  • 1. Data: 2004-11-25 16:56:13
    Temat: Montaż filmu - jaka umowa?
    Od: "Szopen" <s...@i...pl>

    Witam serdecznie!

    Mam pytanko: montuję filmu z konferencji (10 minut z 9 godzin materialu).
    Jaką powinienem podpisać umowę ze zleceniodawcą - o dzieło czy zlecenie? Jak
    wygląda kwestia praw autorskich - materiał był kręcony przeze mnie i kolegę.
    Chodzi o to, że chcielibyśmy te prawa zachować, ewentualnie przy późniejszym
    zbywaniu gotowego filmu mieć procentowy udział w zyskach. Jak powinien
    brzmieć punkt w umowie dotyczący tej kwestii? Jeśli ktoś z Grupowiczów
    miałby przykładową umowę to może mógłby podesłać?

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam serdecznie!

    Mateusz

  • 2. Data: 2004-11-25 18:06:41
    Temat: Re: Montaż filmu - jaka umowa?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szopen wrote:
    > Witam serdecznie!
    >
    > Mam pytanko: montuję filmu z konferencji (10 minut z 9 godzin materialu).
    > Jaką powinienem podpisać umowę ze zleceniodawcą - o dzieło czy zlecenie? Jak

    Jasne, że dzieło! Nie dość, że odpada ZUS, to jeszcze w tym przypadku
    masz 50% kosztów, czyli podatej płacisz tylko od połowy.

  • 3. Data: 2004-11-26 10:37:12
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jasne, że dzieło! Nie dość, że odpada ZUS, to jeszcze w tym przypadku
    > masz 50% kosztów, czyli podatej płacisz tylko od połowy.

    a przy umowa zlecenie zawsze sie ZUS placi? (zalozenie ze ktos nie jets u
    mnie na umowe o prace zatrudniony)
    Jezeli tak to co konkretnie?

    P.

  • 4. Data: 2004-11-26 13:40:36
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Przemek R.* wrote in <news:co710o$s5g$1@inews.gazeta.pl> :

    > a przy umowa zlecenie zawsze sie ZUS placi? (zalozenie ze ktos nie jets u
    > mnie na umowe o prace zatrudniony)
    > Jezeli tak to co konkretnie?

    To też nie płacisz ale podstawa opodatkowania to dla zlecenia 80%.

    Jęsli wybierzesz dzieło to przy odbiorze weż na piśmie że przyjeli bez
    zastrzeżeń bo to jest umowa rezultatu, a zlecenie tylko należytej
    staranności ;)

    --
    Siwy włos jest oznaką podeszłego wieku, a nie rozumu.