  • 1. Data: 2004-11-25 13:59:46
    Temat: Po sprawie spadkowej
    Od: "Tysia" <t...@b...pl>

    Witam

    Wlasnie dzis zostalo mi przeslane postanowienie sadu , ktore sie tyczlo
    spadku po mojej zmarlej mamie. Teraz musze przepisac mieszkanie
    (lokatorskie) i pozostale media(prad,tpsa,itp). W zwiazku z tym, ze mam
    bardzo malo urlopu chcialabym sie dowiedziec ile to przepisywanie
    wszystkiego moze potrwac? A mam na to tylko miesiac bo przyszla wraz z
    postanowieniem taka karteczka, ze w ciagu miesiaca musze zlozyc zeznanie w
    US.

    Pozdrawiam

    Tysia

  • 2. Data: 2004-11-26 09:11:14
    Temat: Re: Po sprawie spadkowej
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Tysia pisze:

    > Witam
    >
    > Wlasnie dzis zostalo mi przeslane postanowienie sadu , ktore sie tyczlo
    > spadku po mojej zmarlej mamie. Teraz musze przepisac mieszkanie
    > (lokatorskie)

    To nie takie znowu proste "przepisac"
    Watpie, ze by w postanowieniu sadu bylo napisane, ze dziedzizcy Pani
    "mieszkanie lokatorskie". Napewno w sklad spadku wchodzi WKLAD w
    spoldzielni.

    Wartosc tego wkladu jest spoldzielni znana i takie zaswiadzcenie
    Pani dostanie. Inna sprawa to wlasnie czlonkowstwo spoldzielni,
    i owo lokatorskie prawo do mieszkania..

    "mediow i "tepsy" rowniez Pani nie odziedziczyla,
    umowy mozna spokojnie zmienic.

> [...]
    > wszystkiego moze potrwac? A mam na to tylko miesiac bo przyszla wraz z
    > postanowieniem taka karteczka, ze w ciagu miesiaca musze zlozyc zeznanie w

    Oczywiscie trzeba zlozyc zeznanie do US..
    tam nalezy wpisac wartosc spadku....obliczyc podatek i zaplacic..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-11-26 19:17:56
    Od: "Tysia" <t...@b...pl>

    Uzytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisal w wiadomosci
    > To nie takie znowu proste "przepisac"
    > Watpie, ze by w postanowieniu sadu bylo napisane, ze dziedzizcy Pani
    > "mieszkanie lokatorskie". Napewno w sklad spadku wchodzi WKLAD w
    > spoldzielni.

    Tak, wiem.

    > Wartosc tego wkladu jest spoldzielni znana i takie zaswiadzcenie
    > Pani dostanie. Inna sprawa to wlasnie czlonkowstwo spoldzielni,
    > i owo lokatorskie prawo do mieszkania.

    I to zaswiadczenie wystarczy do aby rozliczyc sie z Urzedem Skarbowym?

    Czlonkostwo to nie ma problemu. Koszty w miare niskie i problemow w
    spoldzielni robic nie beda.

    > "mediow i "tepsy" rowniez Pani nie odziedziczyla,
    > umowy mozna spokojnie zmienic.

    Tak, wiem, ze nie odziedziczylam mediow:))) Ale z tego co wiem musze
    najpierw "figurowac" w spoldzielni zeby moc przepisac media.

    > Oczywiscie trzeba zlozyc zeznanie do US..
    > tam nalezy wpisac wartosc spadku....obliczyc podatek i zaplacic..

    Z tego co wiem to wklad wyniesie jakies 20 tys. zl. Mieszkanie po mamie. Czy
    wysoki bedzie ten podatek?

    Pozdrawiam

    Tysia