  • 1. Data: 2009-05-14 15:49:49
    Temat: Zawieszona działalność gospodarcza a umowa zlecenie
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Witam,

    Od lutego mam zawieszoną działalność gospodarczą.
    Czy mogę wykonać usługę na podstawie umowy zlecenia / o dzieło dla
    firmy, której kiedyś wystawiałem FV?

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 2. Data: 2009-05-14 22:03:24
    Od: <s...@a...pl>

    > Od lutego mam zawieszoną działalność gospodarczą.
    > Czy mogę wykonać usługę na podstawie umowy zlecenia / o dzieło dla firmy,
    > której kiedyś wystawiałem FV?

    Myślę, że tak pod warunkiem, że zlecenie nie pokrywa się z profilem twojej DG.
    Jak się pokrywa, to zwyczajnie będziesz prowadził DG.

  • 3. Data: 2009-05-15 05:33:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > Myślę, że tak pod warunkiem, że zlecenie nie pokrywa się z profilem
    > twojej DG. Jak się pokrywa, to zwyczajnie będziesz prowadził DG.

    Czyli co, jak ktoś w ramach DG wykonywał usługi sprzątania, a potem
    zakończył działalność, to już do końca życia nie może sprzątać na umowę
    zlecenie lub o pracę, bo zostanie oskarżony o zamknięcie DG, którą
    jeszcze wykonuje? A jeśli nie, to dlaczego zamykając DG takie same
    usługi może wykonywać dalej, a jeśli ją zawiesi, to już nie?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-05-15 08:29:36
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 15 May 2009 07:33:03 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > jeszcze wykonuje? A jeśli nie, to dlaczego zamykając DG takie same
    > usługi może wykonywać dalej, a jeśli ją zawiesi, to już nie?

    W czasie zawieszenia przedsiębiorca nie będzie miał prawa do prowadzenia
    działalności gospodarczej, ani osiągania bieżących dochodów z pozarolniczej
    działalności gospodarczej, będzie mógł natomiast wykonywać wszelkie
    czynności zachowawcze, przyjmować należności i regulować zobowiązania
    wynikające z czynności powstałych przed dniem zawieszenia, uczestniczyć w
    postępowaniach sądowych, podatkowych i kontrolnych.

  • 5. Data: 2009-05-15 08:47:19
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > wynikające z czynności powstałych przed dniem zawieszenia, uczestniczyć w
    > postępowaniach sądowych, podatkowych i kontrolnych.

    Ale na umowę-zlecenie nie jest zabronione. :)

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-05-15 15:19:33
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > wykonuje? A jeśli nie, to dlaczego zamykając DG takie same usługi może
    > wykonywać dalej, a jeśli ją zawiesi, to już nie?

    Nie do końca życia, do czasu zakończenia DG polegajacej na sprzątaniu. Pytajacy
    ma zawieszoną DG, to co innego niż zakończona.