  • 1. Data: 2004-11-25 18:54:46
    Temat: Re: Faktury widmo???
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Tomasz napisał:

    > Witajcie, ot ciekawy przypadek. Nie podpisując z nikim umowy (operator
    > FlexFon- telekomunikacja tańsze połączenia) przysyła do domu fakturę (ma
    > dokładnie nasze dane...? ciekawe skąd? z identycznym błędem jak na rachunku
    > telekomunikacji SA.... też ciekawe) i każe zapłacić ( nie wiadomo za co bo
    > przecież nie podpisywaliśmy żadnej umowy ) pewną kwotę i jeszcze straszy
    > widykatorem .... jeśli nie zapłacimy do....

    http://www.innoflex-magazin.de/public/magazin/downlo
    adspolen.php

    > Ciekawostka nie?
    >
    > Jak ich postraszyć bo takie zachowanie to już szczyt wszystkiego? Macie
    > jakieś ciekawe propozycje?

    1. złozyc zawiadomienie o przestepstwie... próba wyłudzenia?

    lub

    2.olać

    M.

  • 3. Data: 2004-11-25 20:33:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@u...org> napisał w
    wiadomości news:co59po$ft0$1@inews.gazeta.pl...

    > 1. złozyc zawiadomienie o przestepstwie... próba wyłudzenia?

    To ja na tej grupie zazwyczaj proponuję taje rozwiązania. niekiedy
    pochopnie, jak twierdzą niektórzy. No ale składanie zawiadomienia o próbie
    wyłudzenia (pewnie oszustwa) tylko z tego powodu, ze ktoś przysyła
    bezpodstawnie wystawioną fakturę, to chyba lekka przesada.

  • 4. Data: 2004-11-25 20:37:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ja bym do nich wysłał maila, albo faks z zapytaniem, o co im chodzi i z
    czego niby ma wynikać ich roszczenie. Istnienie, lub nie umowy pisemnej, to
    akurat ma średnie znaczenie dla sprawy, bowiem umowę mogłeś zawrzeć w inny
    sposób. Na przykład wybierając jakiś tam określony numer telefonu. Może
    jest jakaś pomyłka, albo jakaś inna przyczyna tej faktury. Wydaje mi się, ze
    najlepiej ich o to zapytać.

    Pomysł ze złożeniem zawiadomienia o przestępstwie jest o tyle chybiony, że
    nie mam pomysłu jaki by ewentualnie przepis naruszyli. Zaś propozycja nie
    podejmowania żadnych kroków jest również ryzykowna, bo a nuż ktoś jednak
    wybrał jakiś tam prefiks z Twojego telefonu, skutkiem czego bez Twojej (a
    może i swojej) wiedzy zawarł z nimi umowę.

  • 5. Data: 2004-11-25 21:02:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > To ja na tej grupie zazwyczaj proponuję taje rozwiązania. niekiedy
    > pochopnie, jak twierdzą niektórzy.

    Poczułeś oddech konkurencji na plecach?
    ;-P

    No ale składanie zawiadomienia o próbie
    > wyłudzenia (pewnie oszustwa) tylko z tego powodu, ze ktoś przysyła
    > bezpodstawnie wystawioną fakturę, to chyba lekka przesada.

    Chyba nie. Nie znasz flexfonu. To po pierwsze. A po drugie, z usługami
    masowymi, np. telekomunikacyjnymi jest pewien problem, związany z ustawą
    o udostępnianiu informacji gospodarczych. Poza tym na 99,9 % ta
    faktura nie została wystawiona przez pomyłkę

    M.

  • 6. Data: 2004-11-25 21:04:32
    Od: ":: Solana ::" <s...@h...com>

    "Tomasz" <z...@p...onet.pl> skrev i meddelandet
> [...]
    > przecież nie podpisywaliśmy żadnej umowy ) pewną kwotę i jeszcze straszy
    > widykatorem .... jeśli nie zapłacimy do....

    Znane od paru lat w Szwecji.
    Problem byl trudny do rozwiazania, w koncu Urzad Podatkowy wydal decyzje czy
    oswiadczenie, ze takich faktur nie trzeba placic i koniecznie je zglaszac, a
    banki zostaly zobligiwane do blokady takich kont.

    Sadze, ze musisz to wyjasnic, a jak Ci beda wmawiac, ze usluga zostala
    wykonana, zawiadom szybko odp. instancje.

    magda