  • 1. Data: 2004-11-25 14:09:14
    Temat: porzebna mi szybka odpowiedz.
    Od: "Doker" <d...@w...pl>

    Jeżeli sprzedawca zawiadomiony o niezgodności towaru z umową nie
    ustosunkował się do żądania kupującego określonego w art.8 ust. 1 (bezpłatna
    naprawa lub wymiana) w terminie 14 dni uważa się, że uznał je za
    uzasadnione.

    Czy to samo dotyczy moze reklamacji (nie dzialajaca nagrywarka)? Bo mam taki
    problem, ze w media mark trzymaja moja nagrywarke juz 26 dzien roboczy.
    Powiedzieli ze maja 21 dni + 6 na transport. Czy to prawda?

    Serdecznie pozdrawiam,
    Doker

  • 2. Data: 2004-11-25 14:22:53
    Temat: Re: porzebna mi szybka odpowiedz.
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Doker" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > problem, ze w media mark trzymaja moja nagrywarke juz 26 dzien roboczy.
    > Powiedzieli ze maja 21 dni + 6 na transport. Czy to prawda?

    jeśli oddałeś na gwarancji, a gwarancja tak stanowi (tzn taki jest termin w
    niej zapisany), to mają prawo - zastanów się, jakie roszczenia zgłosiłeś w
    MM - gwarancję czy niezgodność? Jeśli zgłaszasz niezgodność, to nie
    przekazuj sprzedawcy karty gwarancyjnej, coby nikt nie miał wątpliwości z
    jakiego tytułu sobie rościsz...
    p.
    W,

  • 3. Data: 2004-11-25 14:28:16
    Od: " Ja" <b...@g...pl>

    Doker <d...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > problem, ze w media mark trzymaja moja nagrywarke juz 26 dzien roboczy.
    > Powiedzieli ze maja 21 dni + 6 na transport. Czy to prawda?

    Uznał je za uzasadnione to jedno, a sposób załatwienia reklamacji to drugie.
    Podejrzewam, że jak oddawałeś ją do ich serwisu, to podpisałes papier, gdzie
    są warunki załatwienia reklamacji - takie j.w. Powinieneś je mieć też na
    pokwitowaniu. Podpisałeś = wyraziłeś zgodę i czekasz.

  • 4. Data: 2004-11-25 15:07:27
    Od: "Doker" <d...@w...pl>

> [...]
    > MM - gwarancję czy niezgodność? Jeśli zgłaszasz niezgodność, to nie
    > przekazuj sprzedawcy karty gwarancyjnej, coby nikt nie miał wątpliwości z
    Karty nie mialem. Podstawą był kwit kasowy.
    Czy nadal równocześnie z gwarancją funkcjonuje rękojmia?

    Wlasnie mam w rekach ten kwit oddania do serwisu i tutaj cytat, ktory budzi
    moja watpliwosc
    "Z uwagi na koniecznosc dostarczenia sprzetu do autoryzowanego serwisu
    naprawa zostanie dokonana w terminie nie przekraczajacym 21 dni roboczych
    liczac od daty przejecia sprzetu do naprawy. "

    Czy to oznacza to co mysle? Czyli ze nielegalnie przetrzymnuja moj sprzet
    juz 26 dzien?

    Serdecznie pozdrawiam,
    Doker

  • 5. Data: 2004-11-25 15:54:32
    Od: " Ja" <b...@g...pl>

    > "Z uwagi na koniecznosc dostarczenia sprzetu do autoryzowanego serwisu
    > naprawa zostanie dokonana w terminie nie przekraczajacym 21 dni roboczych
    > liczac od daty przejecia sprzetu do naprawy. "

    Przyjęcia przez Media Markt czy przez autoryzowany serwis??

    Taka mała rzecz, a zaraz może dojdziemy do jakichś "Ogólnych warunków
    sprzedaży obowiązujących w placówkach..." itd gdzie znajdziesz to że mają po
    trzy dni na wysłanie i odbiór sprzętu, a to 21 dni liczy się od dostania
    sprzętu przez serwis producenta.

    Z tego co kojarzę, to Media Markt dawał zazwyczaj kilka dni na tzw. rozruch -
    w tym okresie można było wymienić sprzęt bez podania przyczyn. W moim
    przypadku sprzętu Hi-Fi ten okres to był tydzień. Później reklamacja uznawana
    była na podstawie karty gwarancyjnej.

    Natomiast generalnie walą sobie w kulki, albowiem na nagrywarki w 90%
    przypadków (Lite-On, LG, SAmsung itp.) producent nie daje gwarancji tylko
    dwuletnią rękojmię - one podlegają wymianie (no chyba, że ktoś ją młotkiem
    potraktował). Gdybyś kupił ją w normalnym sklepie komputerowym w ciągu 4 dni
    powinieneś mieć nową. Ale Hipermarket musi poobracać Twoją kasą, bo jeśli
    będą mieli taką w magazynie to wymienią na 26 dzień czy tam któryś, jeśli nie
    to oddadzą kesz, którym przez miesiąc sobie za darmo obracali.

    Pozdrawiam

    b.

  • 6. Data: 2004-11-25 17:09:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik " Ja" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > na nagrywarki w 90%
    > przypadków (Lite-On, LG, SAmsung itp.) producent nie daje gwarancji
    tylko
    > dwuletnią rękojmię

    Nieprawda. Do napędów LG dają normalną kartę gwarancyjną.

  • 7. Data: 2004-11-25 17:45:16
    Od: "Doker" <d...@w...pl>

    No w kazdym razem. Dzisiaj poszedlem tam z grozna mina i inny Pan, ktoremu
    przeczytalem to co bylo na karteczce i powiedzialem ze chce moje pieniazki,
    bez zastrzezen wystukal cos w komputerze i poszedl do kasy...po chwili
    mialem moje pieniazki.

    Tam jak sam nie powiesz do czego masz prawo to przekonaja cie ze nie masz
    zadnych praw.

    Pozdrawiam,
    Doker

    PS. Uff, jak sie ciesze, ze udalo mi sie zalatwic sprawe. :)

  • 8. Data: 2004-11-25 18:07:08
    Od: " Ja" <b...@g...pl>

    > Nieprawda. Do napędów LG dają normalną kartę gwarancyjną.

    Istotnie. Pomyliłem się. Przepraszam. LG i Smasung - gwarancja, Asus,
    Toschiba, Lite-On, HP, Gigabyte dają rękojmię.

    pozdrawiam

    b.