  • 1. Data: 2009-05-14 17:21:38
    Temat: Monopol w dostępie do kablówki
    Od: "Krawat" <a...@W...gazeta.pl>

    W chwili obecnej w bloku w którym mieszkam jestem zmuszony do korzystania z
    kablówki dostarczanej przez jedną z firm.
    Praktycznie nie mam żadnego wyboru i albo będę płacił horrendalne stawki albo
    mogę zrezygnować w ogóle z telewizji.

    Na pewno problem ten dotyczy wielu ludzi, i firmy oferujące usługi TV/internet
    w zasadzie nie są poddawane mechanizmom konkurencji.

    Jak myślicie czy jest jakaś szansa aby zwalczyć ten monopol prawnie? Jakiś
    UOKiK? Tylko przeciwko komu miałbym wtedy występować?

  • 2. Data: 2009-05-14 18:05:53
    Temat: Re: Monopol w dostępie do kablówki
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:guhjv2$djv$1@inews.gazeta.pl Krawat
    <a...@W...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > Jak myślicie czy jest jakaś szansa aby zwalczyć ten monopol prawnie? Jakiś
    > UOKiK? Tylko przeciwko komu miałbym wtedy występować?
    W wielu miastach (może wszędzie?) sieci kablowe zawarły nieformalne
    porozumienia o podziale terytorium i nie wchodzą sobie w drogę.
    Nie bardzo wiem jak chciałbyś zmusić którąś z nich do wejście na teren
    innej.
    Może wywal sobie talerz za okno i wykup jakąś platformę?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-05-14 18:11:53
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Krawat" <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kablówki dostarczanej przez jedną z firm.
    > Praktycznie nie mam żadnego wyboru i albo będę płacił horrendalne stawki

    Więc jednak masz wybór

> [...]
    >
    > Jak myślicie czy jest jakaś szansa aby zwalczyć ten monopol prawnie? Jakiś
    > UOKiK? Tylko przeciwko komu miałbym wtedy występować?

    Przeciwko tym operatorom kablówki , którzy nie okablowali Twojego budynku
    - Powodzenia:-)

  • 4. Data: 2009-05-14 18:24:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > innej.
    > Może wywal sobie talerz za okno i wykup jakąś platformę?

    Ja z kolei mieszkam na obszarze, gdzie mogę wybrać astera, upc i
    multimedię. I od razu widać efekty - mogę przebierać w ofertach lepszych
    niż oficjalne.

    A autorowi wątku podpowiadam: ostatnio TPSA reklamuje swoją neostradę
    w pakiecie z 30 programami tv. Zawsze to jakaś konkurencja, mierna, bo
    mierna, ale jest. I chyba dostępna powszechnie w kraju na ich kablach.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-05-14 19:05:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 19:21
    (autor Krawat
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <guhjv2$djv$1@inews.gazeta.pl>):

    > Praktycznie nie mam żadnego wyboru i albo będę płacił horrendalne stawki
    > albo mogę zrezygnować w ogóle z telewizji.

    A Cyfrowy Polsat?

    BTW: Ja zrezygnowałem z kablówki Vectra, bo podnosili ceny i likwidowali
    kanały. A pisali do mnie pisemka złośliwe, że podnoszą, bo inwestują w
    Internet i Telefonię, których ja nie używam, ale kolektywnie mam obowiązek
    się dorzucić. Więc uznałem, że nie będę się dorzucał.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2009-05-14 19:54:02
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 14 Maj, 19:21, "Krawat" <a...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > kablówki dostarczanej przez jedną z firm.
    > Praktycznie nie mam żadnego wyboru i albo będę płacił horrendalne stawki albo

    Praktycznie? Czyli nie mozesz miec jakiejs sieci z talerza czy z
    internetu? Jesli nie to wtedy zglaszaj praktyki monopolistyczne.

  • 7. Data: 2009-05-14 20:15:52
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > porozumienia o podziale terytorium i nie wchodzą sobie w drogę.
    > Nie bardzo wiem jak chciałbyś zmusić którąś z nich do wejście na teren

    znowu masz na jakis temat malopojecia praktycznego a sie wypowiadasz.

    A watkotworcy polecam udanie sie do zarzadcy nieruchomoscu i dopytanie sie
    czemu jest taki stan rzeczy bo w 99,99% takich przypadkow to zarzadca
    odmawia takiej firmie wejscia tlumaczac sie, ze w zasobach internet/TV
    dostarcza juz jakas firma

    Icek

  • 8. Data: 2009-05-14 20:25:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:guhlcq$q96$1@node1.news.atman.pl Icek <i...@d...pl>
    pisze:

    > znowu masz na jakis temat malopojecia praktycznego
    Nie, synu.
    To tylko tobie sie tak wydaje - to nie ma znaczenia.

    > A watkotworcy polecam
    Lepiej nic nie polecaj i nie wypowiadaj się.
    Żeby to robić trzeba coś wiedzieć.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2009-05-14 20:25:32
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Krawat wrote:

    > Jak myślicie czy jest jakaś szansa aby zwalczyć ten monopol prawnie? Jakiś
    > UOKiK? Tylko przeciwko komu miałbym wtedy występować?

    Ty nie masz takich możliwości.
    Komisja Europejska ponad rok temu podjęła taki temat, chcąc by w TVK
    obowiązywało coś podobnego, jak bitstream access w
    telefonach/internecie, ale temat ucichł.

    M.

  • 10. Data: 2009-05-15 06:37:45
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Nie, synu.
    > To tylko tobie sie tak wydaje - to nie ma znaczenia.

    Daj sobie siana, ja w tematach w ktorych nie mam pojecia nie zajmuje glosu.
    Wez dobry przyklad.

    > Lepiej nic nie polecaj i nie wypowiadaj się.
    > Żeby to robić trzeba coś wiedzieć.

    No wiec powodem slabej konkurencji nie sa zle dzialajace kablowki tylko zle
    dzialajacy zarzadcy nieruchomosci,ktorzy nie dopuszczaja czegos takiego jak
    konkurencja.

    EOT

    Icek