    Samochod nalezy do firmy dostarczajacej towar. Za towar place w sklepie i
    mowie gdzie maja przywiesc.
    Na posesji sa pracownicy i oni odbieraja towar.
    Wlasnie napisalem pismo i zwiozlem do nich alep owiedzieli zeby wszelkie
    pretensje kierowac do kierowcy a nie do firmy.
    Do kogo mam kierowac pisma, pretensje, kierowcy czy firmy?

    Bo mi wydaje sie ze do firmy.
    Pismo przyjeli, potwierdzenie mam na drugim egz.
    W tym samym dniu pojechalem do tej firmy i rozmawialem ze pokryje koszty.
    teraz kreci.
    Czy moge wobec tego teraz wezwac policje?

  • 4. Data: 2003-04-23 18:48:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli nie możesz się dogadać z kierowcą, to zgłoś policji kolizję.
    Dostaniesz notatkę i ściągnie z OC samochodu, zaś kierowca zarobi mandat
    (teraz pewnie już sąd, bo za późno na mandat). A oni niech się wówczas
    dogadują, kto ma płacić i ile.

  • 5. Data: 2003-04-23 18:54:16
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    "Mak" <m...@a...umcs.lublin.pl> wrote in message

    > Samochod nalezy do firmy dostarczajacej towar. Za towar place w sklepie i
    > mowie gdzie maja przywiesc.

    Samochód ubezpieczony zapewne - niech płacą z OC. Kierowca ma kierować
    zgodnie z przepisami Kodeksu, a o cofaniu jest tam nieco.

    > Czy moge wobec tego teraz wezwac policje?

    Teraz to co najwyżej oddaj sprawę w ręce adwokata, na policję już chyba za
    późno
    T.

  • 6. Data: 2003-04-23 20:32:44
    Od: "Anna" <a...@w...pl>

> [...]
    > pretensje kierowac do kierowcy a nie do firmy.
    > Do kogo mam kierowac pisma, pretensje, kierowcy czy firmy?

    Pismo musisz kierować do tego z kim zawarłeś umowę, a nie zawierałeś umowy z
    kierowcą.

    > Pismo przyjeli, potwierdzenie mam na drugim egz.
    > W tym samym dniu pojechalem do tej firmy i rozmawialem ze pokryje koszty.
    > teraz kreci.
    > Czy moge wobec tego teraz wezwac policje?

    Teraz to już trochę za późno chyba, jak udowodnisz jak powstała szkoda ?

    Pozdrawiam, Ania

  • 7. Data: 2003-04-24 05:14:15
    Od: "Mak" <m...@a...umcs.lublin.pl>

    > Pismo musisz kierować do tego z kim zawarłeś umowę, a nie zawierałeś umowy
    > kierowcą.

    I tak zrobilem, napisalem pismo do firmy.

    > Teraz to już trochę za późno chyba, jak udowodnisz jak powstała szkoda ?

    Na posesji byl moj pracownik, ktory przyjal towar i wszystko widzial.
    Czyli swiadek zdarzenia jest.
    W takim wypadku moge jeszcze wezwac policje?

    W pismie napisalem ze maja 3 dni na zalatwienie sprawy od czasu doreczenia
    pisma (napisalem 3 dni, bo szkoda wynikla 15 kwietnia a oni olewaja sprawe).
    Pismo przyjeli i napisali "przyjeto do wiadomosci" pieczatka i podpis.

    > Pozdrawiam, Ania

    Pozdrawiam
    AF