  • 21. Data: 2009-05-15 08:39:28
    Temat: Re: Monopol w dostępie do kablówki
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Na początku lat 90 na Węgrzech stawiano lokalne nadajniki NAZIEMNE emitujące
    programy analogowo w paśmie 11 GHz (satelitarne).
    Programy te odbierano zwyklymi zestawami TV SAT ale skierowanymi na lokalną
    wieżę RTV.
    Taka "bezprzewodowa" kablówka.
    Programów nie było dużo ale to pokazuje że mając dostęp do odpowiedniego
    pasma można przesłać te "kilkaset MHz radiem".
    Zdaje się że technologia MMDS też zahacza o podobne wykorzystanie.
    vari

  • 22. Data: 2009-05-15 09:00:49
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 15 May 2009 10:16:07 +0200, Easy napisał(a):

    > w sumie ta.
    > Tylko np u mnie jest tak, ze balkon wypada w takim miejscu gdzie zasieg jest
    > bliski 0 ( miedzy budynkami i drzewami)...
    >
    > Gdyby mozna było na budynku byłoby o wiele wygodniej... z drugiej strony
    > jakby tak kazdy instalował antene to budynek wygladałby jak ser
    > szwajcarski...

    Już nie przesadzaj że każdy instaluje anteny na dachu.
    Nie dawno tu były wątki o antenach krótkofalowców na dachach budynków
    należących do SM. Wyroki są jak najbardziej po stronie ... ludzi a nie SM
    ;)
    Nie wiem czy o nie dotyczy też anten TV, ale tu są np. warunki pewnej SM do
    instalowania anten na dachach:
    http://smbudowlani.pl/files/File/warunki_techn_monta
    z_anteny.doc

  • 23. Data: 2009-05-15 10:01:59
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Majka04" napisał:

    > W Słusku np. instalujaątalerze, a na te spółdzielnia nie wyraża zgody

    http://www.nettax.pl/dzienniki/duuokik/2006/4/poz.59
    .htm

  • 24. Data: 2009-05-15 10:07:05
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > ;)
    > Nie wiem czy o nie dotyczy też anten TV, ale tu są np. warunki pewnej SM

    uhm.. ale do dachu to ja mam jakies 25 mertów, moze wiecej....

    E.

  • 25. Data: 2009-05-15 11:04:52
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Masz prawo do anteny i administracja nie moze sie nie zgodzic.
    Umieszczasz antene na miejscu wskazanym przez administracje w ciagu 30 dni
    od Twojego pisma, jezeli zdaza odpowiedziec w ciagu 30 dni.
    Antena odbierasz np satelity...

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 26. Data: 2009-05-15 12:27:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:guj33s$3mj$1@news.task.gda.pl szerszen
    <s...@t...pl> pisze:

    > akurat icek ma sporo racji w tym co napisal, to glownie od zarzadcy
    > nieruchomosci zlaezy to, czy wejdzie na jakis teren czy nie, a jesli
    > jest to duze osiedle, to kazdej kablowce sie to oplaca, duzo mniejszy
    > wplyw na to ma to twoje nieformalen porozumienie, bo kasa jest kasa
    O tego typu porozumieniach dowiedziałem się (ze zdumieniem) bezpośrednio od
    zainteresowanej firmy, wykonując dla nich zlecenie.
    Dlatego niczym nie poparte rojenia jakiegoś tam Icka nie mają dla mnie
    istotnego znaczenia.
    Pogadałem z ciekawości dziś w robocie z kilkoma osobami pytając czy mają w
    swoim miejscu zamieszkania wybór kablówki.
    Nie mają. Ja też nie mam.
    Kasa jest kasa - IMO lepszą kasę da porozumienie o nie wchodzeniu sobie w
    drogę niż korumpowanie poszczególnych zarządców żeby nie wpuszczali
    konkurencji, to rozmienianie na drobne.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2009-05-15 12:51:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    no widzisz, a ja znam sprawe z obu stron, na moim osiedlu (duza
    spoldzielnia) tez do pewnego momentu byla tylko jedna kablowka, jednak
    zarzad zostal wydupiony, nastapily zmiany i teraz sa dwie i wchodzi 3, i to
    na warunkach spoldzielni, dodatkowo kiedys pracowalem w jednej z duzych
    sieci kablowych i jest dokladnie tak jak napisalem, duze
    osiedla/spoldzielnie oplaca im sie okablowywac jesli jest konkurencja, bo
    jest na malym terenie duza ilosc klientow, co innego male wspolnoty czy
    osiedla domkow jednorodzinnych

  • 28. Data: 2009-05-15 13:00:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gujogi$nfl$1@news.task.gda.pl szerszen
    <s...@t...pl> pisze:

> [...]
    > duzych sieci kablowych i jest dokladnie tak jak napisalem, duze
    > osiedla/spoldzielnie oplaca im sie okablowywac jesli jest konkurencja,
    Myślę, że bardziej by się opłacało gdyby konkurencji nie było. Monopol
    zawsze daje większe zyski, dlatego istnieje potrzeba instytucji i uregulowań
    antymonopolowych. Chyba więc nie w tym zasadnicza rzecz.

    > bo jest na malym terenie duza ilosc klientow, co innego male wspolnoty czy
    > osiedla domkow jednorodzinnych
    Być może coś więc w tej materii zacznie poprawiać, czego bym chciał dla
    własnej choćby wygody.

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2009-05-16 16:31:09
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > O tego typu porozumieniach dowiedziałem się (ze zdumieniem) bezpośrednio
    od
    > zainteresowanej firmy, wykonując dla nich zlecenie.

    jest duzo firm. Nie pisze, ze nie ma porozumien ale zawsze jest jakas firma
    co wejdzie jako konkurencja ale blokada niestety jest zarzad
    spoldzielni/wspolnoty

    patrz we wroclawiu spoldzielnia cichy kacik. Prezes wposcilmultimedia i
    nikogo wiecej. Masz wybor. Pomimo protestow mieszkancow nie masz opcji. A
    znam firmy ktore weszlyby na taki teren.

    Icek

  • 30. Data: 2009-05-16 16:32:13
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > Umieszczasz antene na miejscu wskazanym przez administracje w ciagu 30 dni
    > od Twojego pisma, jezeli zdaza odpowiedziec w ciagu 30 dni.

    a lyzka na to niemozliwe. Znam kilka przypadkow, ze prezes spoldzielni jest
    wszystkomogacy i niepodskoczysz.Zmienic go nie zmienisz a anteny, kablowki,
    internetu a czasami innych mediow nie masz.

    Icek